foto's verwijderen lukt niet - defecte/gesmolten katalysator

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2010 12:22 #1290704 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic werking
na zoveel km's zal die niet meer werken toch Bas? Kan ie er net zo goed helemaal onderuit...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2010 12:27 #1290707 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weet ik.

mbroeren schreef : na zoveel km's zal die niet meer werken toch Bas? Kan ie er net zo goed helemaal onderuit...

Ik wil hem ook, sorry, zou hem ook willen om onder mijn auto te schroeven, na te zijn leeggeklopt, om te zien wat het verschil is en vooral, hoeveel herrie dat maakt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2010 21:14 #1290752 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vaassen

Baseman schreef :

Wouter1973 schreef : Terechte vraag. Ik heb begrepen dat een kat van ouderdom kan smelten en vergaan, (na 430.000 km lijkt me dat best voor te stellen).

Hmm, lekker is dat.Bij mij zit er volgens mij ook nog een oude onder, al 479dkms, en als ie zo dicht kan smelten, zou dat best de reden kunnen zijn, dat daarom er een uitlaatpakking uit geploft is, niet?
@Wouter: Heb je de oude kat nog? Of begreep ik nou dat ie bij Timen ligt?

De oude kat had voor mij geen waarde meer. Een stalen omhulsel vol met keramisch-achtige gesmolten brokstukken. Die heb ik bij Timen achtergelaten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2010 21:16 #1290753 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G2?

Baseman schreef :

mbroeren schreef : na zoveel km's zal die niet meer werken toch Bas? Kan ie er net zo goed helemaal onderuit...

Ik wil hem ook, sorry, zou hem ook willen om onder mijn auto te schroeven, na te zijn leeggeklopt, om te zien wat het verschil is en vooral, hoeveel herrie dat maakt.

Als jij G2 hebt Bas, dan kan je inderdaad een lege kat monteren. Dat lukt met G3 niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2010 21:34 #1290758 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Test

Wouter1973 schreef : Als jij G2 hebt Bas, dan kan je inderdaad een lege kat monteren. Dat lukt met G3 niet.

Het was enkel ter test bedoeld, niet blijvend.Maar nu je dit zo stelt, kun je me dan zeggen waarom dat zo is?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2010 22:20 #1290768 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic G3 versus G2

Baseman schreef :

Wouter1973 schreef : Als jij G2 hebt Bas, dan kan je inderdaad een lege kat monteren. Dat lukt met G3 niet.

Het was enkel ter test bedoeld, niet blijvend.Maar nu je dit zo stelt, kun je me dan zeggen waarom dat zo is?

Het is een stelling die ik niet met harde feiten kan onderbouwen, behalve dan dat mijn vorige Volvo 740 met G2 dampgasinstallatie en met lege kat zonder problemen door de APK kwam. Met G3 wordt volgens mij op een andere manier omgegaan, waarbij in elk geval een viergastest wordt uitgevoerd. Maar volgens mij moet jouw auto ook een viergastest ondergaan. Ik vermoed dat met een G3 installatie een lagere uitstoot is toegestaan, die je alleen maar haalt met een werkende katalysator.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2010 11:29 #1290810 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Gelijk
Klopt,
Met G2 kan je zonder KAT een viergasmeting doorstaan, met G3 niet.G3 vereist een veeel lager CO gehalte, die je zonder KAT niet gaat halen.
Onze Ford had ook een leeggeklopte KAT en kwam daar niet mee door de keuring, niet omdat hij leeggeklopt was, maar omdat hij op GAS de vereiste CO hoeveelheid niet kon halen voor een G3 label.(wat hij mij vertelde was dat hij op 0.3 hoorde, maximaal 0.5 mocht hebben, maar hij de uitstoot niet lager dan 0.6 kreeg: afkeur)
Nadat er toch maar een KAT onder is gezet zat hij weer mooi op de 0.3 werd mij verteld.
De KAT hebben we toen leeggeklopt omdat hij helemaal was dichtgesmolten en het motortje zoveel tegendruk had dat hij de 2000 toeren niet haalde!
De KAT van mijn 16V was ook helemaal verrot (lag er ook allemaal los in, en bij stationair hoorde je vreemde geluiden vanuit de KAT)
Vervangen door een rechte pijp, gelukkig geen herrie zoals met een holle kat.
(er zat in mijn KAT trouwens ook een scheur waardoor die lekte)
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2010 12:04 #1290812 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic grappig dat co2 gehalte
Heb bij Timen een keer het co2 gehalte van mijn b230k (caburateur) gemeten deze was ongeveer 0,3 en deze heeft ook geen kat :-).

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2010 12:09 #1290814 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic verschillende dingen

Jachtgroen schreef : Heb bij Timen een keer het co2 gehalte van mijn b230k (caburateur) gemeten deze was ongeveer 0,3 en deze heeft ook geen kat :-).

<div class="content">Dat is CO2, kooldioxide, het gaat hier om CO, koolmonoxide
2 verschillende dingen.
Groeten,Gerben</div>

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2010 12:11 #1290815 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mmmm
Ik weet alleen dat Timen zo'n meter heeft die je in de uitlaat doet en daar kwam die waarde uit dus of dat co2 of co was dat weet ik zo niet meer is alweer een paar jaar geleden.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC