- Berichten: 363
aankoop 544
- luuk verburgh (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
De 544 (Type 11244C-D vanaf Aug 1961: vanaf chassinummer 330100) werd geleverd met de B18.
Daarvoor was het de B16 en volgens mij met 6 Volts installatie.
Er zijn via de onderdelenshop van deze club, maar ook via de vele leveranciers van Volvo onderdelen nog wel onderdelen te krijgen, maar niet alles!
Ook is belangrijk om uit te zoeken wat er in de loop der jaren is veranderd aan de auto....
Of de auto geschikt is voor het gebruik dat je ervan wilt maken hangt volgens mij vooral van jezelf af! Wat voor eisen stel je etc. Een klassieke auto heeft veel meer (en veel vaker!) onderhoud nodig dan de moderne auto's en enige kennis van techniek is aan te raden.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Koen Meesters (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 46
Groet, Koen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- K.W. Stoel
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 111
Inmiddels bijna 4500 km zonder problemen kunnen rijden ook de afgelopen winterse weken. Starten geen probleem en rijden ook niet. Natuurlijk wel rekening houden met voldoende remweg e.d. want ja , je hebt geen stuur-en rembekrachtiging.
Ook heb ik het idee dat de kou leidt tot soms wat meer mechanische bijgeluiden, die verdwenen zijn als je boven het vriespunt komt.
Wel heb ik alles goed in het vet staan zowel in- als uitwendig.
Kortom mijn ervaring van dagelijks gebruik klassieke volvo is positief.
Grt
Klaas
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- luuk verburgh (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 363
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
Kom je met een verslagje en foto's?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- luuk verburgh (GAST)
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 363
groeten van mij en mijn volvo ('s)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Met name de ophanging is fundamenteel anders. De bladveren met bijbehorende worm-bussen en de fusees zijn meer slijt gevoelig dan de Amazon. Intensief onderhoud en alles goed in het vet houden zoals Klaas schrijft is echt wel een noodzaak." verburgh (GAST)" schreef:
Persoonlijk dacht ik dat het verschil met de amazon niet al te groot is. (ik heb ervaringen met bouwjaren 65, 67 en 68).
Daarnaast is trommelremmen rondom lastiger af te stellen dan schijven voor. Bij intensief gebruik is ombouw naar schijven dan ook zeker een aanrader. Of heeft een 61-er katterug dat al?
Dus ja, het kan, maar het is net welke eisen je zelf stelt en hoeveel tijd je hebt voor het goed bijhouden van het onderhoud.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Willy De Baere
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 796
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.