Limiet voor fotopagina foto's van 800 kB naar 1600 kB

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 17:45 #1306880 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ff doorzetten.
Inderdaad, eigenlijks is er niks moeilijks aan.
Even doorzetten, dan snap je het zomaar.
Heb nog geen enkele keer problemen of moeite gehad om een foto toe te voegen...
Zelfs toen ik hier voor het eerst op de website kwam, geen enkel probleem, snapte het meteen.
Foto'tje stond er.
(Goed, ik heb dan ook een web-programmeurs en ontwerp achtergrond mee )
Trouwens, mooi dat de foto upload grootte is VERDUBBELD!
Groeten,Gerben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 17:53 #1306886 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Moe...

henk 940LPT schreef : Nee, want ook een grotere eigen ruimte raakt vol. En dan verschijnen ook de rode kruizen als mensen foto's daaruit verwijderen om weer ruimte te maken. Vergroten van de eigen ruimte stelt dat alleen maar uit. We werken aan de overgang naar de volgende Drupal versie en proberen dan een module waar je meerdere foto's tegelijk naar een fotopagina kunt uploaden. Daarmee moet het gemakkelijker worden om snel meerdere foto's op de site te zetten.

Sorry maar er was beloofd: "Als we over zijn naar de dedicated server dan hebben we zoveel ruimte dat we bij iedereen de eigen ruimte gaan verhogen."Luister nu eens naar de gebruikers, de helft straalt namelijk met het aanmaken van een fotopagina, ik ben blij dat jullie geen software ontwerpen Weet dat jullie het goed bedoelen maar wordt onderhand een beetje moe van het NIET luisteren naar de forumgebruikers. Ik weet zeker dat een heleboel leden/gebruikers dit lezen, maar geen zin meer hebben om te reageren omdat dit al 86.000 keer voorbij is gekomen.En nu zeg ik er echt nooit meer wat over.Keep up the good work...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 18:13 #1306894 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Luisteren
Hallo Rob
Je zegt dat wij niet naar de gebruikers luisteren, maar jij luistert ook niet naar onze argumenten.  Al maak je de eigen ruimte 100 MB per persoon, zodra die vol is moet je foto's gaan verwijderen.  En dan verdwijnen die foto's ook weer.  Daar schiet je dus niets mee op.
groetjes
Mathy

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 19:05 #1306901 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Onbeperkt?
Hallo Mathy,
De oplossing is mischien heel simpel?
Je kan in je eigen ruimte ONBEPERKT fotos uploaden, zeg maar hetzelfde als met de foto-pagina's/albums, daar kan je ook eindeloos foto's blijven toevoegen.
En dan gewoon de verwijder knop weghalen.
Dan blijven foto's ALTIJD beschikbaar, en het is makkelijker voor mensen om ze in te voeren/uit te zoeken/ toe te passen in discussies...
(Als er dan perongeluk een foute foto geupload wordt, zou een moderator nog wel bij machte moeten zijn om die te verwijderen)
Is maar een kleine gedachtengang..
Groeten,Gerben

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 19:12 #1306904 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Foto´s (niet) plaatsen

Chilm schreef :

henk 940LPT schreef : Nee, want ook een grotere eigen ruimte raakt vol. En dan verschijnen ook de rode kruizen als mensen foto's daaruit verwijderen om weer ruimte te maken. Vergroten van de eigen ruimte stelt dat alleen maar uit. We werken aan de overgang naar de volgende Drupal versie en proberen dan een module waar je meerdere foto's tegelijk naar een fotopagina kunt uploaden. Daarmee moet het gemakkelijker worden om snel meerdere foto's op de site te zetten.

Sorry maar er was beloofd: "Als we over zijn naar de dedicated server dan hebben we zoveel ruimte dat we bij iedereen de eigen ruimte gaan verhogen."Luister nu eens naar de gebruikers, de helft straalt namelijk met het aanmaken van een fotopagina, ik ben blij dat jullie geen software ontwerpen Weet dat jullie het goed bedoelen maar wordt onderhand een beetje moe van het NIET luisteren naar de forumgebruikers. Ik weet zeker dat een heleboel leden/gebruikers dit lezen, maar geen zin meer hebben om te reageren omdat dit al 86.000 keer voorbij is gekomen.En nu zeg ik er echt nooit meer wat over.Keep up the good work...

Ik wil er ook nog maar één ding over zeggen, op het moment dat er hier openlijk toegegeven wordt dat de hele materie om  afbeeldingen toe te voegen binnen Drupal voor leken niet te volgen is en daarmee enig begrip voor mensen die het al tig keer geprobeerd hebben uitgesproken wordt ben ik bereid ook weer eens een poging te doen.
Het komt er naar mijn mening nu veel te veel op neer dat een select groepje die het met hun kennis van de materie wel lukt enigszins verwonderd reageren met de conclusie: zo moeilijk is het toch niet.
Nou, het is een stuk lastiger dan kopieren/plakken.
Tot dan haak ik (ook) af.

Ton.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 19:24 #1306906 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Dat een foto hier op de site krijgen (op welke manier je ook gebruikt) moeilijker is dan kopieren en plakken lijkt me voor iedereen wel duidelijk.
Dat heeft voor een deel ook te maken met Drupal, het systeem wat we voor de site gebruiken. We gebruiken dit omdat het open source is (waardoor gratis) en omdat het goed ingericht is om veel informatie te bevatten en te ontsluiten. Veel andere sites zijn niet veel meer dan een discussieforum en kennen geen informatie- of fotopagina's. We kijken wel naar manieren om foto's gemakkelijker op de site te krijgen, maar helaas wel binnen wat voor Drupal mogelijk is. Drupal verlaten, of zelf iets bouwen in Drupal om die foto's te vergemakkelijken is voor het sitebeheerteam (en de beperkte tijd die de teamleden in de site kunnen steken) simpelweg niet te doen.Zoals de situatie nu is, zijn helaas de riemen die we hebben. We proberen dat zo goed mogelijk te krijgen (die handleiding schrijven heeft me een aantal uren gekost). en voor de toekomst zo mogelijk te maken. Meer kunnen we niet doen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 19:27 #1306909 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch wat anders

Gerryberrie schreef : Je kan in je eigen ruimte ONBEPERKT fotos uploaden, zeg maar hetzelfde als met de foto-pagina's/albums, daar kan je ook eindeloos foto's blijven toevoegen.

Nadeel van eigen foto's (naast dat ze verdwijnen als een gebruiker ze verwijdert) is dat een andere gebruiker ze niet kan zien. Voor fotopagina's geldt dit niet, een gebruiker kan via de fotoalbums zien welke foto's er allemaal zijn. De foto's met toegevoegde waarde worden zo ook gemakkelijker herbruikt (bijv. een handige foto waar een CIS klep ook al weer zit, of wat de volgorde van bougiekabels is). Bovendien kun je bij "uitgebreid" zoeken specifiek op fotopagina's zoeken, wat ook niet kan op eigen foto's.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 20:25 #1306916 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verwijderen
Toch nog een vraagje (Henk, dank voor de extra toelichting):
Je kunt dus een fotopagina niet verwijderen. Zijn foto's op een fotopagina wel te verwijderen. Stel, ik kom erachter dat er iets op de foto staat dat ik toch niet wil delen met de rest van de l(i)eden), of ik heb toch per ongeluk de verkeerde ge-upload?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 20:27 #1306918 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee
Nee, dat kan niet. Die foto en de fotopagina zijn als het ware één geheel geworden. Gelukkig kun je een moderator of onze webmaster vragen m te verwijderen, gooien we m even voor je weg. Geen probleem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-02-2011 20:30 #1306919 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lidmaatschap

henk 940LPT schreef : Nee, dat kan niet. Die foto en de fotopagina zijn als het ware één geheel geworden.

Ok, dan nog een (mogelijk)laatste vraag. Als ik geen lid meer ben (stèl..........), verdwijnt dan mijn foto-pagina?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC