informatiepaginas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2007 14:28 #1185106 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic boek navigatie menu
Dat boeknavigatie menu is mooi maar staat helemaal onderaan, daarmee valt het, blijkt nu wel, niet voldoende op. Ik heb dat blok maar eens naar rechts gehaald, dit ten koste van de andere vaste blokken rechts. Graag jullie opmerkingen of het er zo beter op wordt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2007 14:44 #1185107 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Winkelkar.

Ik zie rechts alleen en winkelkar, die trouwens nog "shopping cart" heet.

Ik dat alleen voor non-moderators? 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2007 14:57 #1185109 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic documentatie
en als je het documentatie centrum binnen gaat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2007 15:28 #1185115 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic documentatie

Helaas zijn wij met deze optie in de rechterkant, wie is er actief en binnenkort en aangeboden kwijt.

Ik kies dan toch voor de oude situatie en dan maar even verder graven in documentatie.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2007 16:43 #1185123 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dashboard

Toon schreef :

Helaas zijn wij met deze optie in de rechterkant, wie is er actief en binnenkort en aangeboden kwijt.

Dat klopt, maar is het niet lekker werken, de schermen worden er een stuk rustiger van en ook sneller want minder onderliggende queries. Stel dat je al die blokken gecombineerd terug zou krijgen op een dashboard pagina, dan is dat denk ik een verbetering of niet?

• Eric Bakker (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2007 20:36 #1185148 door Eric Bakker (GAST)
Beantwoord door Eric Bakker (GAST) in topic Verbeteren?

achnaton schreef :
Toen inderdaad naar documentatie; maar als je iets zoekt over LPG G3 waar moet je dan zoeken? Technische vraagbaak, Brochures en informatie, diverse publicaties? Ik raak dan meteen stuurloos en heb professionele hulp nodig.......

Valentijn,

Dit is toch wel een probleem dat we moeten proberen op te lossen. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat dingen logisch terug te vinden zijn.

In het geval van je LPG vraag is de juiste weg:
Topmenu Documentatie - Technische vraagbaak - Motor

Wat is jouw suggestie om het te verbeteren?

Nu:
  • Technische vraagbaak: voor technische vragen en onderwerpen
  • Factor 700: dat is ons verenigingsblad
  • Geschiedenis: gaat over de geschiedenis van de Volvo 700/900
  • Artikelen en reviews: dit zijn tijdschriftartikelen over de 700/900, zoals bijv Autokampioen e.d.
  • Volvo Brochures: dit zijn de 'folders' die je vroeger in de showroom kon krijgen over onze auto's
Graag verneem ik je ideeën!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2007 21:21 #1185225 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eric, Eric

Beste Eric,

Hartelijk dank voor het navigatie advies naar mijn oude bericht......

Wat ben je toch een lastige kerel  Zoals voor velen, is het voor mij véél makkelijker om te vinden hoe het niet moet dan om ideeën te geven hoe het wel moet. Ik kan zo de politiek in wat dat betreft......

Toch een poging dan maar.....in de kantlijn links staan onder het kopje "maak een..."  een rijtje mogelijkheden van soorten pagina's/berichten die je kunt maken.

In mijn herinnering is het zo (niet recent getoetst dus een beetje glad ijs) dat als ik kies voor  bv maak een-> informatiepagina, ik o.a kan/moet kiezen uit allerlei verschillende mogelijkheden van onderwerpen zoals diesel, lpg, benzine, en wat niet meer zei.

Nu dacht ik zo; input=output om het maar in goed Nederlands te schrijven......als volgt:

De mogelijkheden die geboden worden aan de linkerkant bij maak een..., komen bovenaan terug terug; dus advertentie; autoregistratie; dagboekpagina etc., etc. Als ik dan bovenaan de pagina iets aanwijs met mijn cursor komen daar de mogelijkheden te voorschijn die mij eerder geboden werden (voor zover van toepassing) bij invoer toen ik de pagina aanmaakte. Met enige welwillendheid zou men dit consequent kunnen noemen.

Vervolgens is het natuurlijk ook wel weer zo dat iedere indeling arbitrair blijft, dat geef ik direct toe. Dus als alles blijft zoals het is vind ik het ook wel best. Als ik iets niet kan vinden vraag ik het gewoon op het forum. De sfeer in de vereniging is dan gelukkig ook weer zo dat iemand je erbij helpt en da's ook wel weer gezellig......

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2007 21:44 #1185227 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic in de wielen rijden

nu wil ik de admins niet overstelpen met voorstellen, en meteen het voorstel van valentijn overschreeuwen.

wat een mogelijkheid is, en het idee waar ik de discussie mee gestart ben, is dat ik een linkje naar dit miste: www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/documentatie

mijn gedachte was dit toe te voegen onder "documentatie",  in hetzelfde rijtje als technische vraagbaak, factor 700 etc.  

het ligt aan mijn uitlegtechnieken, kan daar nog wel wat verbetering in brengen.

weet niet of dat een mogelijkheid is die door meer mensen gedragen wordt ? daar gaat het natuurlijk uiteindelijk om, en voor zoveel mogelijk mensen overzichtelijke site 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2007 22:39 #1185239 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic categorie (taxonomy systeem)

Valentijn, dat is een helder bericht!

Site technisch vertaald: je moet op een nieuwe pagina een "categorie" aangeven en verwacht die pagina ook weer onder die zelfde "categorie" terug te vinden.

Nou is dat ook wel zo op dit moment... maar de "documentatie" ingang is een andere structuur die met de hand aangebracht wordt door de moderators, een structuur extra er over heen. Dat heeft zo z'n reden gehad in het verleden maar wat mij betreft is daar altijd weer over te praten. Ik kan zelfs heel makkelijk een categorie ingang maken maar dat bleek in het verleden toch ook erg verwarrend.

De categorie die aan een pagina hangt is steeds te zien vlak onder de titel, als je op zo'n categorie klikt krijg je een lijstje met alle pagina's in die categorie. Er kunnen meerdere categorieen aan 1 pagina hangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2007 22:43 #1185240 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic view
Dat linkje staat al in je linker kantlijn menu, wat je ziet is een lijst met pagina's (site technisch een view), dezelfde pagina's als in het documentatie centrum maar anders gepresenteerd. Je kunt hier filteren en doorklikken op categorieen etc. De lijst is op zich dus geen pagina en kun je niet zo eenvoudig toevoegen aan de boek structuur van het documentatie centrum. zou volgens mij ook wel heel verwarrend worden, vreemde eend in de bijt tussen de documentatie pagina's of niet?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC