scheef stuur
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Nieuw lid
-
- Nieuw lid
-
- Nieuw lid
-
- Nieuw lid
-
"Volvo KV" schreef:
de keren dat ik dat had was na werkzaamheden ( door de garage) aan de voortrein. Reclame mijnerzijds en nog een keer laten uitlijnen gaf het gewenste resultaat tot nu toe.
Die van mij is net uitgelijnd en nu staat mijn stuur scheef. Moet ik nu weer teruggaan naar de garage??
www.trouwautomax.nl volg ons op twitter: www.twitter.com/volvo_trouwauto & like ons op facebook:
www.facebook.com/volvo-trouwauto
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Bij moderne auto's zetten ze het stuur recht en kunnen ze vervolgens op die stand de auto netjes uitlijnen.
Bij onze amazones kan dat niet. Wij hebben 1 stang die je kan verdraaien en daardoor kan je stuurstand niet mee genomen worden.
oplossin:, wielen recht, stuur eraf en er weer recht terug op plaatsen.
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Zet het stuur rechtuit en markeer hoever de stuurkogels in de stang zijn gedraaid. Haal de spoorstang ertussenuit door beide borgmoeren en stuurkogels los te halen. Dan begin je met beide stuurkogels tegelijk op de stang te draaien.
Als je het stuur verzet, verzet je ook het punt waarop de richtingaanwijzer afslaat na een bocht (tenminste, als de Amazon dat heeft).
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Als je stuur loshaalt en er recht terug opzet, dan klopt de RAW afslag weer.
wanneer je de stuurkogels ga verdraaien, verander je de sporing , doe dit dus nooit!
Edit: de stuurstang(waar het stuurwiel aan vast zit) zit direct op het stuurhuis. Van dit stuurhuis gaat de linkerspoorstang direct naar het linkerwiel. Deze is niet verstelbaar. Vervolgens gaat de verstelbaare middelste spoorstang naar het rechter hulpstuurhuis. Waar weer een overstelbare spoorstang vertrekt naar het rechterwiel.
Uitlijnen gebeurt dus door het linkerwiel in de juiste stand te zetten en daarom kan de stand van het stuurwiel niet aangepast worden door uitlijnen.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.