Auto register te benaderen via Google?!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2009 12:12 #1076914
door V700 register
Auto register te benaderen via Google?! is gemaakt door V700 register
Ik zat voor de gein ff te googelen op het kenteken van mijn auto, wat schets mijn verbazing: één van de eerste hits is het autoregister van onze vereniging. Ik kon zo alle gegevens opvragen en niet alleen van mijn auto maar ook van de andere auto's in het register.
Is dat de bedoeling? Ik dacht dat het register alleen toegankelijk was voor leden. Ik kan er in elk geval niet in vanaf de homepage als ik niet ben ingelogd. Was ook niet ingelogd tijdens het googelen.
De pagina waar ik op uitkwam: <a href="/recentpages?filter0[]=register_auto"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/recentpages?filter0 []=register_auto</a>
Is dat de bedoeling? Ik dacht dat het register alleen toegankelijk was voor leden. Ik kan er in elk geval niet in vanaf de homepage als ik niet ben ingelogd. Was ook niet ingelogd tijdens het googelen.
De pagina waar ik op uitkwam: <a href="/recentpages?filter0[]=register_auto"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/recentpages?filter0 []=register_auto</a>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2009 12:24 #1250200
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, in het verleden is dit ook al eens naar voren gekomen. Toen is besloten dit zo te laten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2009 14:26 #1250209
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic naam en toenaam
Bedankt voor de tip.
Je kunt zonder lid te zijn bij de volledige auto-gegevens, incl VIN en eigen commentaar met foto's etc. Dit door enkel in Google je kenteken in te typen. Voelt voor mij onprettig dus mijn info is bij dezen gestript.
Je kunt zonder lid te zijn bij de volledige auto-gegevens, incl VIN en eigen commentaar met foto's etc. Dit door enkel in Google je kenteken in te typen. Voelt voor mij onprettig dus mijn info is bij dezen gestript.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2009 14:45 #1250216
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tja
Ik ben er ook niet zo blij mee, dus als er inderdaad niets aan gedaan wordt ga ik mijn gegevens er ook uithalen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2009 15:01 #1250219
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gelezen en doorgezonden
Beste mensen,
Ik heb dit zojuist met interesse gelezen en ga het direct doorsturen naar mijn mede moderatoren. Het kan niet de bedoeling zijn, omdat er privë gegevens in staan. Jullie horen nader wat er aan gedaan kan / zal worden
Ik heb dit zojuist met interesse gelezen en ga het direct doorsturen naar mijn mede moderatoren. Het kan niet de bedoeling zijn, omdat er privë gegevens in staan. Jullie horen nader wat er aan gedaan kan / zal worden
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2009 17:02 #1250227
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic instelbaar
Is gewoon instelbaar voor admin: via /admin/user/taxonomy_access/edit/1 (dus TAC voor rol anonymous) content type "Auto type" en de default voor "Bekijk" op Deny zetten
Mogen dan meteen de backlinks aan (zie mail Tamas)
Mogen dan meteen de backlinks aan (zie mail Tamas)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2009 17:59 #1250233
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opgelost - niet meer beschikbaar via Google
Dank Johan, voor de snelle hulp.
De setting is nu aangepast, en niet leden hebben geen toegang tot het autoregister. Voor diegenen die het willen testen, let wel even op: als je jouw kenteken in Google invoert vind je daar nog wel verwijzingen naar ons Forum, maar bij aanklikken kom je niet meer in het autoregister. EN, als je dit wil proberen, log dan wel eerst uit van het Forum (afmelden), anders kom je er toch nog terecht, omdat je lid bent en ingelogd staat.
@ Johan, die laatste vraag begrijp ik (nog) niet. Stuur mij even een pb met de uitleg. Lijkt mij niet handig om dit op het forum publiek te zetten. Vond ik overigens ook niet van je advies. Nu maar hopen dat er geen hackers zijn die dan toegang hebben tot admin rechten..... Gelukkig bewaar ik het password ergens anders
De setting is nu aangepast, en niet leden hebben geen toegang tot het autoregister. Voor diegenen die het willen testen, let wel even op: als je jouw kenteken in Google invoert vind je daar nog wel verwijzingen naar ons Forum, maar bij aanklikken kom je niet meer in het autoregister. EN, als je dit wil proberen, log dan wel eerst uit van het Forum (afmelden), anders kom je er toch nog terecht, omdat je lid bent en ingelogd staat.
@ Johan, die laatste vraag begrijp ik (nog) niet. Stuur mij even een pb met de uitleg. Lijkt mij niet handig om dit op het forum publiek te zetten. Vond ik overigens ook niet van je advies. Nu maar hopen dat er geen hackers zijn die dan toegang hebben tot admin rechten..... Gelukkig bewaar ik het password ergens anders
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2009 18:28 #1250234
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic en bedankt...
Dacht je dat ik dat over het hoofd zou zien Rene.. tsss.. Als je hackers voor wilt zijn moet je bijblijven met je onderhoud... en nog een paar maatregelen nemen. Die zitten in de site en hebben het afgelopen jaar hun dienst meer dan bewezen, met losse handen zal ik maar zeggen.. Is Tamas er niet?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2009 18:53 #1250236
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tuurlijk niet.....
Tuurlijk heb jij dat niet over het hoofd gezien! Maar je weet maar nooit. Ben net bezig met de trilogie van Stieg Larsson, en één van de hoofdpersonen, Ingrid Salander is een super hacker. Breekt overal in, en lost daarmee veel problemen, vooral voor zichzelf op. Het geeft je wel stof tot nadenken. Gisteren aan deel drie begonnen!
Weet niet of Tamas er wel of niet is. Dus als je nog een hint wil geven per pb, ga ik nog een keer spelen!
Weet niet of Tamas er wel of niet is. Dus als je nog een hint wil geven per pb, ga ik nog een keer spelen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2009 20:58 #1250257
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmmm...
Ik kom nog steeds gewoon in het register uit hoor, alleen nu zijn de links naar de profielen er wel uit (niet meer klikbaar).
Voor de zekerheid ook nog even op een andere (schone) PC geprobeerd om zeker te weten dat het niet met gecachte pagina's o.i.d. van doen had.
En nee ik was niet ingelogd tijdens het testen.
Voor de zekerheid ook nog even op een andere (schone) PC geprobeerd om zeker te weten dat het niet met gecachte pagina's o.i.d. van doen had.
En nee ik was niet ingelogd tijdens het testen.
Moderators: Jerry Stam