Prive berichten, module update

• Timen Smit
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-12-2008 10:26 #1220742 door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Fout
Er gaat vast iets fout. Een PB bericht versturen was zo gedaan maar nu gaat mijn harde schijf als een dolle draaien. Even de tijd opgenomen voor het versturen 112 sec. 
Trouwens pakweg een week geleden is de site zelf ook veel trager geworden in mijn beleving.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2008 12:35 #1221061 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo vast als een huis...
...zat mijn pc nadat ik net een flinke lap tekst geschreven had als antwoord op een privé bericht en dit wou versturen.
Leuk die vernieuwingen, maar nu is wel die flinke lap tekst waar ik een tiental minuten over nagedacht heb om duidelijk uit te leggen foetsie, maar ook niet verstuurd...
Ik werk wel met een hele oude computer, namelijk een AMD 650MHz met de volle 128MB werkgeheugen, draaiend op een goed onderhouden, up to date Windows 2000 Professional, maar dit zou in mijn ogen geen excuus mogen zijn om iets simpels als een lapje platte tekst niet te kunnen verzenden...
groetjes,Isabelle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2008 13:08 #1221063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic email notify uit
Vervelend Isabelle, sorry voor het ongemak
heb een deel van de PB functie, nl het email-bij-een-PB deel, uitgezet. Daarmee staan de zware javascript functies ook uit en wordt de ontvanger-bij-antwoorden ook weer netjes ingevuld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2008 14:04 #1221072 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Loopt weer prima nu
Bedankt voor de snelle (re)actie!
Ik heb net opnieuw het betreffende privéberichtje beantwoord en deze keer ging het weer net zoals vanoud, zonder lange wachttijd of crash.
Misschien kunt u de functies die u wilt toevoegen aan de privé berichten langs de server-kant scripten? Op die manier wordt de client (de computer van degene die een berichtje leest/schrijft/verstuurt) niet belast met scripts, maar enkel met een formuliertje die dan door de server (die vast een stukje krachtiger is dan menig thuiscomputer) verwerkt wordt...
groetjes,Isabelle

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-12-2008 15:15 #1221084 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderhoud
Mooi dat het weer goed werkt, en zeg maar je hoor ;-)
De software is open source, ik schrijf het niet zelf maar gebruik spullen die anderen hebben gemaakt (contrib modules op drupal.org). Dat gaat meestal goed maar soms is de kwaliteit van sommige stukken niet helemaal op nivo. Het betekent ook dat ik weinig invloed heb op waar een module naartoe ontwikkelt, ik kan hooguit andere modules kiezen als die er zijn. De trend is op dit moment wel naar meer client side scripting met ajax, js etc. en dat geeft ook mooiere functies in de site. Op zich is de keuze voor die technieken geen probleem mits goed geprogrammeerd, hier was het duidelijk onder de maat. Ik test alles wat ik op de site installeer eerst lokaal uit maar met name performance achtige problemen blijft moeilijk om vooraf te zien. En niet veranderen is op de langere duur ook geen optie, de site moet toch een beetje meegroeien met de tijd en wensen van gebruikers.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-12-2008 14:17 #1221184 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stilstaan is achteruitgaan?
Dat wordt wel eens gezegd, en nieuwe functies aan de site toevoegen is altijd leuk als ze hun nut hebben natuurlijk.
Client side scripting is inderdaad de nieuwste trend aan het worden, het internet wordt er als maar populairder op en servers worden alsmaar zwaarder belast. Client side scripting ontlast de server en belast de client, wat geen probleem is voor moderne computers, maar met wat oudere machines laat het de boel blijkbaar wel vastlopen. Ik ben het ondertussen al lang gewoon dat bepaalde sites met veel interactiviteit op mijn machine al lang niet meer vlotjes draaien, maar iets simpels als een privé berichtje lezen en beantwoorden, dat moet mijn machine toch nog wel een tijdje kunnen vind ik :)
groetjes,Isabelle

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC