Oneigenlijke toegang en oneigenlijk gebruik Volvo 700 site: Opgelost?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2015 16:16 #1423995 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Snap het.
Webwerk aan de winkel dus :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2015 00:55 #1424018 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Als ik het kenteken van mijn
Als ik het kenteken van mijn v90 intype 10-zr-xt dan komt Google met een topic op deze site waarin ik gespot ben. Daarin kan je mijn forum naam vinden en als je dan vervolgens via Google op mijn forumnaam zoekt geeft google mijn telefoonnummer.

Als je op de naam van de topicstarter zoekt (Wouter Verweij) dan vindt Google de advertentie op deze site waarin hij zijn S90 te koop aanbied, inclusief zijn 06nummer.

Dus de afscherming van de site zou nog wel wat beter kunnen

Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2015 08:29 #1424021 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wat
Wat je nu beschrijft is toch weer een ander "probleem" dan waarvoor deze discussie gestart is. Het kentekenregister was echt als V700-intern bedoeld maar Google/derden konden daar toch bij. Dat is nu dus opgelost.

Als iemand een kenteken (al dan niet van degene zelf of iemand anders) in een discussie plaatst, of zijn 06-nummer in een advertentie, is iets heel anders. Een deel van de site is open/zichtbaar voor sitebezoekers zonder ingelogd te zijn met een account. Google kan daar ook bij. Als in het open deel dus iets gepost wordt kan Google dat indexeren en komt het naar boven als het als zoekresultaat bij een zoekopdracht past.

Als je daar iets tegen wilt ondernemen is één van de manieren om iedereen eerst in te laten loggen voor ze bij de informatie kunt. Je kunt dan alleen de zoekmachine binnen de site gebruiken en bijvoorbeeld niet meer Google door deze site laten zoeken (vul bij Google je zoekopdracht in en zet site:www.volvo700vereniging.nl erachter). Bovendien schrikt het wel wat mensen af, ik laat sommige sites links liggen omdat ik geen zin heb een account te maken. Of heb er een account maar ben de gegevens om in te loggen vergeten en heb geen zin om die op te vragen.

Als je je kenteken uit het gespot draadje wil hebben kan een moderator dat vast voor je regelen.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2015 08:32 #1424022 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic @Piet22
Piet,

Als je zegt: "Als je op de naam van de topicstarter zoekt (Wouter Verweij) dan vindt Google de advertentie op deze site waarin hij zijn S90 te koop aanbied, inclusief zijn 06nummer".

Daar doe ik dan even niets mee, want:
- Vooralsnog willen we denk ik dat advertenties worden gevonden (trekker)
- Als je je telefoonnummer bij een advertentie zet, is dat je vrije keuze.

Voor wat betreft je eerste punt:
- Wanneer geeft hij precies je telefoonnummer? Ik zie namelijk heel veel figuren die zich piet22 noemen als ik in Google zoek

Edit: Heb je kenteken in het gespot topic onherkenbaar gemaakt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-12-2015 10:16 #1424025 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hier niet
Piet,
Als ik daar op zoek, of op jouw kenteken, kom ik dat allemaal niet tegen. e.e.a is dus afhankelijk van de gebruiker.

Pas als ik "Wouter Verweij Volvo" intyp kom ik op de verkoopsite van deze vereniging als 5de optie in google.
Die verkoopsite link lijkt mij verder prima.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC