Button Recente Discussies
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2016 13:32 #1426889
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic echte discussie
De echte discussie is misschien meer in de richting van waarom staan die stickies daar? Wat ik begrijp is dat de RC's er aandacht mee willen vestigen op door hen georganiseerde activiteiten. Lijkt me een legitiem doel, maar lijkt me ook niet goed te werken gezien moeite die lezers zich getroosten om het niet te hoeven zien (mijzelf incluis). Lezers willen de info niet zien omdat ze het daar niet verwachten maar vooral ook omdat de evenementen te ver van tevoren in de lijst staan en wellicht ook nog na afloop van het evenement. De informatie is niet actueel in een lijst waar je alleen actuele zaken verwacht. Een enkele echt actuele sticky evenement zal geen irritatie veroorzaken verwacht ik.
Dus, is er een betere manier te verzinnen om evenementen aan te kondigen?
Ik stel me voor dat er een automaat in de site gemaakt kan worden die bijv 2 weken voor het evenement plaats vindt het evenement op sticky zet en de dag na het evenement de sticky er weer afhaalt (hint: via rules). Daarbij zou het goed zijn de stickies zichtbaar onderscheidend te maken. Geef de regel een andere opvallende achtergrondkleur oid. Daar heeft zowel de RC als de lezer voordeel bij.
Dus, is er een betere manier te verzinnen om evenementen aan te kondigen?
Ik stel me voor dat er een automaat in de site gemaakt kan worden die bijv 2 weken voor het evenement plaats vindt het evenement op sticky zet en de dag na het evenement de sticky er weer afhaalt (hint: via rules). Daarbij zou het goed zijn de stickies zichtbaar onderscheidend te maken. Geef de regel een andere opvallende achtergrondkleur oid. Daar heeft zowel de RC als de lezer voordeel bij.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2016 13:42 #1426890
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Overigens
Overigens, een link naar forum regels kan misschien beter gemaakt worden als een koptekst in de recente discussies view. Daarmee hoeft die sticky er ook niet meer te staan. Het hele kilometerstanden topic vraagt natuurlijk eigenlijk om een aparte implementatie met fields, views, graphs, rules etc zodat die sticky er ook niet hoeft te zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2016 13:48 #1426891
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nog
Nog een gedachte: De huidige homepage voor een aangelogde gebruiker is nogal zinloos maar is bij uitstek de plaats om alle actuele informatie te laten zien toegesneden op de gebruiker. Recente discussies, aankomende evenementen, nieuwe advertenties die passen bij mijn auto (uit profiel), mijn verbruiks gegevens, mijn onderhouds logboek, mijn verlanglijstje die dan weer gematched kan worden aan advertenties etc, projecten van anderen die ik wil volgen. Er is zo veel mogelijk...
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2016 18:16 #1426896
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nooit goed.
Dag Volvisti,
Een leuke conclusie vanaf mijn kant: Het lijkt net alsof het nooit goed is. De stickies zijn geplaatst omdat een bepaald deel van de leden "klaagden" dat ze nooit zagen dat er activiteiten gepland waren, hiervoor zijn agenda items sticky gemaakt.
Vervolgens is er een ander deel van de leden dat zich stoort aan deze stickies, wat ook begrijpbaar is. Maar, op deze manier is het nooit goed te doen.
Het liefst (persoonlijk) zou ik alle stickies strickt bovenaan willen hebben en niet "tussendoor springend" zoals nu wel eens is, en alles na de stickies mag wel op volgorde van meest recente reactie.
Maar, zoals de situatie nu is kan ik er ook wel mee leven. Het web beheer team, de moderatoren en het bestuur hebben het al lastig genoeg. Een beetje een positieve insteek is soms ook wel eens fijn voor de mensen aan de andere kant.
Volvo vriendelijke groetjes,
Gerben
Een leuke conclusie vanaf mijn kant: Het lijkt net alsof het nooit goed is. De stickies zijn geplaatst omdat een bepaald deel van de leden "klaagden" dat ze nooit zagen dat er activiteiten gepland waren, hiervoor zijn agenda items sticky gemaakt.
Vervolgens is er een ander deel van de leden dat zich stoort aan deze stickies, wat ook begrijpbaar is. Maar, op deze manier is het nooit goed te doen.
Het liefst (persoonlijk) zou ik alle stickies strickt bovenaan willen hebben en niet "tussendoor springend" zoals nu wel eens is, en alles na de stickies mag wel op volgorde van meest recente reactie.
Maar, zoals de situatie nu is kan ik er ook wel mee leven. Het web beheer team, de moderatoren en het bestuur hebben het al lastig genoeg. Een beetje een positieve insteek is soms ook wel eens fijn voor de mensen aan de andere kant.
Volvo vriendelijke groetjes,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2016 18:47 #1426898
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Positief
Het kan niet positiever dan ideeen genereren en oplossingen aandragen. Dat is wat ik gedaan heb. Het zou ook positief zijn dat te herkennen
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2016 19:56 #1426905
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Heel
Zelf heb ik het idee dat de dagboek pagina's ook niet meer getoond worden in de "Recente discussies". Zelf vondt ik dat ook altijd wel makkelijk als dat erbij stondt.
Opzich is de klik naar de "Dagboeken" niet een enorme, maar ik vermoed dat de vele "de recente discussies knop" erin gesleten hebben en daar bijna niet heen gaan.
Groetjes,
Gerben
Opzich is de klik naar de "Dagboeken" niet een enorme, maar ik vermoed dat de vele "de recente discussies knop" erin gesleten hebben en daar bijna niet heen gaan.
Groetjes,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-03-2016 20:28 #1426906
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar Jerry, het is toch op
Maar Jerry, het is toch op zijn minst raar dat dit forum zich niet conformeert aan wat de bezoeker verwacht te zien op een forum, namelijk een startpagina met de recentste items bovenaan. Dat heeft toch niets te maken met "het is ook nooit goed" maar alles met logica. De echte reden is blijkbaar dat er geen geld voor is, zeg dat dan gewoon eerlijk dan weet iedereen waar hij/zij aan toe is n.l. voorlopig wordt het niet opgelost.
Aan de andere kant lijkt het mij niet echt heel moeilijk om de bovengenoemde zaken zonder veel kosten op te lossen. Je zal een hoop gebruikers (nog) blijer maken.
Nog een bijkomend effect (en dan houd ik er over op) is dat een niet regelmatige bezoeker de indruk krijgt dat er totaal niets gebeurd op dit forum want altijd dezelfde items, dat is niet goed voor de leden aanwas.
Aan de andere kant lijkt het mij niet echt heel moeilijk om de bovengenoemde zaken zonder veel kosten op te lossen. Je zal een hoop gebruikers (nog) blijer maken.
Nog een bijkomend effect (en dan houd ik er over op) is dat een niet regelmatige bezoeker de indruk krijgt dat er totaal niets gebeurd op dit forum want altijd dezelfde items, dat is niet goed voor de leden aanwas.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2016 00:41 #1426921
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Vroeger
Hallo Gerben
De dagboeken stonden vroeger onder "recente pagina's". Dat is een van de dingen die ik nog aan wilde passen, maar ik kan er niet meer bij.
groetjes
Mathy
De dagboeken stonden vroeger onder "recente pagina's". Dat is een van de dingen die ik nog aan wilde passen, maar ik kan er niet meer bij.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam