Blauwe Bosch bobine
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2021 17:11 #1466974
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Voor jullie info. Ik had eigenlijk alleen maar het idee om mijn setup te verbeteren. Na 7 ton dacht ik; misschien bobine ook een keer wisselen en heb in een impuls zo’n blauwe gekocht. Met de gedachte van meer vonk kan m.i. geen kwaad, en wellicht verbeterd dat een bij mij al langlopend probleem van af en toe afslaan. Maar weet eigenlijk nog niet of ik dit zonder probleem om kan wisselen. Ben nog niet aan meten toegekomen. De turbo is gereviseerd en er komen bti chips in de ecu en ezk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2021 19:41 #1466981
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Wasted
Hallo tequilamaster
Is het wasted spark systeem dan niet meer iets voor jou? Contact met Martijn en/of Fabian Bijlsma (van BTI) heb je zo te lezen al.
Het zal overigens jouw probleem waarschijnlijk niet oplossen.
groetjes
Mathy
Is het wasted spark systeem dan niet meer iets voor jou? Contact met Martijn en/of Fabian Bijlsma (van BTI) heb je zo te lezen al.
Het zal overigens jouw probleem waarschijnlijk niet oplossen.
groetjes
Mathy
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2021 19:54 #1466982
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic intuitief
Zeg ik ook dat ik twijfel of een andere bobine jouw probleem zal oplossen. 99 %
Ik zeg bewust zal want er je weet maar nooit natuurlijk, 1 %
Ik zeg bewust zal want er je weet maar nooit natuurlijk, 1 %
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2021 16:19 #1467022
door Willem van Strik (GAST)
Die redenatie snap ik nooit zo goed. Kleinere electrodeafstand is een eerdere vonk, maar vooral een kleinere vonk. Daarmee een mindere onsteking van het brandstofmengsel, terwijl LPG al iets lastiger ontbrandt dan benzine. Om dezelfde reden houd ik ook niet zo van vierpunts bougies.
En bougies controleren doe ik nooit. Losschroeven = vervangen, want de klemring waarmee je ze op moment vastzet is eenmalig. De tweede keer is die ring geplet en klopt je moment niet. Dan zit ofwel de bougie niet vast genoeg, ofwel je draait schroefdraad aan gort.
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic [quote='Jur']Voor LPG houd ik
Voor LPG houd ik zelf een elektrode-afstand een elektroden-afstelafstand aan van 0,6 in plaats plaats van de voor benzinemotoren geadviseerde 0,7 mm. Dit op grond van een leerboek autogastechniek. Bougies om de 15.000 controleren en om de 45.000 km vervangen.
Die redenatie snap ik nooit zo goed. Kleinere electrodeafstand is een eerdere vonk, maar vooral een kleinere vonk. Daarmee een mindere onsteking van het brandstofmengsel, terwijl LPG al iets lastiger ontbrandt dan benzine. Om dezelfde reden houd ik ook niet zo van vierpunts bougies.
En bougies controleren doe ik nooit. Losschroeven = vervangen, want de klemring waarmee je ze op moment vastzet is eenmalig. De tweede keer is die ring geplet en klopt je moment niet. Dan zit ofwel de bougie niet vast genoeg, ofwel je draait schroefdraad aan gort.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2021 23:33 #1467038
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Electrodeafstand
Of LPG lastiger ontbrandt dan benzine weet ik niet. Wel is de spanning die nodig is om een vonk bij een bepaalde electrodeafstand over te laten springen in een LPG mengsel een procent of 20 hoger dan in een benzinemengsel. Als je de electrodeafstand dan wat kleiner maakt, dan komt die LPG ontsteekspanning weer wat dichter in de buurt van de benzine ontsteekspanning.
Als de onsteking in orde is, dan kan die iets grotere ontstekingspanning wel leveren, dus is er m.i. geen reden om de electrodeafstand te verkleinen.
Als de onsteking in orde is, dan kan die iets grotere ontstekingspanning wel leveren, dus is er m.i. geen reden om de electrodeafstand te verkleinen.
Moderators: Jerry Stam