Vervangen rubbers bovenste draagarm voor
- Michiel Helsloot (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2007 16:48 #86162
door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Vervangen rubbers bovenste draagarm voor
<p>Ik heb de wagen laten uitleinen en ben daarna bij het APK station langs geweest.</p><p>Wat bleek: de stuur-slag naar links was een halve slag groter dan naar rechts. Met als gevolg dat de wielen bij uiterste stuurstand aanlopen tegen het chassis en tegen de stabilisatistang. Hierop is de wagen afgekeurd!</p><p> </p><p>Bij het uitlijnen was men vergeten om eerste de uitslag naar links en de uitslag naar rechts op elkaar af te stemmen. In neutrale stand (rechtdoor) staat de pitman arm nu iets te ver naar rechts.</p><p>Dit kan vrij eenvoudig gefixed worden door links de spoorstang iets te verkorten (kogel verder naar binnen draaien) en rechts de spoorstang iets te verlengen (kogel verder naar buiten draaien). Morgenochtend ga ik dit fixen samen met de monteur van het uitlijnbedrijf.</p><p> </p><p>Zie trouwens ook mn reactie bij de eerdere post over een tik in de achterremmen (grmbl!).</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
20-08-2007 22:16 #86161
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Vervangen rubbers bovenste draagarm voor
Hoi Michiel;
de stuuruitslag is makkelijk te verkleinen. Er zit een excentrische schroef in de onderste draagarm. Door deze te verdraaien verklein (of vergroot) je de stuuruitslag en is het aanlopen van de banden tegen de stabilisator stang verholpen.
de stuuruitslag is makkelijk te verkleinen. Er zit een excentrische schroef in de onderste draagarm. Door deze te verdraaien verklein (of vergroot) je de stuuruitslag en is het aanlopen van de banden tegen de stabilisator stang verholpen.
- Michiel Helsloot (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-08-2007 16:26 #86160
door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Vervangen rubbers bovenste draagarm voor
<p>Hi! Peter,</p><p> </p><p>inderdaad, die bout had ik goed staan. Desondanks zat er nog een centimeter tussen de pitmanarm en de stopbout wanneer het wiel al tegen het chassis zat.</p><p> </p><p>We hebben de heleboel nu eerst afgesteld (stopbout, pitmanarm, spoorstang) zodat het linker wiel vrij kon draaien bij de uiterste stand naar links. Daarna alles nogmaals opnieuw afgesteld; roodkapje spoort nu als een trein en is inmiddels met vlag en wimpel door de APK! </p><p> </p><p>Weet jij trouwens waar je die stopbouten kunt vinden in het onderdelenboek? Ik heb me werkelijk een hoedje gezocht, maar ik kan ze nergens vinden. Is meneer volvo vergeten ze te documenteren, of kijk ik er gewoon overheen!?</p>