met de volvo naar Frankrijk
- Willem van Weelderen (GAST)
- Premium lid
-
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Pieter Singelenberg (GAST)
-
- Verbannen
-
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Ca. 2500 LPG tankstations in Frankrijk [1], oppervlakte: 551.500km2 [2], dus ca. 221 km2 per station
Ca. 1400 LPG tankstations in Nederland [3], oppervlakte: 37.354km2 [4], dus ca. 27 km2 per station
Dus theoretisch liggen de tankstations in Frankrijk zo'n 8x verder uit elkaar dan hier in NL! Scheelt nogal.. ik had verwacht dat het verschil een stuk kleiner zou zijn!
Bronnen:
[1] autogastankstations.autogasneder ... frankrijk/
[2] nl.wikipedia.org/wiki/Frankrijk
[3] directlease.nl/tankservice/lpgprijs/
[4] nl.wikipedia.org/wiki/Nederland
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
www.poiplaza.com/index.php?p=map ... s&lsts=318
Alleen dateert de info over LPG in Frankrijk uit aug '10.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Willem van Weelderen (GAST)
- Premium lid
-
Volvo 245 dl 1978 automaat
De Reu Casablanca GT 1966
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Op benzine gaan rijden is misschien wel een optie omdat ik toch naar een beetje afgelegen gebied ga alleen zit er maar een klein benzinetankje in de auto, weet niet eens hoeveel liter er in gaat en hoeveel kilometer ik er mee kan rijden, maar dat is een kwestie van een keer de hele tank leeg te rijden of er alleen voor de vakantie een originele tank in te leggen, die heb ik toch nog liggen
Zal net aan 20 ltr zijn. Kom je net aan 150 km als ik het zo inschat, gezien het feit dat je moet klimmen met een caravan erachter. Maar originele benzine tank plaatsen betekent gastank uitbouwen als je onderbouw hebt. Kan ook niet anders want je geeft aan dat je een klein bezine tankje hebt. Je kan ook tot aan de grens op gas rijden en dan weer afvullen en op benzine verder rijden en in geval van nood heb je altijd gas. Zo deed ik het ook altijd met mijn Opel Admiral (3ltr 6 cill) Alleen daar had ik als voordeel dat ik 48 ltr gas had en 80 ltr benzine dus ik kon best wel een eindje komen.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Wij gaan al een aantal jaren met het hele gezin, amazon en caravan naar Frankrijk. met een tussenstopje in Luxemburg is prima te doen.
Mijn ervaring is dat je, als je de Route National rijdt, niet zoveel GPL kunt tanken, maar benzine ook steeds minder. (vooral bij de grotere supermarkten staan tank stations.) De stations die er zijn zijn ook zo maar een uurtje of 2 dicht tussen de middag. Verder raad ik je ook aan om op benzine te rijden, scheelt behoorlijk wat vermogen (wij hebben een B20a motor). daarnaast scheelt het ook behoorlijk wat warmte ontwikkeling. de motor is sterk genoeg, een B20 (zoals jij wrs. ook hebt) heeft koppel zat, alleen hij kan zijn warmte (althans, in een Amazon) wat lastig kwijt.
De Vogezen zijn/ is een prachtig gebied! als je om adressen verlegen zit, weet ik er nog wel een paar
tip: neem een plastic jerrycannetje mee met 5 ltr reserve..
groeten,
Hans