Enquête schadespecial VKM

Lees meer
24-10-2015 13:54 #155109 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic Enquête schadespecial VKM
Bij deze dan: we rijden nu een 145 '69 als dagelijkse auto, maar wel weinig kilometers (ca. 10.000) op gas. Deze auto is WA verzekerd, er is geen andere auto. Komend voorjaar komt mijn amazon combi '67 terug op de weg. Deze is dan in aanmerkelijk betere staat als de 145 en wil ik dus ook uitgebreid verzekeren. Er zullen weinig kilometers mee gereden gaan worden (op benzine). Graag een advies betreffende de te nemen verzekering.

Groet, Paul Franse

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-10-2015 18:52 - 27-10-2015 15:29 #155119 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Enquête schadespecial VKM
De soort van verzekering hangt m.i. niet alleen af van de te verwachten kilometers maar zeker ook van de taxatiewaarde.
Ik rijd met mijn Amazon 1967 met de taxatiewaarde van 16.500 ongeveer 10.000 per jaar en heb hem daarom all risk verzekerd.
Kost wat maar dan heb je ook wat. Een duwtje van een stadsbus had me anders meer dan 7000 euro gekost.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-10-2015 15:23 #155179 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Enquête schadespecial VKM
Ruim 100 mensen hebben onze twee vragen beantwoord, waarvoor dank. Soms niet geheel, maar je kunt niet alles hebben! :lol: Er is een vragenlijstje over de polisvoorwaarden opgesteld, die is naar ruim dertig verzekeraars toegestuurd. Dat kan dus een behoorlijk compleet overzicht met vergelijking worden van de verzekeraars van oldtimers.

Als er nog schadeverhalen te melden zijn, ontvang ik die graag! redactie@volvokv.nl

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-11-2015 15:02 #155787 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Enquête schadespecial VKM
Inmiddels naar aanleiding van de opmerkingen van Ernest en Martijn nog het een en ander verder uitgezocht.
Zie bijgewerkte blogpost Oldtimerverzekering voor Volvo 123GT afgesloten
De samenvatting van de uitkomsten:
- Tussenpersoon Herasto stelde uitspraak beoogd gebruik bij dus die schaar ik alsnog onder "willen je toch ook binnenhalen" en zie zelf de polisvoorwaarden liever als leidend. Daardoor valt De Europeesche af als "tweede auto" verzekeraar.
- Unigarant lijkt inderdaad als enige eisen de hebben < 7500 km en ander auto (hoeft niet perse bij hun) dus zou voor mij een goede partij zijn om bij aan te kloppen als ik weer een verzekering zoek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2015 20:32 #156177 door Ernest Zethof
Beantwoord door Ernest Zethof in topic Enquête schadespecial VKM
Hoi, ik heb inmiddels ook via email contact met Unigarant en het laten bekijken door mijn tussenpersoon besloten van het GIO naar Unigarant overste stappen. De 142 rij ik een paar keer in de week als ik er zin in heb, dus vaak met lekker weer en goed zicht. De laatste weken rij ik gewoon met de moderne auto (voorwaarde bij Unigarant !) comfortabeler bij dit slechte weer. De WA Casco verzekering voor de 142 is een paar 10 tientjes duurder dan het GIO, maar het eigen risico weer lager etc. Je mag de auto gewoon een paar keer in de week rijden voor woon-werkverkeer.

Ik ben zo ongeveer 17 jaar bij het GIO verzekerd met o.a. De Amazon en met niets dan lof, nooit geen problemen, zelf geen schade gereden, anderen wel aan mij, en alles goed afgewikkeld.

Groet en succes met alle keuzes,

Ernest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.