met de volvo naar Frankrijk

Lees meer
28-01-2013 19:43 #122899 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic met de volvo naar Frankrijk

"Erik Ciesluk" schreef:

ca. 221 km2 per station ... ca. 27 km2 per station ... Dus theoretisch liggen de tankstations in Frankrijk zo'n 8x verder uit elkaar dan hier in NL! Scheelt nogal.. ik had verwacht dat het verschil een stuk kleiner zou zijn!

Het gaat om oppervlakte, daar waar je gevoel gaat over lengte. Je gevoel klopt dus ook. Moeilijk om zo plat te slaan, maar uitgaande van vierkantjes, zal de onderliggende pompafstand toenemen met een factor wortel 8. Als je daar dan bij optelt dat Frankrijk veel dunner bevolkt is en de pompen alleen in het bevolkte deel staan (en omdat alleen daar wegen zijn, dus ook alleen daar de pompen) zal het in de praktijk nog veel meer meevallen. :)

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • 11654-dummy
  • 11654-dummy's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Lees meer
28-01-2013 23:46 #122902 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic met de volvo naar Frankrijk
Hoi Willem,

Ik ga al een jaar of 4 met de Amazon met caravan naar Frankrijk. Altijd de groene wegen. Zeker geen tol voor mij.
Ik heb een gas tank van 60 ltr. Ik heb daar de 80% uit gehaald. Natuurlijk mag dat niet maar het scheeld echt 80 tot 100 km. Samen met de benzinetank van 60ltr heb ik met caravan een kleine 600 tot 700 km aceradius. Zo kan je zonder problemen rijden tot je een gpl station tegen komt. Bij de grote supermarkten verkopen ze 9 van de 10x gpl. Trouwens voor de TomTom kan je poi's voor de gpl krijgen. Zo kan je ook je route uitstippelen.

Veel plezier in Frankrijk.

Cees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Willem van Weelderen (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
30-01-2013 07:15 #122932 door Willem van Weelderen (GAST)
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic met de volvo naar Frankrijk
Ik heb denk ik een benzinetankje van ongeveer 20 a 25 liter en een gas tank van ongeveer 30 liter en als ik er dan een jerrykan van 5 liter bijneem moet ik toch een eind kunnen komen, en zoals al gezegd is, tot waar het een beetje klimmen word op gas en daarna op benzine, we gaan niet zo ver Frankrijk in, het is vlakbij Gerardmer in de Vogezen en ik heb al gezien dat er in Gerardmer gas te tanken is. En dat van de tomtom met die pois ga ik ook even uitzoeken hoe dat gaat. Het is bij mijn auto alleen moeilijk om de preciese kilometers te zien, er zit een achtelijke teller in, de snelheidsmeter geeft te veel aan, krijg je ook niet zo snel een bekeuring voor te hard rijden en de kilometer teller geeft te weinig aan, heel vreemd, maar ja ik ben het gewend.

Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-01-2013 11:21 #122937 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic met de volvo naar Frankrijk
Zorg er wel voor,dat je carburateur goed in orde is. Probeer dit enige maanden voor de vakantie uit. Controleer op lekkages als je een flink eind op benzine gereden hebt.Wanneer je af en toe eens een paar kilometer op benzine rijdt en dat gaat goed,dan geeft dat zeker geen garantie , dat het na 25 km nog steeds goed gaat.Succes !!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-01-2013 14:14 #122940 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic met de volvo naar Frankrijk
En om de hele combinatie uit te proberen vóór de zomer is wellicht het Landelijk Kampeer Weekend een optie ;)

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Willem van Weelderen (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
30-01-2013 17:44 #122946 door Willem van Weelderen (GAST)
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic met de volvo naar Frankrijk
Met de carburateur zit het wel goed, dat is een gereviseerde die er pas een maand of 4 op zit en de caravan moet ik straks zeker uitproberen want op het ogenblik ligt de complete as eronder uit en de oplooprem er af om het een en ander te vernieuwen en reviseren

Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.