email na reactie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2011 14:51 #1313995 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee

jblokzijl schreef : Is er iemand van het technische team of de moderators die iets kan zeggen over de haalbaarheid van een dergelijke overgang?

Ik zou er niets zinnigs over kunnen zeggen. Hoewel werk het is, wat er misschien straks niet kan maar nu wel mogelijk is of omgekeerd. Het lijkt me dat je zoiets van tevoren wilt weten (hoe je site opgebouwd wilt hebben, welke informatie je op welke manier opslaat, welke functionaliteit je wilt) en dan een passend platform kiest. Waarbij je mogelijk enkele concessies moet doen. Ik heb dat hele plaatje niet helder voor de geest om andere platforms te kunnen selecteren. Maar goed, ik spreek nu alleen voor mezelf, wellicht kunnen anderen in het team er meer over zeggen.@Gerben: Zelf stukjes software gaan schrijven is niet haalbaar voor het sitebeheerteam. Gewoon omdat het teveel tijd kost en niet iedereen die kennis heeft (ik zou het bijvoorbeeld niet kunnen). We gebruiken nu Drupal en de standaardmodules die beschikbaar zijn, die we zo goed mogelijk in proberen te zetten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2011 15:28 #1313997 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi, Om maar meteen met de
Hoi,
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, ik ben ben geen voorstander van phpBB of vbullentin. Natuurlijk het is lichter, makkelijker te installeren en waarschijnlijk ook te beheren maar het is en blijft puur en alleen maar een forum.
Onze site is meer dan een forum. Dat andere sites ervoor kiezen om de gebruikers maar gebruik te laten maken van online hosting partijen dat is wellicht een prima oplossing voor hun situatie. Wij willen graag een leuke database aan informatie en fotomateriaal bouwen. En dan willen we ook nog een duidelijke scheiding aanbrengen van wat er op het forum zelf aan beeldmateriaal wordt geplaatst en wat op een fotopagina.
Een fotopagina dient te worden gezien als een informatiepagina die we willen bewaren voor later. Vandaar de extra paar stappen. Je neemt ook even de tijd om een fotoalbum met de kinderfoto's te vullen. Zie het in die context. Online hosting partijen kunnen niet garanderen dat foto's na een jaar nog te vinden zijn. Vaak zie ik in die vele phpBB fora thumbnails met de tekst Image no longer availlable langskomen. Dat zegt genoeg.
Drupal is en blijft het enige systeem welke alles in een pakket kan bieden en waar je de garantie hebt dat een en ander ook met elkaar zal communiceren. Dat we daardoor eens iets niet kunnen dat neem ik dan op de koop toe. Zelf bouwen? Zou kunnen, ik ben zelf ook erg bedreven in php maar ik stel mij altijd de volgende vraag:
Mocht ik er over een jaar niet meer zijn, het is maar een hypothese, kunnen diegenen die na mij de site moeten gaan onderhouden dit dan zonder problemen doen? Met het gebruik van standaard software is de kans hierop vele malen groter dan als je zelf iets neerzet. Denk ook eens aan updates, ik moet er binnenkort weer een aantal doen, die worden door de ontwikkelaars van de componenten keurig uitgebracht. De vele gebruikers wereldwijd van de software garanderen dat fouten snel worden gevonden. Kunnen wij als enige gebruikers van eigengebouwde software hetzelfde voor elkaar krijgen? Ik denk van niet.
Vandaar Drupal. Met zijn tekortkomingen, maar zeker meer voordelen.
De module voor het teruggeven van een e-mail, waar dit draadje eigenlijk over ging, is bij mijn weten uitgezet wegens performance problemen. We zitten nu op een nieuwe server dus zetten we deze weer aan. Ik ga het wel even offline testen alvorens het live uit te rollen. Dat is een stukje procedure waar elke sitebeheerder, geloof ik, wel bekend mee is.
Groet,
Támas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-04-2011 19:42 #1314287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deur
Om ook maar even meteen met die deur in huis te vallen: Als de extra handelingen die een stukje service bieden kost er voor zorgt dat mensen niet bij documenten kunnen komen, of er door afgeschrokken worden om het te plaatsen, dan ga je voorbij aan wat je met de service wil bieden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2011 13:27 #1315052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nouuuww nouw nouw nouw, Dit
nouuuww nouw nouw nouw,
Dit had ik dan toch weer niet verwacht..Ik begrijp dat er vaker discussies over zijn en dat dit met regelmaat terugkomt. Misschien moet er door het bestuur dan een kleine technische commissie  worden samengesteld die alle voor en nadelen op een rijtje zetten en het bestuur hierover een besluit laten nemen? Dit zodat iedereen tevreden is en de discussie niet telkens terugkomt.
Ik ben hier nog niet zo lang gebruiker en ben ook eerst gebruiker geweest op <a href=" volvo-forum.nl/ "> volvo-forum.nl/ Het forum werkt mi best, ook al worden er geen topics verplaatst naar de juiste rubriek. (zo komen er bijvoorbeeld aan de lopende band technische zaken in de kletshoek; selfdestruction?)
Verder is het gedeelte buiten het forum erg onoverzichtelijk. Zelf heb ik nog nooit een afbeelding geupload en ik heb geen zin om het uit te zoeken omdat het me te ingewikkeld is. De fotopagina zelf bekijken is ook rete irritant.De documentatie doorzoeken is zwaar irritant.De advertentie afdeling is volgens mij ook niet echt optimaal.Oplossing: een website maken waarin je een overzichtelijke verdeling hebt in1. Fotodatabase. 2. Documentatie afdeling (waar je een overzichtelijke wiki hebt die logisch opgebouwd is en snel te doorzoeken is3. Advertentieafdeling die overzichtelijker is en gestimuleerd word te gebruiken. 4. Forum. Dat het forum dus een onderdeel is van de verenigingswebsite. Niet dat het forum alle andere delen bevat.Dat is in het kort hoe ik het op zou bouwen. Kost inderdaad wat werk. Die capaciteiten moeten beschikbaar zijn en dat zal vast niet.
Tenslotte terugkomend op de begin vraag die ik stelde, ik ben benieuwd naar de offline testfase. Hopelijk is het mogelijk deze functie terug te zetten. Wanneer dit niet mogelijk is door software perikelen is het misschien verstandig om een paar tientjes neer te leggen en iemand van Drupal hier naar te laten kijken (het is een minimale functie dus het lijkt me dat dit snel opgelost is).Het in werking stellen van deze functie zal leiden tot een actievere deelname aan topics en reageren op PB's. Als je een email krijgt ga je immers altijd even kijken?Zo kom ik hier na enkele weken pas weer terug om alle reacties bij te lezen. Waarom ik dat niet eerder gedaan heb? (terwijl ik dus wel heel benieuwd ben)
Over het hoofd gezien..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2011 14:47 #1315055 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic na ff doorbijten
is er wel met dit forum te werken. Maar wat zwaar irritant is, is die notificatie bij een PB (of juist: de afwezigheid daarvan). Spreek je af met iemand en die komt even een week niet ofzo en wordt ook niet geattendeerd op zijn PB. Of mogelijkheid naar e-mail te PB'en (zoals Volvolvo.nl).
En Michael, ik deel je mening, ik heb hier ook nog nooit een foto ge-upload. Eigenlijk is dat principe ook achterhaald met photobucket alternatieven. Liever een goede layout!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2011 16:06 #1315060 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Irritante externen

Woes schreef : En Michael, ik deel je mening, ik heb hier ook nog nooit een foto ge-upload. Eigenlijk is dat principe ook achterhaald met photobucket alternatieven. Liever een goede layout!

Daar ben ik het volstrekt niet mee eens. Externe foto's zijn zo zwaar irritant.Op een zonnige zaterdagmiddag zoek je een antwoord op je vraag en dus doe je wat meer mensen zouden moeten doen; het forum afstropen naar reeds gegeven oplossingen.De oplossing heb je gevonden n.a.v. een afbeelding! Helaas.., de afbeelding is verwijdert..Dat is pas irritant.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2011 17:12 #1315062 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic punt

johan1989 schreef :

Woes schreef : En Michael, ik deel je mening, ik heb hier ook nog nooit een foto ge-upload. Eigenlijk is dat principe ook achterhaald met photobucket alternatieven. Liever een goede layout!

Daar ben ik het volstrekt niet mee eens. Externe foto's zijn zo zwaar irritant.Op een zonnige zaterdagmiddag zoek je een antwoord op je vraag en dus doe je wat meer mensen zouden moeten doen; het forum afstropen naar reeds gegeven oplossingen.De oplossing heb je gevonden n.a.v. een afbeelding! Helaas.., de afbeelding is verwijdert..Dat is pas irritant.

ok, daar heb je een puntje..!

Groeten Willem,
Volvo 745T op 1,1 barrr

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-05-2011 21:14 #1315083 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Wissen
Hallo Volvisti
Ik heb onlangs ergens gelezen of gehoord, dat plaatjes die niet vaak genoeg opgeroepen worden, bij (bepaalde?) fotosites na een tijdje verwijderd worden.  En dat is natuurlijk vooral lastig, als het onderwerp op die foto niet zo vaak aangesneden wordt en er dus ook weinig kennis over dat onderwerp onder gebruikers is.  Zo zul je een foto van een CIS-klep sneller vinden dan die van een B-stijl speaker.  Die laatste wordt minder besproken, dus minder vaak opgeroepen.  En worden dus eerder van een fotosite af gegooit.  Wat een CIS-klep is en waar die precies zit, weet een redelijk groot deel van de geinteresseerden nog wel te vertellen.  Maar wie iets over B-stijl speakers wil weten, die komt wat moeilijker aan informatie.  En een plaatje ...
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-05-2011 08:12 #1315101 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic PHPbb vind ik veel weg
PHPbb vind ik veel weg hebben van een moderne auto. Heeft zo zijn gemakken maar ja zo'n plastic flapperdoos past niet bij mij.
Dit forum is op sommige delen wat achterhaald, er zijn vlottere met wat meer gimmicks. Maar het voelt vertrouwd. Net als een oude Volvo zeg maar.
Komop mannen, juist dit forumtype past bij ons en we lopen er niet mee met de grote meute. Dus houden zo!

• Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
06-05-2011 19:15 #1315135 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic paar tientjes

johan1989 schreef : nouuuww nouw nouw nouw,
Dit had ik dan toch weer niet verwacht..Ik begrijp dat er vaker discussies over zijn en dat dit met regelmaat terugkomt. Misschien moet er door het bestuur dan een kleine technische commissie  worden samengesteld die alle voor en nadelen op een rijtje zetten en het bestuur hierover een besluit laten nemen? Dit zodat iedereen tevreden is en de discussie niet telkens terugkomt..........Oplossing: een website maken waarin je een overzichtelijke verdeling hebt in1. Fotodatabase. 2. Documentatie afdeling (waar je een overzichtelijke wiki hebt die logisch opgebouwd is en snel te doorzoeken is3. Advertentieafdeling die overzichtelijker is en gestimuleerd word te gebruiken. 4. Forum. Dat het forum dus een onderdeel is van de verenigingswebsite. Niet dat het forum alle andere delen bevat.Dat is in het kort hoe ik het op zou bouwen. Kost inderdaad wat werk. Die capaciteiten moeten beschikbaar zijn en dat zal vast niet.

Tenslotte terugkomend op de begin vraag die ik stelde, ik ben benieuwd naar de offline testfase. Hopelijk is het mogelijk deze functie terug te zetten. Wanneer dit niet mogelijk is door software perikelen is het misschien verstandig om een paar tientjes neer te leggen en iemand van Drupal hier naar te laten kijken (het is een minimale functie dus het lijkt me dat dit snel opgelost is).

zegt dan iemmand die een paar tientjes zelf ook niet zomaar neer gelegd heeft, om lid te worden van deze mooie vereniging.
maar wel gratis info ter beschikking hebben, en alles willen.....

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC