Welkom, Bezoeker
  • Pagina:
  • 1
  • 2

Onderwerp met de volvo naar Frankrijk

met de volvo naar Frankrijk 27 jan 2013 16:00 #122844

  • Willem van Weelderen (GAST)
  • Willem van Weelderen (GAST)'s Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 156
Ik wil van de zomer met mijn 145 plus een caravan uit 1966 er achter via Luxemburg naar Frankrijk, naar de vogezen. Hoe zit het daar met een oldtimer, mag je daar normaal rijden zonder dat ze moeilijk doen over een oude auto, en kan je daar ook overal gas tanken.
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966

met de volvo naar Frankrijk 27 jan 2013 16:46 #122848

  • Siang Phoa
  • Siang Phoa's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 896
In Frankrijk mag je nog gewoon autorijden. Hoe het zit met verkrijgbaarheid van GPL weet ik niet, maar daar zijn allerlei sites voor. bv ANWB
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

met de volvo naar Frankrijk 27 jan 2013 17:45 #122851

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Berichten: 310
LPG is in landen als Belgie, Frankrijk en Duitsland geen enkel probleem; koop wel de juiste vulnippels; koop de LPG gids, daar staat alles in

met de volvo naar Frankrijk 27 jan 2013 20:11 #122857

  • René Minnebo
  • René Minnebo's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2252
Ik zou lekker op benzine gaan rijden als je de bergen intrekt. Veel meer PK en je motor wordt er minder heet van. Je hebt immers wel een caravan erachter.

met de volvo naar Frankrijk 28 jan 2013 07:40 #122871

  • Erik Ciesluk
  • Erik Ciesluk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1248
Er is genoeg LPG te krijgen, zeker langs de snelwegen. Buiten de snelwegen zijn de LPG-tankstations wel een stuk dunner gezaaid dan hier in Nederland:

Ca. 2500 LPG tankstations in Frankrijk [1], oppervlakte: 551.500km2 [2], dus ca. 221 km2 per station
Ca. 1400 LPG tankstations in Nederland [3], oppervlakte: 37.354km2 [4], dus ca. 27 km2 per station

Dus theoretisch liggen de tankstations in Frankrijk zo'n 8x verder uit elkaar dan hier in NL! Scheelt nogal.. ik had verwacht dat het verschil een stuk kleiner zou zijn!

Bronnen:
[1] http://autogastankstations.autogasneder ... frankrijk/
[2] http://nl.wikipedia.org/wiki/Frankrijk
[3] http://directlease.nl/tankservice/lpgprijs/
[4] http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederland
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

met de volvo naar Frankrijk 28 jan 2013 07:55 #122872

  • Rob Spoon
  • Rob Spoon's Profielfoto
  • Afwezig
  • Moderator
  • Moderator
  • Berichten: 2509
Voor allerlei info, overal in Europa:
http://www.poiplaza.com/index.php?p=map ... s&lsts=318
Alleen dateert de info over LPG in Frankrijk uit aug '10.
groeten, Rob Spoon

http://www.uwbouwmeester.nl

met de volvo naar Frankrijk 28 jan 2013 10:38 #122881

  • Erik Ciesluk
  • Erik Ciesluk's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 1248
Pas op! Na het klikken op bovenstaande link (poiplaza) kreeg ik een of ander erg vervelend virus op m'n PC.. ben 99% zeker dat het via die website binnen is gekomen!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

met de volvo naar Frankrijk 28 jan 2013 15:00 #122891

  • Willem van Weelderen (GAST)
  • Willem van Weelderen (GAST)'s Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Offline
  • Premium Member
  • Premium Member
  • Berichten: 156
Op benzine gaan rijden is misschien wel een optie omdat ik toch naar een beetje afgelegen gebied ga alleen zit er maar een klein benzinetankje in de auto, weet niet eens hoeveel liter er in gaat en hoeveel kilometer ik er mee kan rijden, maar dat is een kwestie van een keer de hele tank leeg te rijden of er alleen voor de vakantie een originele tank in te leggen, die heb ik toch nog liggen
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966

met de volvo naar Frankrijk 28 jan 2013 15:43 #122893

  • René Minnebo
  • René Minnebo's Profielfoto
  • Afwezig
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 2252

Op benzine gaan rijden is misschien wel een optie omdat ik toch naar een beetje afgelegen gebied ga alleen zit er maar een klein benzinetankje in de auto, weet niet eens hoeveel liter er in gaat en hoeveel kilometer ik er mee kan rijden, maar dat is een kwestie van een keer de hele tank leeg te rijden of er alleen voor de vakantie een originele tank in te leggen, die heb ik toch nog liggen


Zal net aan 20 ltr zijn. Kom je net aan 150 km als ik het zo inschat, gezien het feit dat je moet klimmen met een caravan erachter. Maar originele benzine tank plaatsen betekent gastank uitbouwen als je onderbouw hebt. Kan ook niet anders want je geeft aan dat je een klein bezine tankje hebt. Je kan ook tot aan de grens op gas rijden en dan weer afvullen en op benzine verder rijden en in geval van nood heb je altijd gas. Zo deed ik het ook altijd met mijn Opel Admiral (3ltr 6 cill) Alleen daar had ik als voordeel dat ik 48 ltr gas had en 80 ltr benzine dus ik kon best wel een eindje komen.

met de volvo naar Frankrijk 28 jan 2013 18:34 #122896

  • Hans Wassink
  • Hans Wassink's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum Member
  • Platinum Member
  • Berichten: 953
He Willem, leuk!
Wij gaan al een aantal jaren met het hele gezin, amazon en caravan naar Frankrijk. met een tussenstopje in Luxemburg is prima te doen.
Mijn ervaring is dat je, als je de Route National rijdt, niet zoveel GPL kunt tanken, maar benzine ook steeds minder. (vooral bij de grotere supermarkten staan tank stations.) De stations die er zijn zijn ook zo maar een uurtje of 2 dicht tussen de middag. Verder raad ik je ook aan om op benzine te rijden, scheelt behoorlijk wat vermogen (wij hebben een B20a motor). daarnaast scheelt het ook behoorlijk wat warmte ontwikkeling. de motor is sterk genoeg, een B20 (zoals jij wrs. ook hebt) heeft koppel zat, alleen hij kan zijn warmte (althans, in een Amazon) wat lastig kwijt.
De Vogezen zijn/ is een prachtig gebied! als je om adressen verlegen zit, weet ik er nog wel een paar

tip: neem een plastic jerrycannetje mee met 5 ltr reserve..

groeten,
Hans
  • Pagina:
  • 1
  • 2