Enquête schadespecial VKM

Lees meer
04-10-2015 11:45 #154546 door Heimen van Gens
Enquête schadespecial VKM is gemaakt door Heimen van Gens
Beste leden,

Binnenkort komt er een Volvo Klassieker Magazine Schadespecial. Wat we graag willen weten is hoe men verzekerd is en bij welke verzekeraar. De statistieken zullen dan in het VKM verschijnen.

U kunt de enquête onder de volgende URL invullen: www.enquetesmaken.nl/s/25d9101

Met vriendelijke groeten,

De redactie

- Volvo Amazon sedan 1967, Volvo P1800 1968, Volvo 164 1973, Project: Volvo Amazon Combi 1967 en nog wat nieuwe modellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2015 12:01 #154547 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Enquête schadespecial VKM
Ingevuld! Dat was de kortste enquete ooit!
Mijn verzekeraar, Acura, stond er trouwens niet bij

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2015 16:33 #154589 door Ernest Zethof
Beantwoord door Ernest Zethof in topic Enquête schadespecial VKM
Inderdaad erg kort, is meer een poll voor waarvezekerd en welke dekking. Wellicht ook vragen over ooit schade afhandeling met de verzekeraar gehad en hoe is dat verlopen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
05-10-2015 16:40 #154590 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic Enquête schadespecial VKM
waar iemand verzekerd is is niet zo interessant, tegen welke polisvoorwaarden en welke prijs echter wel, maar daar wordt dus niet naar gevraagd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2015 22:56 #154592 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Enquête schadespecial VKM
@ Ernest: die vraag is al eerder gesteld, of schade- en verzekeringservaringen voor het VKM aan de redactie gestuurd kunnen worden. Ik zie ze graag tegemoet!
@ Pieter: we willen proberen uit te vissen hoe de spreiding van verzekeringssoorten is. Dus vooral gericht op de basis: WA, klein casco of all risk. En bij wie om eventueel aan veel voorkomende verzekeraars (stekelige) vragen te gaan stellen.
We willen niet een volledige verzekeringsvergelijking maken. Dat zou mooi zijn, maar dat bos is erg onoverzichtelijk en groeit haast met de dag verder dicht.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2015 23:38 #154593 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Enquête schadespecial VKM
Wellicht een open deur en staat het al lang in jullie concept stuk, maar ik zou graag aandacht zien voor hoe "hobby gebruik" gedefinieerd wordt. Mijn indruk is dat verzekeraars je maar wat graag binnenhalen maar dat er in de praktijk een groot verschil is van hoe verzekeraars hobby gebruik definiëren (= deelname aan toertochten) en hoe de gebruikers dat doen (= ander primair vervoermiddel en zo nu en dan een rit met de auto ongeacht het doel van de rit).
Zie ook mijn blogpost Oldtimerverzekering voor Volvo 123GT afgesloten met een vergelijking van verzekeraars op dit vlak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2015 18:59 #154604 door Ernest Zethof
Beantwoord door Ernest Zethof in topic Enquête schadespecial VKM
Hoi Lars, is er een reden waarom je niet voor Unigarant hebt gekozen ? Ik ben ook zo iemand die het moderne gezins blik laat staan en liever in een Oldtimer naar zijn werk rijdt. Om hiervoor nu geheel in een bonus malus systeem te gaan voor nog geen 5.000 hobby kilometers per jaar klinkt me ook niet direct goed in de oren, dus ik ga me nadere oriënteren om dit te kunnen doen.

Iemand ervaring met Unigarant ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-10-2015 13:37 #154612 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Enquête schadespecial VKM
Ik denk dat Lars een goed punt heeft! Ik ben er net nog even ingedoken.
Tav Europeesche, waar veel mensen (indirect) verzekerd zijn, is het goed om naar hun definities te kijken:

Dagelijks gebruik: situaties die regelmatig voorkomen en
waarbij gereden wordt met uw oldtimer zoals woonwerkverkeer
en boodschappen doen.

Oldtimer: de oldtimer die op uw polisblad staat en een
geldig Nederlands kentekenbewijs heeft. De oldtimer is
alleen bedoeld en ingericht voor recreatief gebruik.

Recreatief gebruik: situaties waarbij af en toe met de
oldtimer hobbymatig wordt gereden zoals een puzzelrit of
toertocht.


Ondanks dat er dus bij navraag verschillende antwoorden terug komen, zijn dit wel de definities die in de voorwaarden staan. Voor mij persoonlijk is dat niet handig. Ik wil vaker in de auto rijden dan alleen puzzelritjes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-10-2015 15:56 #154614 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Enquête schadespecial VKM

"Marijn de Koning" schreef:
Tav Europeesche, waar veel mensen (indirect) verzekerd zijn, is het goed om naar hun definities te kijken:

Dagelijks gebruik: situaties die regelmatig voorkomen en
waarbij gereden wordt met uw oldtimer zoals woonwerkverkeer
en boodschappen doen.

Oldtimer: de oldtimer die op uw polisblad staat en een
geldig Nederlands kentekenbewijs heeft. De oldtimer is
alleen bedoeld en ingericht voor recreatief gebruik.

Recreatief gebruik: situaties waarbij af en toe met de
oldtimer hobbymatig wordt gereden zoals een puzzelrit of
toertocht.

Hmm, verrassend. Uit mijn onderzoek kwamen Afic en Herasto naar voren en die twee brengen hun polis uiteindelijk ook bij de Europeesche onder. Nu is bij mij de auto in kwestie alweer verkocht en heb ik onze rijdende Amazon ondergebracht bij een echte "dagelijks gebruik" Oldtimer polis bij London via Snelder-Duiven.
Maar goed, toch iets om goed te blijven bekijken. Want wat is er nu leidend, de mail van een tussenpersoon of de voorwaarden....
Unigarant ziet er op het eerste gezicht veelbelovend uit. Had ik toen niet op mijn shortlist, maar onderzoek ik nu alsnog even. Wordt vervolgd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-10-2015 14:15 #155077 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Enquête schadespecial VKM
Dag allemaal, er zijn nu een kleine 100 antwoorden op onze mini-enquete. Als jullie nog andere vragen hebben die we kunnen voorleggen aan de verzekeraars: kom maar op!

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.