Volvo 700/900 register, eerste deeltje

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2007 13:28 #1181229 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Eindelijk
Ha, eindelijk! De mogelijkheid om meer dan een auto op te geven bestaat weer!

Wel een paar vraagjes:
- er is geen verbinding met het lid dat de auto in bezit heeft, komt dat nog?
- Als dat nog komt: kunnen we dan als verplicht (identificerend?) veld het kenteken handhaven? Ik verwacht, dat er nogal wat leden uit privacy-overweging dan niet willen opgeven wat ze hebben.
- Moet het kenteken uniek zijn? In dat geval, wat gebeurt er als ik mijn vorige auto's opgeef, met status Verkocht, en de volgende eigenaar probeert 'm ook toe te voegen?

Onder de streep: mooie toevoeging, heel blij mee, en als tester lijd je aan beroepsmisvorming: altijd wat te zeuren ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2007 14:35 #1181230 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bekijken niet aanmaken

Eric Bakker schreef :

mbroeren schreef :
hoe kan ik jouw 780-registratiepagina (ea) bewonderen zónder op de door jou gemaakte link te klikken?

Zoals Mathy al zei hierboven, is er voor leden in het linkermenu onderaan een nieuwe entry, 'Auto Register', vlak naast 'afmelden'.

Tenminste, zo zou het moeten zijn maar ik kan het niet controleren omdat wij moderators een ander menu hebben.

ik bedoel bekijken niet aanmaken. Hij staat er inmiddels onder zie ik

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2007 15:16 #1181232 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Binnen de club

Erik Bakker schreef: 

Het is bedoelt voor leden, dus niet publiek.

Ook niet zichtbaar voor niet-leden? Ik vind dit een goed idee zolang de gegevens alleen binnen de club blijven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2007 15:34 #1181234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic register

Willem van Strik lidnr 328 schreef : - er is geen verbinding met het lid dat de auto in bezit heeft, komt dat nog?

De aanname is dat je je eigen auto inbrengt, de auteur van de node is dus de eigenaar

Willem van Strik lidnr 328 schreef :   kunnen we dan als verplicht (identificerend?) veld het kenteken handhaven?

Ik heb nu gekozen om in de node titel het kenteken te zetten, er wordt geen formaat afgedwongen

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Ik verwacht, dat er nogal wat leden uit privacy-overweging dan niet willen opgeven wat ze hebben.

Tja, dat heb ik me ook gerealiseerd. Daarom wilde ik in eerste instantie de overzichtslijst niet vrijgeven maar ja, dan zit je weer in je eentje je auto bij te houden. De gein op de site is nou juist dat je andere auto's ook ziet. Op welke manier zouden we aan de meer op privacy gestelde leden tegemoet kunnen komen? een veldje 'hidden' oid maken?

Willem van Strik lidnr 328 schreef : - Moet het kenteken uniek zijn? In dat geval, wat gebeurt er als ik mijn vorige auto's opgeef, met status Verkocht, en de volgende eigenaar probeert 'm ook toe te voegen? 

Uniek wordt niet afgedwongen, de bedoeling is eigenlijk om de auto (plus andere gegevens die daar later bij komen) om te hangen naar de nieuwe eigenaar, zo kunnen we over langere tijd en over meerdere eigenaren een auto volgen, het register idee.

Willem van Strik lidnr 328 schreef :  als tester lijd je aan beroepsmisvorming: altijd wat te zeuren ;)

dat zit gevaarlijk dicht tegen quality managers aan ;-))

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2007 16:11 #1181237 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic register

Admin schreef : De aanname is dat je je eigen auto inbrengt, de auteur van de node is dus de eigenaar

Ik bedoel het eigenlijk meer andersom: hiermee heb ik, voor zover ik zie, nog steeds niet de mogelijkheid om in mijn profiel aan te geven welke auto's ik bezit, zoals dat met het oude forum wel mogelijk was onder autogegevens. dat wil zeggen, van maximaal 1 auto is het wel mogelijk.
Of is dit niet bedoeld als vervanging van dat gedeelte van het profiel?

Admin schreef : Tja, dat heb ik me ook gerealiseerd. Daarom wilde ik in eerste instantie de overzichtslijst niet vrijgeven maar ja, dan zit je weer in je eentje je auto bij te houden. De gein op de site is nou juist dat je andere auto's ook ziet. Op welke manier zouden we aan de meer op privacy gestelde leden tegemoet kunnen komen? een veldje 'hidden' oid maken?

Is ook een moeilijke, maar als het mogelijk is om kenteken of koppeling met het lid hidden te zetten, dan is het waarschijnlijk voor iedereen voldoende. Vinkveldje met "voor publicatie geschikt" oid?

Willem van Strik lidnr 328 schreef : - Moet het kenteken uniek zijn? In dat geval, wat gebeurt er als ik mijn vorige auto's opgeef, met status Verkocht, en de volgende eigenaar probeert 'm ook toe te voegen? 

Admin schreef : Uniek wordt niet afgedwongen, de bedoeling is eigenlijk om de auto (plus andere gegevens die daar later bij komen) om te hangen naar de nieuwe eigenaar, zo kunnen we over langere tijd en over meerdere eigenaren een auto volgen, het register idee.

Ik zie nog niet helemaal hoe je dat wilt doen: je krijgt dan ofwel meerdere records per auto, ofwel je moet een status en datum aan elkaar hangen, die je dan als lijstje toont. Is volgens mij ook in tegenspraak met je antwoord op vraag 1.
Het idee klinkt erg goed, hoe we de uitwerking goed krijgen is misschien nog puzzelen?

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-10-2007 08:27 #1181805 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Lijstje groeit

Langzaam begint het lijstje met geposte auto's te groeien, dat is leuk!

Maar met het groeien groeit ook de behoefte om er in te sorteren, dus nu de vraag: kan er in de toekomst ook gesorteerd worden op bijvoorbeeld Type en carosserievorm? Ook Status zou misschien wel een leuke zijn, hoewel, je wilt geloof ik een nieuw record bij een wijziging van de status.

Als je dat laatste echt wilt, dan zijn er twee dingetjes:

1. Status moet een niet-muteerbaar veld worden (kent Drupal dat...)

2. Bij invoeren moet Status van een datum worden voorzien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2007 13:04 #1181861 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ZF4HP22

Mijn automaat wordt niet geaccepteerd..

Wat is de code voor deze automaat?

(EDIT: laat maar, is ZF4HP)

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2007 15:39 #1181867 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Leuke

En nog een leuke...

Bij toevoegen staat bij Brandstof de hint, dat je er meer dan een kunt selecteren. Alleen, wanneer ik dan wil wijzigen, dan staat alleen de laatste geselecteerd.

Het lijkt erop, dat van de geselecteerde brandstoffen alleen de laatste wordt uitgelezen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-10-2007 17:19 #1181874 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toch wel.

Als je de ctrl-toets vasthoud, kun je er meerdere selecteren, beide worden vervolgens genoemd.

<a href="/node/13034" target="_blank">Zie hier.</a>

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-10-2007 23:22 #1182097 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Gelijk
U heeft gelijk. Het meerdere selecteren was mij al gelukt (als IT-er
dien je nu eenmaal ook windows-kennis te hebben) maar ik oordeelde op
het resultaat bij later bewerken. Op dat moment is alleen de laatste
geselecteerd, en niet de eerste. Dus mocht je ineens alleen en
uitsluitend op LPG nog kunnen rijden, dan is dat de oorzaak

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC