met de volvo naar Frankrijk

  • Willem van Weelderen (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
27-01-2013 16:00 #122844 door Willem van Weelderen (GAST)
met de volvo naar Frankrijk is gemaakt door Willem van Weelderen (GAST)
Ik wil van de zomer met mijn 145 plus een caravan uit 1966 er achter via Luxemburg naar Frankrijk, naar de vogezen. Hoe zit het daar met een oldtimer, mag je daar normaal rijden zonder dat ze moeilijk doen over een oude auto, en kan je daar ook overal gas tanken.

Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2013 16:46 #122848 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic met de volvo naar Frankrijk
In Frankrijk mag je nog gewoon autorijden. Hoe het zit met verkrijgbaarheid van GPL weet ik niet, maar daar zijn allerlei sites voor. bv ANWB

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2013 17:45 #122851 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic met de volvo naar Frankrijk
LPG is in landen als Belgie, Frankrijk en Duitsland geen enkel probleem; koop wel de juiste vulnippels; koop de LPG gids, daar staat alles in

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-01-2013 20:11 #122857 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic met de volvo naar Frankrijk
Ik zou lekker op benzine gaan rijden als je de bergen intrekt. Veel meer PK en je motor wordt er minder heet van. Je hebt immers wel een caravan erachter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2013 07:40 #122871 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic met de volvo naar Frankrijk
Er is genoeg LPG te krijgen, zeker langs de snelwegen. Buiten de snelwegen zijn de LPG-tankstations wel een stuk dunner gezaaid dan hier in Nederland:

Ca. 2500 LPG tankstations in Frankrijk [1], oppervlakte: 551.500km2 [2], dus ca. 221 km2 per station
Ca. 1400 LPG tankstations in Nederland [3], oppervlakte: 37.354km2 [4], dus ca. 27 km2 per station

Dus theoretisch liggen de tankstations in Frankrijk zo'n 8x verder uit elkaar dan hier in NL! Scheelt nogal.. ik had verwacht dat het verschil een stuk kleiner zou zijn!

Bronnen:
[1] autogastankstations.autogasneder ... frankrijk/
[2] nl.wikipedia.org/wiki/Frankrijk
[3] directlease.nl/tankservice/lpgprijs/
[4] nl.wikipedia.org/wiki/Nederland

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2013 07:55 #122872 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic met de volvo naar Frankrijk
Voor allerlei info, overal in Europa:
www.poiplaza.com/index.php?p=map ... s&lsts=318
Alleen dateert de info over LPG in Frankrijk uit aug '10.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2013 10:38 #122881 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic met de volvo naar Frankrijk
Pas op! Na het klikken op bovenstaande link (poiplaza) kreeg ik een of ander erg vervelend virus op m'n PC.. ben 99% zeker dat het via die website binnen is gekomen!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Willem van Weelderen (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
28-01-2013 15:00 #122891 door Willem van Weelderen (GAST)
Beantwoord door Willem van Weelderen (GAST) in topic met de volvo naar Frankrijk
Op benzine gaan rijden is misschien wel een optie omdat ik toch naar een beetje afgelegen gebied ga alleen zit er maar een klein benzinetankje in de auto, weet niet eens hoeveel liter er in gaat en hoeveel kilometer ik er mee kan rijden, maar dat is een kwestie van een keer de hele tank leeg te rijden of er alleen voor de vakantie een originele tank in te leggen, die heb ik toch nog liggen

Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2013 15:43 #122893 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic met de volvo naar Frankrijk

Op benzine gaan rijden is misschien wel een optie omdat ik toch naar een beetje afgelegen gebied ga alleen zit er maar een klein benzinetankje in de auto, weet niet eens hoeveel liter er in gaat en hoeveel kilometer ik er mee kan rijden, maar dat is een kwestie van een keer de hele tank leeg te rijden of er alleen voor de vakantie een originele tank in te leggen, die heb ik toch nog liggen


Zal net aan 20 ltr zijn. Kom je net aan 150 km als ik het zo inschat, gezien het feit dat je moet klimmen met een caravan erachter. Maar originele benzine tank plaatsen betekent gastank uitbouwen als je onderbouw hebt. Kan ook niet anders want je geeft aan dat je een klein bezine tankje hebt. Je kan ook tot aan de grens op gas rijden en dan weer afvullen en op benzine verder rijden en in geval van nood heb je altijd gas. Zo deed ik het ook altijd met mijn Opel Admiral (3ltr 6 cill) Alleen daar had ik als voordeel dat ik 48 ltr gas had en 80 ltr benzine dus ik kon best wel een eindje komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2013 18:34 #122896 door Hans W.
Beantwoord door Hans W. in topic met de volvo naar Frankrijk
He Willem, leuk!
Wij gaan al een aantal jaren met het hele gezin, amazon en caravan naar Frankrijk. met een tussenstopje in Luxemburg is prima te doen.
Mijn ervaring is dat je, als je de Route National rijdt, niet zoveel GPL kunt tanken, maar benzine ook steeds minder. (vooral bij de grotere supermarkten staan tank stations.) De stations die er zijn zijn ook zo maar een uurtje of 2 dicht tussen de middag. Verder raad ik je ook aan om op benzine te rijden, scheelt behoorlijk wat vermogen (wij hebben een B20a motor). daarnaast scheelt het ook behoorlijk wat warmte ontwikkeling. de motor is sterk genoeg, een B20 (zoals jij wrs. ook hebt) heeft koppel zat, alleen hij kan zijn warmte (althans, in een Amazon) wat lastig kwijt.
De Vogezen zijn/ is een prachtig gebied! als je om adressen verlegen zit, weet ik er nog wel een paar

tip: neem een plastic jerrycannetje mee met 5 ltr reserve..

groeten,
Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.