aankoop amazone

Lees meer
04-10-2011 11:53 #106472 door Jordie van Rhee
aankoop amazone is gemaakt door Jordie van Rhee
Goedendag,

Ik ben benieuwd of er hier mensen zijn die mij kunnen adviseren waarop te letten bij een aankoop van een amazone?

Ik was bezig met het opknappen van andere oldtimer (VW Golf 1) en deze is laatst in elkaar gereden.
Nu kan ik deze weer opbouwen, maar mijn voorkeur gaat uit naar het opkopen van een volvo amazone die rijdbaar is, die langzaam opgeknapt kan worden. Ben al een tijd weg van deze auto, alleen moest eerst de golf klaar en verkocht worden voor ik verder kon kijken. Nu krijg ik een beetje geld en behoud van golf, dus misschien kan ik gaan denken aan de amazone!

Mijn probleem ligt hem erin dat ik niet direct veel geld ter beschikking heb en dat ik nog te weinig weet van de amazone!
Ik ben al zeer veel zaken aan het uitzoeken en was benieuwd of jullie nog tips hebben, aangaande de aankoop van bepaalde types. Ook belangrijk voor mij is (gezien ik niet de technische kant beheers) of ik makkelijk aan onderdelen kan komen en of deze bij de amazone dan direct heel duur zijn of niet? (gezien ik de golf gewend ben, waar onderdelen op elke hoek van de straat nog te krijgen zijn)

Al deze zaken gaan meespelen in mijn beslissing om alsnog eerst de golf op te knappen en te verkopen of direct voor een amazone te gaan.

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2011 18:10 #106487 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic aankoop amazone
Hoi Jordie, welkom!
Bedenkt dat de amazon minstens 41 jaar oud is en dan heb je het over de jongste! Aan elke amazon die je nu vindt is dus nogal wat gesleuteld/gelast en gesleuteld/veranderd. Om een goede te vinden, zeker als je niet veel geld hebt, moet je iemand mee zien te krijgen die er echt verstand van heeft. Dus zo iemand zoeken en dan op jacht!
Voor onderdelenprijzen hoef je maar te googlen op volvo-onderdelen en je krijgt een hoop webshops te zien.
Als je lid wordt van deze club, heb je ook toegang tot de werkplaatshandboeken op deze site en de onderdelenshop. Ook op dit forum kun je met een beetje zoeken veel wijzer worden!

Als je naar de Volvo Beurs in Gorinchem komt, kun je al veel zien en leren... En als je op zaterdag 15 oktober komt, kunnen we afspreken, en dat kun je met meerdere mensen hier vast ook doen!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2011 12:47 #106515 door Jordie van Rhee
Beantwoord door Jordie van Rhee in topic aankoop amazone
Bedankt voor je reactie en aanbod, helaas zal ik de komende weken geen tijd hebben voor deze zaken en zal ik het moeten doen met het blijven afspeuren van internet en deze site uiteraard ook!

Bedankt! en tips zijn altijd welkom!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2011 16:16 #106524 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic aankoop amazone
Nu ben ik ook nog steeds weg van m'n Amazon, maar weet waar je aan begint: onderdelen zijn over het algemeen schreeuwend duur, zeker in vergelijking met auto's als de Kever (ook een soort Golf ;) ) of een Trabant. Ik denk dat dat te maken heeft met 't feit dat er nog vee lvan rondrijden en de vraag dus groot is en aan de andere kant dat de jongste de veertig al voorbij is. Dat is bij b.v. de Kever toch wel anders.

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2011 17:03 #106526 door Rob Kooi (GAST)
Beantwoord door Rob Kooi (GAST) in topic aankoop amazone
Hallo, Jordy, kan maar 1 ding zeggen ga ondanks weinig tijd er veel bekijken. Door er veel te zien leer je de pijn punten van de Amazon kennen. Heb er zelf ook 2 en het zijn super auto's. Met de opmerking de onderdelen zijn schreeuwend duur ben ik het overigens niet eens. Goed rond kijken en er is veel te koop voor nette prijzen. Dit geldt voor zowel nieuw als tweedehands. Succes en bij vragen neem rustig contact op. Gr Rob

Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2011 17:34 #106528 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic aankoop amazone
Mee eens, Rob, ik vind de prijzen over het algemeen ook niet te hoog hoor..

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2011 18:44 #106532 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic aankoop amazone
Google even op amazon onderdelen en je komt vanzelf bij een aantal aanbieders uit , kun je zelf zien of je de onderdelen nu wel of niet duur vindt. (Bijvoorbeel scandcar,nordicar (en als lid kan je bij het VOD ook terecht)
Wat de een duur vindt is voor de ander goedkoop. (waterpomp amazon rond de 50 euro nieuw)..
ga voor de gein eens een waterpomp van een jaguar 4.2 liter zoeken... (rond de 500 euro en dan heb je een ruilrevisie geval..)
Ga inderdaad eerst eens rustig rond kijken en niet direkt verliefd worden (er staan er genoeg te koop)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2011 10:35 #106554 door Gertjan Tillema
Beantwoord door Gertjan Tillema in topic aankoop amazone
Ga voor de grap eens alle raamrubbers vervangen. 40 euro voor een ventilatieraamrubber vind ik niet bepaald goedkoop. 35 euro voor een 'volvo 121' badge, en ga zo maar even door. Ik wil niemand ontmoedigen en ik steen m'n geld graag in m'n Amazon, maar voor iemand met een smalle beurs zou ik toch twee keer nadenken of ik aan een Amazon zou beginnen. (Om daarna natuurlijk de conclusie te trekken dat er maar wat minder geld aan dingen als brood moet worden uitgegeven om toch een Amazon te kopen, want zo'n auto is veel leuker dan brood. :) )

1960 Volvo Amazon
1961 Barkas V901/2
1973 Trabant P601
2001 Volvo V70 T5

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2011 12:09 #106556 door Jordie van Rhee
Beantwoord door Jordie van Rhee in topic aankoop amazone
mooi om de reacties hier te lezen.

Het is natuurlijk niet zo dat er helemaal geen geld achter de hand is, het is gewoon zo dat ik moet proberen in te stappen rond de 2000 euro en daarmee gewoon een jaartje of 2 jaar (buiten normale kosten om, apk/onderhoud) moet kunnen rijden.
Van daaruit kan ik dan weer verder bouwen, althans zo is het idee.

Ik ben verder ook niet supertechnisch, maar heb wel de interesse om veel zelf te doen en te leren. Ik heb daarnaast een monteur achter de hand in de vriendenkring en heb al genoeg gelezen over volvo liefhebbers die helpen klussen bijvoorbeeld.

Gezien ik nu voor de keuze sta zou ik graag inspringen en in de loop der jaren die auto compleet netjes maken/houden en de auto te leren kennen. Een andere optie voor mij zou zijn dat ik eerst de andere oldtimer (vw golf 1) toch opknap en dan verkoop waardoor ik een hoger bedrag beschikbaar heb. Het is gewoon even wikken en wegen!

Daarom ben ik veel op internet aan het speuren naar informatie over de Amazon en wat er zoal te koop is voor welk geld, beetje alles inzichtelijk krijgen zeg maar. Daarnaast ben ik benieuwd naar tips van liefhebbers met wat meer ervaring in de volvo oldtimer om, voor mij minder inzichtelijke zaken zichtbaar te krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2011 13:27 #106559 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic aankoop amazone
Heb je deze site al gevonden? www.volvoamazonpictures.se/

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.