GDPR-aanpassing

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2018 21:30 #1451748 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Peter

Ja.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2018 23:35 #1451756 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Ledenstatus
Even voor de duidelijkheid.

Ledenstatus gaat via de penningmeester/secretaris. Die sturen mij een berichtje en hebben dan doorgaans dezelfde dag nog een vinkje en ledenstatus.

@Mathy: bespreek je frustratie met het bestuur

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2018 00:37 #1451760 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Jerry

Gaan we doen. Op de komende ALV.

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2018 11:53 #1451765 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic In het belang van de
In het belang van de vereniging/site:

Zolang het niet mogelijk is een handtekening in te stellen "zichtbaar voor-alleen-leden" lijkt me uitzetten de beste AVG optie. De site staat wagenwijd open voor mensen die gewoon een <a href=" volvo700vereniging.nl/node/15075 ">zoekopdracht doen in een zoekmachine, en 'met volvo700vereniging.nl/node/25974 ">terugwerkende kracht'.

Een andere optie is dat iedereen zijn handtekening opnieuw instelt en expliciet akkoord gaat met het gegeven dat deze door iedereen die kan zoeken op een zoekmachine deze kan lezen. Omdat vraagstellers vaak niet vermelden in welke auto ze rijden als ze een issue hebben, kan een handtekening erg 'handig' zijn. Tip voor de haantjes en opscheppers en voor wie het persoonlijker wil maken: maak een link naar je dagboek in je handtekening. Scheelt vele regels en het is afgeschermd.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2018 14:14 #1451776 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar eh,
Ik begrijp de strekking van het eerste deel niet helemaal mbroeren, de links "zoekopdracht" en "terugwerkende" leiden naar respectievelijk een verhandeling over kabelboom wisselen en een over gordelverklikker.
Wat is daar link aan, mag dat volgens jou niet gevonden worden?

Mijn schoonzoon was hier vanmorgen met zijn V70, tankklepje wil niet meer open, ik google, kom op een V70 forum terecht en vindt het antwoord naar een mogelijke oplossing. Ook fout in jouw optiek?

Groeten,

Ton Visser
Wormer

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2018 16:40 #1451781 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Absoluut niet fout in mijn
Absoluut niet fout in mijn optiek, echter als je een handtekening met naam, toenaam, telefoonnummer, kenteken, etc onder je posts zet en een post in het publieke gedeelte doet, staan deze gegevens dus openbaar.
Als dat is wat je wil, prima. Echter ik opteer dat de handtekening enkel voor leden zichtbaar is en niet publiekelijk. Omdat de gegevens ook opgeslagen worden (ook al is het je eigen keus) is deze site en dus de vereniging officieel verwerker van persoonsgegevens. Daarmee moet het toestemming vragen aan de gebruikers van het forum dan wel zoveel mogelijk moeite doen om gegevens af te schermen. Derhalve kan ik me de keus dus voorstellen om de handtekening niet publiekelijk te maken.
Met mijn 2 voorbeelden wil ik aantonen dat die handtekening nu dus niet zichtbaar is, wat in mijn optiek weer wél ok is.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2018 17:24 #1451784 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Ledenrechten & AVG
Als (positief) gevolg van deze discussie, heeft het bestuur de ledenrechten nogmaals helemaal uitgeplozen en foutieve emailadressen, spelfauten en foutieve gebruikersnamen voorzover mogelijk gecorrigeerd.

Zover wij weten zijn de ledenrechten op dit moment geheel geactualiseerd.

==

Vwb gegevens in het kader van de AVG:

autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwe...s-mag-verwerken-6310

Als organisatie mag u niet zomaar persoonsgegevens verwerken. U moet daarvoor een wettelijke grondslag hebben. De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) kent 6 grondslagen. Kunt u de gegevensverwerking niet baseren op minimaal één van deze grondslagen? Dan heeft u niet het recht om de persoonsgegevens te verwerken.

De AVG kent 6 grondslagen voor het verwerken van persoonsgegevens:
1: Toestemming van de betrokken persoon.
2: De gegevensverwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst.
3: De gegevensverwerking is noodzakelijk voor het nakomen van een wettelijke verplichting.
4: De gegevensverwerking is noodzakelijk ter bescherming van de vitale belangen.
5: De gegevensverwerking is noodzakelijk voor de vervulling van een taak van algemeen belang of uitoefening van openbaar gezag.
6: De gegevensverwerking is noodzakelijk voor de behartiging van de gerechtvaardigde belangen.

U bent zelf verantwoordelijk om te beoordelen of u zich voor een verwerking van persoonsgegevens kunt baseren op één van de 6 grondslagen.

Jerry

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-12-2018 17:56 #1451786 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Kijk
da's toch een mooie spin off van de discussie.
Die AVG zorgt er wel voor dat we allemaal ff bewust bezig zijn weer.
Lijkt mij niet verkeerd hoor.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2018 23:10 #1451839 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Op welk punt voldoet een
Op welk punt voldoet een vrijwillig ingevulde handtekening niet aan punt 1?
En op welk punt wijkt privacy gevoelige informatie die via een forumpost wordt vastgelegd dan af van de informatie in een handtekening?
Zullen we dan maar het hele forum preventief legen, om het risico te vermijden dat er AVG-gerelateerde informatie ergens onvermoed bewaard wordt?
Zo niet: waar ligt dan volgens het bestuur de scheidslijn?

Op dit moment is het geheel aan beweegredenen voor mij geheel ondoorgrondelijk, en blijf ik bij het idee dat we zwaar doorslaan en daarmee het kind met het badwater weggooien.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2018 23:31 #1451846 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic U
"U bent zelf verantwoordelijk om te beoordelen of u zich voor een verwerking van persoonsgegevens kunt baseren op één van de 6 grondslagen."

U slaat hierin op de degene die de gegevens verwerkt en niet op degene van wie de gegevens verwerkt worden.
Grondslag 1 gaat op en bij grondslag 2 is ook nog wel wat voor te stellen.
Indien het lidmaatschap als een overeenkomst gezien kan worden dan.

De overige grondslagen zijn niet van toepassing hier maar gelden ook zelfs als de betrokkene ( zoals dat heet in AVG termen) geen toestemming heeft gegeven.
Denk aan bepaalde publieke taken waarvoor bepaalde gegevens nodig zijn.

Volgens mij is het niet zo moeilijk.
Als vereniging bij elk gegeven nadenken welk doel het dient .
Voorbeeld , of ik man of vrouw ben is niet relevant om vast te leggen, Welk doek dient dat kan je je afvragen, Dus indien geen doel, niet vastleggen.

Je zou als doel kunnen formuleren het bieden van een levendig forum en daaruit redenerend dat bepaalde gegevens daaraan ondersteunend zijn en dat je daarom wel faciliteert in het aanbieden van die gepersonaliseerde handtekening.
Maak het een keuze en leg uit wat de voor en nadelen zijn.

Dan voldoe je aan het propotionaliteitsbeginsel en aan het zorgvuldigheids beginsel van de AVG.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC