Site in 'noodloop' (opgelost)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik werk op een mbo in Zwolle.
Wij hebben regelmatig stagiaires die aan projecten moeten werken.
Tevens ook een aantal collega's met volvo's
Misschien een idee om er een project van te maken voor 3 studenten ?
Wel handig is dat er dan een plan e.d. ligt. Maar deze jongens kunnen dan helpen.
Ik wil de link dan wel zijn tussen hun en V700
het is maar een idee.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik denk dat het een beetje ontbreekt aan iemand die de tijd, kennis en ervaring heeft om zo'n plan, integraal met andere/social media zoals ook Jeroen beschrijft, op te stellen. Iemand die zo'n proces kan begeleiden en er naast zijn (of haar, natuurlijk) normale bezigheden ook nog voldoende tijd voor heeft lijkt me erg moeilijk te vinden.A_A schreef : Wel handig is dat er dan een plan e.d. ligt.
Met zo'n plan kun je ook gaan kijken welk CMS je nodig zou hebben. De invoering is dan ook nog wel een flinke bult werk, maar daar zou je kennis voor in kunnen huren. Nu, voor de korte termijn, moet je de storing met het huidige CMS niet gebruiken om halsoverkop te migreren naar een ander systeem. Nu nog even doorgaan met een upgrade van Drupal zal minder tijd en moeite kosten, waarna er gelegenheid is om hierboven beschreven plan op te zetten. Als je nu naar een ander CMS gaat is de site waarschijnlijk langer uit de lucht (als je alle informatie mee wilt nemen) en bij een onbezonnen keus kan wel eens blijken dat je met het nieuwe CMS ook niet kunt wat je zou willen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Zojuist gedaan. Helaas is één van de onvolkomenheden van (deze versies van) Drupal dat met knippen en plakken van forum-posts de zaak wat door elkaar wordt gehusseld... Althans in de 'eenvoudige weergave'. De post van jblokzijl hoort eigenlijk bovenaan (direct onder de openingspost).Jeroen schreef : Daar om is het misschien ook niet de juiste plek om te posten. maar een van jullie kan deze discussie er vast wel uit halen en in een apart draadje zetten.
Wanneer je in het menu onder de openingspost (tijdelijk) kiest voor 'gegroepeerde weergave' staat alles wel in de goede volgorde.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het risico daarvan is dat als de stagiares vertrokken zijn, de kennis van hoe e.e.a. in elkaar steekt dat ook is. Heb ik in het bedrijfsleven ook al meer dan eens fout zien gaan. Dat is ook de reden dat we voor site-beheer alleen vissen uit de leden-vijver, dan heb je nog een beetje kans op continuïteit (hoewel in het verleden is gebleken dat het ook geen garantie is).A_A schreef : Misschien een idee om er een project van te maken voor 3 studenten?
Dat denk ik ook.henk 940LPT schreef : Ik denk dat het een beetje ontbreekt aan iemand die de tijd, kennis en ervaring heeft om zo'n plan, integraal met andere/social media zoals ook Jeroen beschrijft, op te stellen.
Voor mezelf sprekend: Als ik het gewone mod. werk erop heb zitten is de tijd die ik (over) heb voor de site alweer op. Ik heb de technische kennis niet om de zaak hier eens op de schop te nemen en de tijd niet om me erin te verdiepen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat zijn precies de zaken die we kunnen aangrijpen.
Wellicht zijn er ook mensen "inbetween jobs" die tijdelijk iets kunnen betekenen. Goed voor hun CV, goed om bezig te blijven, goed voor onze vereniging en goed voor alle leden en bezoekers.
Ik bedoel, hoeveel kanten kan een medaille hebben? Het zijn meer de facetten van een diamant, Iedere kant laat een andere kant harder glimmen.
De zorgen die je hebt over de kennis die weglekt begrijp ik, maar er zijn manieren om goed vast te leggen wat de mensen moeten gaan uitvoeren en hoe ze wat gedaan hebben, sterker nog, voor de scholieren zou het een deel van hun opdracht moeten zijn.
Al met al, ik zie een enorme kans liggen, . die voor de moderatoren minder, of wellicht net zo veel tijd kosten als nu. De werkzaamheden zullen wel een ander karakter kunnen krijgen, namelijk meer begeleiding.
Maar eerst: inventariseren, een plan maken. Wat wil je, wat heb je nodig, wat kost het, ook aan tijd.
Ik zou zeggen: gooi het eens in het bestuursgroep. Ik hou alle opties open om jullie te hulp te komen.
Mocht het niet duidelijk zijn of mocht je niet weten hoe je dit moet aanpakken, je kunt me altijd bereiken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
gconverter.com/drupal-forum-to-vbulletin-forum/
Maar ook door handmatig een db-conversie te scripten.
- John Dutman
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Conversie van oud naar nieuw via een dienst voor bijna 100 dollar. En dan help ik wel met het maken van een nieuwe template voor de nieuwe site.
Dat lijkt me constructiever dan draadjes vol commentaar over dit onderwerp te wissen en verder het zwijgen ertoe te doen, wat het huidige beleid bij de forumbeheerders lijkt te zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
iedereen die de site ooit gebouwd heeft er aan gemodereerd heeft bedankt voor jullie inzet.
maar waar is tamas in het verhaal? een bericht is snel geschreven of het bestuur inlichten??
de moderatoren ook ik denk wel eens jeetje niet zo school meester spelen, kwa godsdienst sex,en vloeken.
dit alles een beetje soepeler werkt misschien meer 2013
nu de site ik denk dat jeroen oa gelijk heeft nu alles opnieuw in een nw jasje layout en jeetje laat het eens wat kosten.
en mensen zoals tamas,moderatoren geef ze als vereniging een bloemetje cadeau bon ect als dank.
ps heb bewondering voor ze want snap niet eens wat php en drupal is.
mis trouwens Tamas, en ook bas op het forum.
wat ik misschien zelf wel zou gebruiken is een chatroom.
kunnen ze we schelden,kletsen,dicuseren ect.
gr en tot morgen
- V700 register
- Nieuw lid
-