email na reactie

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2011 14:14 #1313912 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Mogelijkheden andere software
Hallo Volvisti
Kun je bij PhPBB dan ook een documentiedatabase opbouwen?  En fotoalbums aanmaken?
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2011 14:59 #1313915 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fotopagina
Sowieso vind ik persoonlijk de fotopagina's op dit forum schromelijk overschat. Laat mensen lekker hun foto's uploaden op imageshack - dat momenteel uitblinkt in gebruiksgemak, of op een andere externe foto host (kijk even naar het voorbeeld van <a href=" www.seat-online-album.nl/main.php " target="_blank">Seat Online). En als je per se een foto sectie wilt behouden, maak dan een foto subforum, met topics van de evenementen. Dat werkt overzichtelijker, want op dit forum browse ik nauwelijks naar de fotopagina's. Het is een handeling te veel, en bovendien wordt er nauwelijks in ge-upload, omdat een topic aanmaken makkelijker is.
Daarnaast merk je op dit forum te vaak dat mensen moeite hebben met dingen plaatsen. Het gebruiksgemak van Drupal an sich is in orde, maar het verschilt te veel van PHPbb, iets wat voor veel mensen de eerste kennismaking met "forummen" is. Zijn ze eenmaal gewend aan PhpBB, moeten ze hier ineens allerlei andere handelingen uitvoeren die dan enorm omslachtig lijken.
Een groot deel van de mensen die hier komt, kent vast ook <a href=" www.turbobricks.com/ " target="_blank">Turbobricks wel. Ik wil dat forum niet heilig verklaren ofzo, maar het werkt verdomd goed, makkelijk, handig en intuitief.
Even een puntje van iemand die van de technische kant van een site weinig af weet, maar die wel al jaren gebruiker is. Van fora dus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2011 14:59 #1313914 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fotopagina
Doppelgängerpost

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2011 15:00 #1313913 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic yep
yep, je kan documenten-database en fotoalbums maken....
Kijk anders eens op <a href=" volvo-forum.nl/ ">volvo-forum.nl, daar staan die modules aan. Voor een volledig overzicht van de features:  www.phpbb.com/about/features/ "> www.phpbb.com/about/features/

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2011 15:06 #1313917 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic eens
Ik ben het helemaal met Michael eens. Ik merk ook dat ik veel actiever ben op fora waar PHPbb wordt gebruikt, werkt gewoon makkelijker en biedt meer mogelijkheden. Daarnaast is het natuurlijk ook niet zonder reden dat wereldwijd op alle grote fora phpbb of vbulletin wordt gebruikt...
Ik heb persoonlijk voor mijn werk veel te maken met het beheer van een phpBB forum, dus weet wel een beetje waar ik over spreek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2011 15:10 #1313919 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kijk eens op het grootste
Kijk eens op het grootste forum van Nederland, bokt.nl daar hebben ze een phpbb forum (de eigenaar van de site is ontwikkelaar (geweest) van phpbb en graag bereid z`n kennis te delen volgens mij. Naast het phpbb forum hebben ze een heel uitgebreide wiki in de site ingebouwd waar je megaveel kunt vinden. Zou prima kunnen werken voor de V700V site als je het mij vraagt. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2011 15:25 #1313920 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet zeuren
Het feit dat dit een discussie is die meerdere malen per jaar terugkomt zegt eigenlijk ook wel wat. Ik wil niet zeuren ofzo, maar blijkbaar bestaat er een bepaalde wens bij een groot deel van de leden. Ik weet mijn weg in drupal wel te vinden, maar documentatiepagina's en fotopagina's en dagboekpagina's zijn dingen die ík niet bezoek vanwege de hoeveelheid handelingen en de onhandige manieren van browsen/zoeken.
Check trouwens <a href=" www.citroen-forum.nl " target="_blank">Citroen-forum.nl. Inclusief autoregister, marktplaats gedeelte, kalender, een slecht documenten gedeelte etcetera.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-04-2011 16:11 #1313924 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mocht
mochten er voor de overgang vele handen nodig zijn, voor het omzetten van bepaalde zaken, dan wil ik me hierbij als vrijwilliger aanmelden ;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2011 13:16 #1313989 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic is
Is er iemand van het technische team of de moderators die iets kan zeggen over de haalbaarheid van een dergelijke overgang?

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-04-2011 13:30 #1313990 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic E-mail na reactie.
Eigenlijk zou je hiervoor een onafhankelijk stukje software moeten schrijven.
Dat niet word aangetast als er een Drupal update word uitgevoerd.
Ofwel het script ergens neerzetten op de server buiten de invloed van Drupal en het script zo schrijven dat hij niet afhankelijk is van bepaalde Drupal scripts e.d
Ofwel: het script zelf een database connectie laten maken, en zelf via een cronjob om de 5 minuten ofzo de betreffende tables laten doorzoeken, ziet ie dat er een nieuwe reactie is gekomen bij een topic (via datum BV), dan alle topic meedoeners een e-mail sturen.
Of de PB table laten doorzoeken via een cronjob om de 5 minuten, ziet ie dat er bij iemand een PB is binnengekomen, dan een e-mail naar de betreffende persoon.
Voordeel van dit is:Onafhankelijk van Drupal, er zijn geen scriptjes of andere linken naar Drupal software nodigWord niet aangepast/verwijderd of iets anders bij een Drupal update.
Nadeel:Omdat het scriptje onafhankelijk werkt, en zelf de tables doorspit komt er een aardige last voor de (Mysql?) database bij, en dat om de 5 minuten, of de server dit aankan...
Over de omzet naar een PHPbb forum:
Nee, ik vind de PHPbb software leuk, maar hoe het forum inmekaar steekt vind ik drie keer niks.
Je kijkt ernaar en je denk "Heee???" en een forse brainfailure.
Ook hoe de admin enzo inmekaar steekt vind ik een blunder. erg onoverzichtelijk.
Ook de profiel-aanpassings pages, erg onoverzichtelijk.
Sites met een PHPbbforum vind ik dan ook zwaar iritant, en kan er niet lekker mee werken.
Ik ben dan nog meer een voorstand van zelf een forum software totaal zelf overnieuw te schrijven, en dan echt "to your likings" en die van de clubleden.
Zodat het goed functioneert, alle mogelijkheden heeft die we willen, veilig is en overzichtelijk.
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC