Combi mee naar de VS/Canada

Lees meer
11-08-2011 20:57 #105324 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Combi mee naar de VS/Canada
Heb niet dat hele verhaal gelezen, maar weet nog wel van het reizen in Australië dat het belangrijk was om geheim te houden wanneer je terugvloog als je nog een auto te verkopen had. Om een gegeven moment moet je dan wel verkopen en ben je blij met iedere opbrengst en loop je dus het risico op veel verlies.
Volgens mij zijn de meeste mogelijk praktische bezwaren over tenaamstelling, verzekering, een goede auto vinden, etc wel op te lossen. Zeker als Ed daar behulpzame contacten heeft.
Om het probleem op de lossen dat je van de auto af moet maar niet komt voor een redelijke prijs, zou je ook nog een auto kunnen kopen waarvan je het niet erg vindt om die mee terug te moeten nemen :)
Dan kun je altijd kijken of je er op het juiste moment een goede prijs voor krijgt om daar weer te verkopen.
En zo niet, dan neem je hem mee. Een rijdende auto verschepen is niet heel duur volgens mij.
Desnoods verkoop je hem in Nederland dan alsnog. Als je een gangbare auto koopt, denk ik dat je de transportkosten plus misschien nog wel wat meer als marge kunt pakken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2011 23:22 #105328 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Combi mee naar de VS/Canada
Ik heb het hele verhaal gelezen, volgens mij maakt het niks uit als je de combi meeneemt voor de kosten, wel dubbele verschepingskosten. En dan maar hopen dat hij er op tijd is. Je moet hem tóch invoeren, verzekeren en weer uitvoeren. Dan ben je al zeker 3000 dollar verder.Een goede Volvo XC70 koop je voor ca. 5000 dollar. Deze zal een stuk betrouwbaarder zijn dan een combi en bij problemen kun je terug vallen op een coast to coast Volvo hulp via de dealers. Zie maar eens voor een oldtimer onderdelen te krijgen bij panne, overigens je LPG tank moet eruit en je mag geen onderdelen zo maar in je wagen leggen.

Het verbruik van een combi is hoger dan van een XC70 op cruise control,
Ik heb mijn P1800 uit LA California gehaald en bij een betrouwbare shipper die alles voor je regelt, inclusief de verzekering tijdens verschepen, dan zijn de risico's minimaal.
Moet toegeven dat via het bedrijf van mijn vader ik een betrouwbare shipper had en de taal vloeiend spreek. Voor hun ben ik just another crazy Canooc (Canadees).

Het draait allemaal om goede voorbereiding, waarbij je exact weet wat de regels en kosten zijn in de staat van keuze, en een betrouwbaar adres (Volvo dealer ?) ter plaatse. volgens mij kun je de wagen gewoon vanuit NL verzekeren en ik zou eens uitzoeken of ze een export kenteken kennen.
Bovendien je gaat 6 maanden en dan zijn een paar dagen in het begin niet erg, volgens mij zijn de autokosten slechts een kleine post. Jullie waren toch niet van plan in de wagen te gaan slapen hoop ik ?!. Nooit doen, 'sitting Duck' noemen ze dat.

Als jullie inderdaad van west naar oost willen rijden, is het verschepen een optie. Als je hem wil verkopen zou ik wellciht wat voor jullie kunnen betekenen via mijn vrienden.
Ga het plan maar eens goed uitdenken en invullen, bel een van de deelnemers van Route 66 maar eens op, of Klaas Postma de organisator.
Succes

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2011 12:41 #105334 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Combi mee naar de VS/Canada

"M de Koning" schreef:

.........Heeft er trouwens iemand contact gegevens van dhr Postma? .....



Via www.volvoclassics-panamericana.nl (contact)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-08-2011 13:38 #105392 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Combi mee naar de VS/Canada
Bedankt voor alle reacties en tips!
Ik ben ondertussen van het idee afgestapt om mijn eigen combi mee te nemen, het is een leuk idee maar het kopen van een auto en die dan eventueel mee terug nemen is goedkoper en praktischer denk ik. We gaan de komende tijd rustig verder zoeken wat we nu precies willen doen (te beginnen met de moeilijke keus tussen Afrika en Noord-Amerika). Ik kom er nog op terug! :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-10-2011 09:21 #106580 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic Combi mee naar de VS/Canada
Na lang wikken en wegen hebben we toch besloten om de trip een paar maanden uit te stellen en te gaan overwinteren in zuidelijk Afrika. Ook een super mooi avontuur natuurlijk. Echt ontzettend veel zin in! Het heeft ondertussen niets meer met de VKV te maken, maar is er toevallig iemand met tips voor het kopen / verkopen van auto's in Zuid-Afrika? :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.