Auto register te benaderen via Google?!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Is een bekende dooddoener en slaat in dit geval natuurlijk nergens op. Er is nogal een verschil tussen een hacker die met kennis van zaken een site kraakt of een zoekopdracht via Google, wat ieder kind kan. In het eerste geval is het 'risico' beperkt en kan ik er goed mee leven, bij het tweede liggen mijn gegevens op virtueel op straat en dat wil ik dus niet.Johan Vlagsma schreef : Bottom line is dat alles wat je op het Internet zet onveilig is, of het nou achter een inlog zit of niet.
Ik vind de term "lek" in dit geval niet overdreven (hoewel ik hem zelf niet geïntroduceerd heb in deze discussie), in de definitie dat men bij informatie kan komen waarvan de indruk gewekt wordt dat die beveiligd is.
Het is beslist niet mijn bedoeling geweest om onrecht te doen al het werk wat men in deze site gestoken heeft en ik ken de geschiedenis die er verder bij hoort ook niet, dus daar blijf ik liever buiten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
ik wens bij jouw reactie toch een paar kanttekeningen te zetten en wel de navolgende:
- er is een lek in het systeem of je dat nu leuk vindt of niet. En het mag en kan niet zo zijn dat vertrouwelijke gegevens van onze leden zo gemakkelijk via Google op straat komen te liggen. Dat is een geenszins zwaar overdreven benaming. Wat het onrecht doet aan vele andere aspecten is mij ook niet duidelijk. Verklaar je dan eens nader.
- op de laatste ALV had je alle gelegenheid om je kritiek op de besluitvorming te uiten. Je bleef toen oorverdovend stil. Ik neem hierover graag de handschoen met je op. Waar ik niet blij van wordt, zijn dit soort insinuaties. Zeg gewoon wat je op je lever hebt in plaats van dit soort cryptogrammen. Alle besluitvorming binnen de vereniging en binnen het bestuur heeft altijd op democratische basis plaatsgevonden. Ook op de laatste ALV hebben wij als bestuur de volledige steun van de aanwezige leden gekregen.
- dat alles wat je op internet zet per definitie onveilig is, daarmee maak je je er wel erg gemakkelijk vanaf. Zelf wil ik mijn gegevens niet in dergelijke registers hebben om redenen van privacy, maar dat is een persoonlijke keuze. De leden mogen van ons verwachten dat gegevens die ze te goeder trouw aan ons toevertrouwen, niet via Google zo makkelijk op straat gegooid worden.
- en als laatste vind ik de opmerking over het feit dat Támas en zijn moderatorenteam nauwelijks of geen onderhoud aan de site hebben gepleegd een nogal boude. En ik vind bovendien dat je ze met deze opmerking schoffeert en ernstig tekort doet. Wij zijn als bestuur juist super tevreden met het huidige team dat veel goed werk doet voor de site en onze vereniging. De site met alles eromheen heeft nog nooit zo soepel en probleemloos gewerkt!
En daarom stoor ik mij dus behoorlijk aan de wijze waarop jij hierop meent te moeten reageren. En zeg nu niet dat ik dit per PB had moeten zeggen want jij vindt het zelf nodig om en plein public zulke uitlatingen te doen.
En dat wilde ik dus even kwijt.
Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
dus? Ledenlijst dan ook maar met naam en toenaam en adres, sleutelnummer, nieuwe aanschaffen online zetten voor iedereen die google weet te bedienen?Johan Vlagsma schreef : Bottom line is dat alles wat je op het Internet zet onveilig is, of het nou achter een inlog zit of niet.
Of wil je wat anders zeggen?
Het lijkt mij een vinkje aan of uitzetten in dit geval en dat is niet gebeurd. En uit Henks woorden begrijp ik ook nog nota bene dat dit bewust gebeurd of niet gebeurd is. Hoogst kwalijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Eerst afgemeld van het Forum, vervolgens de Forum webpagina gesloten. Toen naar Google en gezocht op kenteken. Dat komt dan wil in de lijst met gevonden items voor, maar verder kun je niet. Bij het aanklikken van het item met mijn kenteken krijg ik een pagina van het Forum met daarbij de volgende vermelding:
Dit is Google's cachegeheugen van <a href="/recentpages?op0=NOR&filter0%5B%5D=forum"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl...;filter0%5B%5D=forum . Dit is een momentopname van hoe de pagina eruitzag op 15 okt 2009 07:25:27 GMT. De huidige pagina kan in de tussentijd veranderd zijn. www.google.com/intl/nl/help/features_list.html#cached ">Meer informatie <div><a href=" 74.125.77.132/search?q=cache:yJ5CI-gfVps...mp;gl=nl&strip=1 ">Tekstversie</div> Deze zoekwoorden zijn gemarkeerd: rf rv 26
Duidelijk een cache pagina. Ik werk nu met Mozilla en laat bij afsluiten van internet automatisch mijn cache legen. Is wel wat langzamer, maar veiliger. Dit zelfde kan ook met IE en andere programma's. Dat blijkt dus te werken, want anders had ik onze Forum pagina van gisteren, 21 november wel gekregen. Bij wat er verder ook aangeklikt wordt, er is geen mogelijkheid om bij het autoregister te komen, zonder eerst in te loggen als lid.
Voor leden is dit dus een "schijn" onveiligheid, de toegankelijkheid zit dus niet in onze site, maar ligt aan de instellingen van je pc als lid van onze vereniging. Als je de cache niet laat verwijderen bij afsluiten van Internet kom je gewoon weer op het Forum.
En voor alle zekerheid, zonder enige setting in de pc van mijn vrouw te veranderen, ook op haar systeem via Google mijn kenteken gezocht. Het resultaat was hetzelfde. Ik kwam niet verder dan de start pagina voor NIET leden. Zelfs het item autoregister kon ik niet zien, zonder het bericht te krijgen dat ik eerst lid moest worden, etc....
Ieder kan zich echter de moeite besparen om allerlei aanpassingen aan de pc te doen om te voorkomen dat je via Google op de afgeschermde site komt. Als lid mag dat gewoon. En wil je het echt proberen, ga dan maar naar de buurman- of vrouw die geen lid is en probeer het daar.
We kunnen deze discussie nu gewoon sluiten. Het probleem is opgelost.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hartelijk dank voor je reactie. Je vergeet voor het gemak dat ik het vertrouwen in dit bestuur heb opgezegd op de vorige ALV. Formeel heb je alles netjes dichtgetimmerd maar de menselijke maat en relaties zijn ver te zoeken bij deze voorzitter (mijn mening) terwijl dat nou juist bij uitstek de taken van een voorzitter zijn (mijn mening).jsnijder schreef : Ook op de laatste ALV hebben wij als bestuur de volledige steun van de aanwezige leden gekregen.
Wil je de komende ALV alvast en plein publiek doen, Jan.. ? dat kan hoor, zeg het maar.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
We gaan op het forum toch geen ruzie maken hè?!
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Steun Mathy en weet dat mede moderatoren het er mee eens zijn dat Het Forum niet bestemd is voor dergelijke correspondentie. Het zou toch niet nodig moeten zijn om een dergelijk serieus draadje te laten ontsporen zodat wij het op slot moeten zetten. Ik herhaal mijn opmerking: einde discussie!Mathy schreef : We gaan op het forum toch geen ruzie maken hè?!
Volvolijke groet
René Luigies
Regiocoördinator "Midden - Oosten" (Gelderland/Utrecht)
940 Estate (Nordic), 2.3, LPi, Intercooler, Turbo, B230 FK, Geen roofrails, wel spatlappen, 11 jaar met alweer 34.000 en door ChipsAway (
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Groeten, Jan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is moeilijke materie als je het niet gewend bent, maar e.e.a. heeft NIETS met de cache van je PC of je browser te maken maar ALLES met de cache van Google zelf. Google slaat alle pagina's ook in een cache op en daar staan de eerder gespiderde pagina's nu in. Hier kun je niets aan doen al gooi je je eigen cache 100 x leeg. Lees even wat ik eerder in een bericht hierboven schrijf om het opgelost te krijgen. Tamas weet denk ik precies wat ik bedoel.rluigies schreef : Beste mensen, na alle voorgaande berichten heb ik toch nog maar weer een poging gedaan via Google, met het volgende resultaat:
Eerst afgemeld van het Forum, vervolgens de Forum webpagina gesloten. Toen naar Google en gezocht op kenteken. Dat komt dan wil in de lijst met gevonden items voor, maar verder kun je niet. Bij het aanklikken van het item met mijn kenteken krijg ik een pagina van het Forum met daarbij de volgende vermelding:
Dit is Google's cachegeheugen van <a href="/recentpages?op0=NOR&filter0%5B%5D=forum"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl...;filter0%5B%5D=forum . Dit is een momentopname van hoe de pagina eruitzag op 15 okt 2009 07:25:27 GMT. De huidige pagina kan in de tussentijd veranderd zijn. www.google.com/intl/nl/help/features_list.html#cached ">Meer informatie
 <div><a href=" 74.125.77.132/search?q=cache:yJ5CI-gfVps...mp;gl=nl&strip=1 ">Tekstversie</div>Deze zoekwoorden zijn gemarkeerd: rf rv 26
Duidelijk een cache pagina. Ik werk nu met Mozilla en laat bij afsluiten van internet automatisch mijn cache legen. Is wel wat langzamer, maar veiliger. Dit zelfde kan ook met IE en andere programma's. Dat blijkt dus te werken, want anders had ik onze Forum pagina van gisteren, 21 november wel gekregen. Bij wat er verder ook aangeklikt wordt, er is geen mogelijkheid om bij het autoregister te komen, zonder eerst in te loggen als lid.
Voor leden is dit dus een "schijn" onveiligheid, de toegankelijkheid zit dus niet in onze site, maar ligt aan de instellingen van je pc als lid van onze vereniging. Als je de cache niet laat verwijderen bij afsluiten van Internet kom je gewoon weer op het Forum.
En voor alle zekerheid, zonder enige setting in de pc van mijn vrouw te veranderen, ook op haar systeem via Google mijn kenteken gezocht. Het resultaat was hetzelfde. Ik kwam niet verder dan de start pagina voor NIET leden. Zelfs het item autoregister kon ik niet zien, zonder het bericht te krijgen dat ik eerst lid moest worden, etc....
Ieder kan zich echter de moeite besparen om allerlei aanpassingen aan de pc te doen om te voorkomen dat je via Google op de afgeschermde site komt. Als lid mag dat gewoon. En wil je het echt proberen, ga dan maar naar de buurman- of vrouw die geen lid is en probeer het daar.
We kunnen deze discussie nu gewoon sluiten. Het probleem is opgelost.
M.v.g. Chilm