Sorteren op datum discussie of opmerking nu mogelijk en melding PB's
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2015 10:42 #1103231
door Jerry Stam (GAST)
Sorteren op datum discussie of opmerking nu mogelijk en melding PB's is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Forumgebruikers,
Selecteren op datum van opmerking of datum van start discussie is nu mogelijk.
Klik op de titel van de kolom waarop je wil selecteren en kijk wat je wil zien.
Ook de melding van nieuwe PB's is nu duidelijk zichtbaar.
Moderatoren kunnen nu ook weer geselecteerde discussies vastplakken bovenaan de lijst (sleuteldagen)
Edit: koptekst aangepast.
Edit2: er was vraag van leden of ze uitgebreider konden sorteren. Dat kan nu dus. Je kunt sorteren op datum van aanmaken discussie (nieuwste of oudste) of datum opmerking (meest recente of oudste) je kunt overigens ook selecteren op meeste reacties of gebruiker. Dat kan allemaal door op de koptekst van de kolom waarop je wil selecteren te klikken. Die wordt dan lichtgrijs.
Selecteren op datum van opmerking of datum van start discussie is nu mogelijk.
Klik op de titel van de kolom waarop je wil selecteren en kijk wat je wil zien.
Ook de melding van nieuwe PB's is nu duidelijk zichtbaar.
Moderatoren kunnen nu ook weer geselecteerde discussies vastplakken bovenaan de lijst (sleuteldagen)
Edit: koptekst aangepast.
Edit2: er was vraag van leden of ze uitgebreider konden sorteren. Dat kan nu dus. Je kunt sorteren op datum van aanmaken discussie (nieuwste of oudste) of datum opmerking (meest recente of oudste) je kunt overigens ook selecteren op meeste reacties of gebruiker. Dat kan allemaal door op de koptekst van de kolom waarop je wil selecteren te klikken. Die wordt dan lichtgrijs.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2015 10:55 #1415714
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Ondertekening te lang
Hallo Jerry, zojuist de kilometerstand in mijn ondertekening geactualiseerd. Daardoor werd de ondertekening weliswaar geen teken langer, maar kreeg bij opslaan desalniettemin foutmelding dat ondertekening te lang was. Heb deze nu ingekort, maar daardoor minder informatief. Zou het graag weer herstellen. Kan dat en hoe?
Adriaan
Adriaan
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2015 13:14 #1415722
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Melding nieuwe PB
Jerry, ik wist niet of het kon, maar heb mijzelf een PB gestuurd, het kan.
Resultaat is dat ik wel een melding in een groene balk krijg dat ik Ton een PB gestuurd heb maar ik krijg nog steeds geen melding dat ik een PB heb ontvangen.
Dat moet ik nog steeds controleren via Mijn Profiel > Privé Berichten.
Ook de tekst Volvo 700 Vereniging staat nog steeds onder het logo en niet tussen het logo en Forum. Daardoor wordt die blauwe balk ook onnodig hoog weergegeven.
Groeten,
Resultaat is dat ik wel een melding in een groene balk krijg dat ik Ton een PB gestuurd heb maar ik krijg nog steeds geen melding dat ik een PB heb ontvangen.
Dat moet ik nog steeds controleren via Mijn Profiel > Privé Berichten.
Ook de tekst Volvo 700 Vereniging staat nog steeds onder het logo en niet tussen het logo en Forum. Daardoor wordt die blauwe balk ook onnodig hoog weergegeven.
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2015 14:19 #1415723
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Node datum
Node datum is ook nog niet zichtbaar op de node, bijvoorbeeld een forum discussie. Zie hierboven, bij dit stukje tekst: "- Ingediend door Leidsekade <Lid> <Moderator> , 2 Reacties -" hoort ergens ook de datum van indienen terug te komen. Probleem in de theme schat ik.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2015 18:42 #1415730
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Node datum, Theme.
Ik heb hier al eens eerder om gevraagd, zou het eens in iets voor iedereen wat meer begrijpelijke taal kunnen Johan?
Groeten,
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2015 19:44 #1415733
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voor de webbies
Is goed Ton, maar de opmerking is gericht op degene die er ook wat mee kan doen: de webbies 
Maar als je in deze of iedere andere draad naar het startbericht gaat (technisch de "node"), probeer dan eens uit te vinden wanneer dat bericht gepost is (datum/tijd). Dat staat nergens maar is vaak wel erg handig om te zien. Ik bedoel, in 2015 reageren op een draadje van 10 jaar oud is vaak niet erg handig.
De datum is wel in het systeem bekend want je ziet 'm op de recente discussielijst bijvoorbeeld maar de site laat de datum niet zien. Die functie, het presenteren van gegevens vanuit de database aan de gebruiker, is de "theme" en daar zou ik als eerste beginnen met zoeken naar de fout.

Maar als je in deze of iedere andere draad naar het startbericht gaat (technisch de "node"), probeer dan eens uit te vinden wanneer dat bericht gepost is (datum/tijd). Dat staat nergens maar is vaak wel erg handig om te zien. Ik bedoel, in 2015 reageren op een draadje van 10 jaar oud is vaak niet erg handig.
De datum is wel in het systeem bekend want je ziet 'm op de recente discussielijst bijvoorbeeld maar de site laat de datum niet zien. Die functie, het presenteren van gegevens vanuit de database aan de gebruiker, is de "theme" en daar zou ik als eerste beginnen met zoeken naar de fout.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2015 19:47 #1415734
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic testbericht
Ton, je test werkt niet. Met een bericht aan jezelf zou het systeem je 2 berichten moeten sturen en daar is de programmatuur niet op afgestemd. Er wordt wel de meest logische en gewenste melding gegeven, die van verzenden. Maar het is heel makkelijk, ik stuur je wel even een testbericht

- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2015 19:49 #1415735
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Bekend
Johan, is bekend en gaat aan gewerkt worden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2015 20:13 #1415736
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Selecteren --> Sorteren
Niet "Selecteren op datum van opmerking of datum van start discussie is nu mogelijk."
Maar "Sorteren op datum van opmerking of datum van start discussie is nu mogelijk."
toch?
Ik begrijp alleen het nut er niet van maar dat zal aan mij liggen
Recente discussies is toch per definitie gesorteerd op datum opmerking, de laatste opmerking in de site komt zo bovenaan
Iedereen moet nu wel even een keuze maken want sorteren op datum discussie (ipv datum opmerking) levert onverwachte (maar correcte) resultaten
Maar "Sorteren op datum van opmerking of datum van start discussie is nu mogelijk."
toch?
Ik begrijp alleen het nut er niet van maar dat zal aan mij liggen
Recente discussies is toch per definitie gesorteerd op datum opmerking, de laatste opmerking in de site komt zo bovenaan
Iedereen moet nu wel even een keuze maken want sorteren op datum discussie (ipv datum opmerking) levert onverwachte (maar correcte) resultaten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2015 22:56 #1415739
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Default sorteervolgorde
De default sorteervolgorde is nu datum start discussie? Dat zou in ieder geval datum opmerking moeten zijn denk ik. De sorteervolgorde blijft niet "plakken" na opnieuw inloggen, dus het kost nu 2x extra klikken voordat de juiste recente discussies lijst er weer staat, iedere keer dat je die lijst wilt zien.
Moderators: Jerry Stam