Profiel bewerken werkt niet
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Maar ik denk dat het gezien de problemen die steeds weer de kop op steken misschien tijd is voor een verandering. Als personen die er wel verstand van hebben dat herhaald melden heb ik de neiging om dat advies te volgen.
Laten we er eens van uitgaan dat die beweging wordt ingezet.
Hoe pakken we dat dan aan?
Om het voor het bestuur behapbaar/besluitbaar te maken, immers ook geen van alle IT'ers, zou er een onderzoek gedaan moeten worden wat de impact is van de implementatie van nieuwe software.
Kan me voorstellen dat er een beeld moet komen van welke software er moet komen. Een keuze uit bijvoorbeeld drie opties. Alle drie bij voorkeur in gebruik zijnde software pakketten bij andere NL auto fora.
Onderzocht moet worden welke software welke implementatie/conversie inspanningen zal genereren.
Ook moet een inschatting gemaakt worden van de beheerinspanningen na implementatie.
Alles natuurlijk gelardeerd met financiële plaatjes.
Dit is heel simpel weergegeven maar het is een beginnetje.
"Just my 2 cents" om Rob zijn tekst te citeren.
Nogmaals. Dit is positief en opbouwend bedoeld!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar jij zei een half jaar geleden nog dat upgrade naar Drupal 7 de beste oplossing was, toch? Van gedachten veranderd?Chilm schreef : Huidige forum afsluiten en alleen nog gebruiken voor zoeken en oude artikelen.
Nieuw forum opstarten met PHPBB als software, leden overzetten en (bijna) klaar.
Met het oude (Drupal) forum komt het echt nooit meer goed, geloof me.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Even naar de twee paketten gekeken.
Mijn advies: kijk er allemaal eens naar.
www.phpbb.nl/phpbb
drupal.org/drupal-7.0/nl . ( welke versie hebben we nu?)
- V700 register
- Nieuw lid
-
I.d.d. Pieter, voortschrijdend inzicht noemt men dat zo mooi.Naar Drupal 7 LEEK de beste oplossing op voorhand, maar daar ben ik van terug gekomen.Is dat erg... nee zolang men het clubbelang maar voor ogen houdt blijven alle opties m.i. open.Pietjeprecies schreef :
Maar jij zei een half jaar geleden nog dat upgrade naar Drupal 7 de beste oplossing was, toch? Van gedachten veranderd?Chilm schreef : Huidige forum afsluiten en alleen nog gebruiken voor zoeken en oude artikelen.
Nieuw forum opstarten met PHPBB als software, leden overzetten en (bijna) klaar.
Met het oude (Drupal) forum komt het echt nooit meer goed, geloof me.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar verder zit ik wel met een vraag aan de kenners: waar kan ik een redelijk overzicht vinden van alle te krijgen platforms voor forum software(meer dan 1000 hits op google dus daar heb ik geen behoefte aan om dat uit te spitten) en zoals Wytze aangaf ben ik ook absoluut geen IT'er maar ik leer snel en wil het een en ander zeker in overweging nemen. De voorkeuren/wensen heeft men al eens door gegeven daar is een overzicht van maar ik heb dus graag een overzicht in wat voor motor we onder de kap kunnen stoppen die betrouwbaar is en waar men (het liefst iedereen) tevreden mee is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
En daar sla je de spijker op de kop Henk, het is voor een hobbywebmaster veel te ingewikkeld.We hebben het hier niet over een "html paginaatje er bij maken", de website is volledig database drivenen als je niet weet hoe een database te benaderen en aan te passen heeft het geen nut om webmaster te worden.Iemand die wel eens met wordpress heeft gerommeld of een website heeft gemaakt gaat hier niet uitkomen n.l.Mooiste zou zijn zoals hierboven al eerde genoemd een webteam (mensen zoals Pieter e.d. met redelijke kennis van onderhoud),en een webmaster die zich alleen maar bezig houdt met de techniek, updates en de up time (zoals Tamas dat deed).Als jullie er nu echt niet uitkomen wil ik mij toch nog wel een keertje opwerpen om een nieuwforum te installeren en de leden te migreren. zoals gezegd kan het oude forum dan gesloten worden,en is alleen nog maar beschikbaar om in te zoeken. Ik zie e.e.a. toch wel met lede ogen aan, i.e. het gaat mij aan hethart want het is een mooi cluppie namelijk die volvo700vereniging.Eventueel maken we er een betaalde (zwaar gereduceerd tarief en fixed price) opdracht van, het bestuur kan mij daar dan ook op afrekenen.E.e.a. hoeft niet meer in de avonduren te gebeuren maar wordt gewoon uitgevoerd als zijnde werk.Persoonlijk zou ik nu voor PHPBB kiezen, kijk b.v. eens naar het Volvo 850 forum.En kijk dan even puur naar de functionaliteit en niet hoe het er uit ziet, dat kunnen we altijd aanpassen en is geen "showstopper".Wat mij vooral opvalt aan de laatste PHPBB versie, het is snel en betrouwbaar.Qua functionaliteiten gaan we er misschien wat op achteruit maar dat gaat m.i. niet opwegen tegen de betrouwbaarheid en "usability", zowel voor leden als moderatoren.En "last but not least" gaat dit meer en jongere leden aanspreken.henk 940LPT schreef : Het klinkt simpel, maar om zoiets uit te voeren heb je ervaring nodig, plus veel tijd om alles goed uit te werken en stap voor stap steeds dichter naar de keuze toe te werken. Ik denk dat het niet realistisch is om die ervaring van een hobbymatig webmaster te verwachten, plus daarbij de tijd die een webteam daar in zou moeten steken. Ik denk ook dat dit een belangrijke reden (zo niet de belangrijkste reden) is waarom de site lang is zoals die nu is. Het is voor een paar mensen met niet allemaal relevante ervaring eigenlijk niet te doen.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Begrijp je gedachte over het aanlopen van een project naar een mooi stukje software wel.
En feitelijk heb je gelijk dat je eerst een volledig plaatje moet maken met alle wensen van alle verschillende gebruikers.
Maar ik denk ook dat het allemaal niet zo spannend moet zijn. We moeten gewoon op een rijdende trein stappen van een software aanbieder waar veel gebruik van wordt gemaakt. De ontwikkelingen van die software in de tijd zullen voor een groot deel aan onze wensen invulling geven. Ik kan me niet voorstellen dat de baksteenliefhebbers echt iets bijzonders nodig hebben om te kunnen functioneren als vereniging.
Het belangrijkste is dat de oude informatie overgezet kan worden en/of minimaal beschikbaar blijft. En natuurlijk dat de nieuw uitgekozen software makkelijk te beheren is.
Een groot zwaar aangelopen project door eventueel externen kunnen we denk ik financieel ook niet verantwoorden. En het is voor mij geen garantie op succes.
Ik denk dat het credo moet zijn: keep it simpel.
- Leon Doensen
- Nieuw lid
-
En als het oude forum behouden blijft voor de data is er meteen ook een duidelijke scheiding vwb forumgebruikers en V700 leden want nu is er totaal geen overzicht wie wat ziet voor een gebruiker..