Oneigenlijke toegang en oneigenlijk gebruik Volvo 700 site: Opgelost?
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2015 21:34 #1104392
door Jerry Stam (GAST)
Oneigenlijke toegang en oneigenlijk gebruik Volvo 700 site: Opgelost? is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Vandaag heeft mijn vriendin (met mijn Volvo) per ongeluk bij het wegrijden iemand geschampt. De eigenaar heeft dit gezien en kon haar niet meer waarschuwen maar wel het kenteken genoteerd. Door het kenteken te googelen kwam hij op onze Volvo 700 vereniging site uit!. Hij heeft direct daarna (3 uur geleden) een account gemaakt, lid geworden en had dus binnen no-time mijn kenteken en e-mail adres. En bovendien een privé bericht. Inmiddels heb ik het met hem geregeld zoals het hoort. Wat ik vervelend vind is dat mijn persoonlijke gegevens dus min of meer op straat liggen. Iedereen die zijn kenteken hier ingevuld heeft, kan redelijk eenvoudig een link maken met een e-mail adres door even een account aan te maken. Is dit gewenst? Hoe gaan we hiermee om? (ik haal voor de zekerheid even mijn persoonlijke gegevens weg).
Gr Wouter
Modedit JS: Ik heb dit issue vandaag (22/9) bij onze support met hoge prioriteit gemeld en besproken. Ze gaan dit met die hoge prioriteit inplannen en aanpakken. Het lijkt op het eerste gezicht om een deel van de migratie te gaan (oude gegevens). De auto's op mijn pagina van na de migratie worden niet gevonden. Op verzoek verwijder ik specifieke pagina's (stuur mij dan een PB - Leidsekade)
Modedit 2 JS: Onze support is er vandaag al mee aan de slag
Modedit 3 14/12/15: Zou nu opgelost moeten zijn (voor de zuurpruimen - niet vandaag maar al ietsjes eerder)
Gr Wouter
Modedit JS: Ik heb dit issue vandaag (22/9) bij onze support met hoge prioriteit gemeld en besproken. Ze gaan dit met die hoge prioriteit inplannen en aanpakken. Het lijkt op het eerste gezicht om een deel van de migratie te gaan (oude gegevens). De auto's op mijn pagina van na de migratie worden niet gevonden. Op verzoek verwijder ik specifieke pagina's (stuur mij dan een PB - Leidsekade)
Modedit 2 JS: Onze support is er vandaag al mee aan de slag
Modedit 3 14/12/15: Zou nu opgelost moeten zijn (voor de zuurpruimen - niet vandaag maar al ietsjes eerder)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-09-2015 22:37 #1421917
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als
Als ik mijn kenteken google vind ik me zelf ook.
Het lijkt mij dat Google op één of andere manier de auto pagina's kan vinden. Zelf kan ik die helaas niet meer bewerken om het weg te halen.
Kan die van mij (ook) verwijderd worden, of in ieder geval door mijzelf bewerkbaar gemaakt worden?
Het lijkt mij dat Google op één of andere manier de auto pagina's kan vinden. Zelf kan ik die helaas niet meer bewerken om het weg te halen.
Kan die van mij (ook) verwijderd worden, of in ieder geval door mijzelf bewerkbaar gemaakt worden?
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2015 06:54 #1421923
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Vreemd
Auto's in mijn profiel vindt hij niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2015 08:21 #1421924
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja dat is minder.
Dat is inderdaad niet goed afgeschermd.
Ik zie inderdaad mijn auto en mijn profiel en al mijn social media links.
Nou heb ik daar verder geen moeite mee
Maar Ik zou als advies willen geven om dit gedeelte van de site onmiddellijk op hold te zetten.
Want dit is echt een ongewenst bijeffect,het moet standaard confirmed opt-in zijn en niet opt-out
Ik zie inderdaad mijn auto en mijn profiel en al mijn social media links.
Nou heb ik daar verder geen moeite mee
Maar Ik zou als advies willen geven om dit gedeelte van de site onmiddellijk op hold te zetten.
Want dit is echt een ongewenst bijeffect,het moet standaard confirmed opt-in zijn en niet opt-out
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2015 09:29 #1421926
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic streepjes...
45fjdf geeft alleen rdw-data-gebruikers info maar 45-fj-df komt meteen op het profiel van BG uit. Ik zie een V bij mijn naam staan en "login of registreer om te reageren".
Volgens mij was dat bij de oude site niet zo. Geen drama (Voor mij) maar liever niet dus.!
Volgens mij was dat bij de oude site niet zo. Geen drama (Voor mij) maar liever niet dus.!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2015 12:41 #1421928
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oud
Dit is al oud, we hebben het als bestuur destijds (en ik spreek over enkele jaren geleden) met de toenmalige webmaster naar gekeken.
Weet eerlijk gezegd niet meer precies wat er toen is afgesproken, wellicht dat Marc als toenmalig secretaris of de toenmalige webmaster hier een uitspraak over kan doen.
Er staat me vaag iets bij dat een deel van de auto database achter een gesloten deur gezet moest/zou worden maar zoals gezegd, ik ben daar niet 100% zeker over.
Weet eerlijk gezegd niet meer precies wat er toen is afgesproken, wellicht dat Marc als toenmalig secretaris of de toenmalige webmaster hier een uitspraak over kan doen.
Er staat me vaag iets bij dat een deel van de auto database achter een gesloten deur gezet moest/zou worden maar zoals gezegd, ik ben daar niet 100% zeker over.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2015 12:58 #1421929
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Klopt, deze gegevens zouden beter afgeschermd worden en dat is toen ook gedaan.
Mogelijk is er bij het omzetten naar de nieuwe site iets veranderd in die afscherming. Het lijkt alsof de autopagina's (dat is wat naar voren komt in de zoekresultaten, ook bij mijn kenteken) mee zijn gemigreerd naar de nieuwe site maar dat sitegebruikers (in ieder geval) en wellicht ook leden niet meer bij die autopagina's kunnen komen om die evt. te wijzigen of verwijderen. Er staat nergens bij profiel een knop of link om bij die autopagina's te komen.
Mogelijk is er bij het omzetten naar de nieuwe site iets veranderd in die afscherming. Het lijkt alsof de autopagina's (dat is wat naar voren komt in de zoekresultaten, ook bij mijn kenteken) mee zijn gemigreerd naar de nieuwe site maar dat sitegebruikers (in ieder geval) en wellicht ook leden niet meer bij die autopagina's kunnen komen om die evt. te wijzigen of verwijderen. Er staat nergens bij profiel een knop of link om bij die autopagina's te komen.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2015 14:13 #1421930
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Update
Ik heb dit issue vandaag (22/9) bij onze support met hoge prioriteit gemeld en besproken. Ze gaan dit met die hoge prioriteit inplannen en aanpakken.
Het lijkt op het eerste gezicht om een deel van de migratie te gaan (oude gegevens). De auto's op mijn pagina van na de migratie worden niet gevonden
Het lijkt op het eerste gezicht om een deel van de migratie te gaan (oude gegevens). De auto's op mijn pagina van na de migratie worden niet gevonden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2015 15:50 #1421931
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik weet het niet zeker
Maar als ik op mijn 780 zoek, word die ook gevonden.
Die heeft zeker niet in de oude database gestaan.
Die heeft zeker niet in de oude database gestaan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-09-2015 15:56 #1421932
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vraag
Vraag is dan hoe jij die autopagina hebt kunnen aanmaken. Als je m alleen via Google kunt vinden, en Google m niet kan vinden voordat jij m hebt aangemaakt wordt dat een lastige kwestie.
Of het zou moeten zijn dat de autopagina's eerst wel op de nieuwe site waren en later zijn uitgezet, om het zo te zeggen.
Of het zou moeten zijn dat de autopagina's eerst wel op de nieuwe site waren en later zijn uitgezet, om het zo te zeggen.
Moderators: Jerry Stam