Prive Berichten: upgrade van de module woensdag 16 april 19:00

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2008 07:58 #1064809 door V700 register
Beste site gebruikers. Er is een nieuwe module beschikbaar voor de Prive Berichten functie die ik woensdag avond 16 april rond 19:00 in gebruik te nemen op de site. De site hoeft hiervoor niet dicht maar je kunt wel gedurende de 15 minuten die de conversie kost last hebben van foutmeldingen en je prive berichten even niet zien. Na conversie heb je gewoon alles weer terug maar in de nieuwe module. Je raakt geen berichten kwijt, alles wordt mee geconverteerd en er is een backup vlak voor de conversie mocht het toch nog mis gaan.
Wat gaat er veranderen? Eigenlijk boven water niks, alleen ziet het er allemaal wat beter uit. Onder water verandert er enorm veel want de module wordt voorbereid op nieuwe functies.
Highlights:
  • Schermen lijken meer op email
  • Er komt een recycle bin bij (mail prullenbak)
  • Je kunt makkelijker werken met berichten folders, oa door bijvoorbeeld meerdere berichten tegelijk te selecteren en ze in 1 bewerking te verplaatsen
  • Je kunt de berichten bekijken zonder steeds terug naar de lijst te hoeven (vorige / volgende)
  • Je kunt je contactpersonen makkelijker beheren
  • Je kunt berichten die bij elkaar horen ook zo tonen (threaded, net als in het forum)
  • Je kunt berichten naar meerdere personen tegelijk sturen
  • Er komt de mogelijkheid voor meerdere typen berichten, prive berichten zijn bekend, nieuw zijn straks abonnementen op draadjes in het forum of bijv je advertenties
De stap die hierna komt is om die abonnementen mogelijk te maken (subscriptions) en om je zelf in te laten stellen hoe je berichten wilt ontvangen. Je kunt dan bijvoorbeeld instellen dat je prive berichten direct in je email krijgt. Hiervoor moet dus eerst de prive berichten module naar de nieuwste versie gebracht worden. Met deze functie wordt het makkelijker mensen die minder vaak op de site komen te blijven betrekken bij de site.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2008 11:05 #1197610 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Klinkt goed! Vooral de
Klinkt goed!
Vooral de subscriptions vind ik bij veel andere fora een waardevolle functie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2008 15:57 #1197845 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bump
Bump ter herinnering, rond 19:00 een kwartiertje geen PB's

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2008 19:10 #1197871 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klaar
Al klaar, laat even weten als er problemen mochten zijn
Ik ga nu nog even aan de slag om de Engelse teksten te vertalen, dat is nooit zo eenvoudig voor te bereiden helaas. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2008 19:38 #1197874 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleempje.
teksten vertaald, een probleempje gevonden, er hoort een knop "Go" en een "Filter" te zijn maar je ziet ze maar heel kort (nieuwe theme), hierdoor zijn de selectie dropdowns niet bruikbaar. Zal niemand direct wakker van liggen want zijn nieuwe functies, de rest werkt wel gewoon.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-04-2008 21:41 #1197899 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Gaat de goede kant op.
Straks kan Outlook de deur uit...

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2008 14:50 #1197955 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic verandering
Ik zie wel verandering, en ik ben er heel blij mee! Dit is namelijk een enorme verbetering: de PB-correspondentie die ik sinds gisteren voer met iemand, komt keurig met alle bij elkaar behorende berichten in een scherm te staan, geweldig voor de overzichtelijkheid! Johan, geweldige upgrade!

Voor de oudere berichten lijkt dat overigens nog niet te gelden, dus neemt het nut langzaam toe. En een ander puntje: ik kreeg een engelse tekst "You have a new private message" in beeld, die moet kennelijk nog even vertaald.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-04-2008 16:42 #1197957 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank
Ik zal je complimenten bij gelegenheid doorspelen aan de module ontwikkelaars, zelf heb ik er nauwelijks iets aan gedaan. Het geeft wel aan waarom het belangrijk is onderhoud te plegen, er komen steeds meer mogelijkheden en da's leuk
Dank voor de Engelse teks, is vertaald. Ik heb ze vast nog niet allemaal gezien dus blijf ze doorgeven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2008 20:08 #1199032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic meer dan één pagina
nieuwe berichtboel is wel een duidelijke verbetering. bij mij werkte eea nog niet feilloss: 

ik had meer dan één pagina prive berichten, onderaan stond alleen "pagna 1/2". aanvinken lukte wel. ik wilde een paar berichten verwijderen en verwachtte onderin dan ook "verwijderen" en nog wat van die knoppen. die waren er niet op zowel de eerste als de tweede pagina. dus een paar berichten geopend en daar verwijderd. opeens heb ik maar één pagina berichten en staat de knoppen met verwijderen ed er wel. 

maw: de knoppen onderin verdwijnen als je meer dan één pagina berichten hebt. kan dat opgelost worden ? 

was met firefox onder xp 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-04-2008 20:53 #1199040 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic inderdaad
Inderdaad.. In de oude theme werkt het goed, in de nieuwe niet helemaal. De knoppen zijn er wel maar helemaal rechts op het scherm zodra de pager aan staat, stukje scrollen en je kunt toch werken. Misschien wil Tamas even naar de theme kijken.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC