Einddemper vervanger 3,5" (nu met beeld en geluid)
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
12-03-2021 22:56 #1465864
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Ik heb nog een sportkat liggen, ooit over gehouden.
Dus het kan wel stil.
Heb nu 940 met een EZK en ECU van Bastiaan Hummel staan, gekoppeld aan een standaard motor plus 13C turbo en 3 inch sportuitlaat. Herrie dus. Dat gaat als een wilde. Moet nog even kijken of er gewijzigde turbodruk regeling in zit. Denk het wel.
Zou jij eens willen vragen welke dempers hij heeft gebruikt?
Vandaag paar honderd km gereden met mijn eigen 945 met deur van 211 cm achterin en grote hoge aanhanger er achter. Achterklep 20 cm geopend dus.
Je hoort, als de turbodruk in komt, hij echt begint met het “perslucht geluid”. Kon er nu mee spelen en luisteren wanneer er wat gebeurde in de uitlaat.
Heb nu 940 met een EZK en ECU van Bastiaan Hummel staan, gekoppeld aan een standaard motor plus 13C turbo en 3 inch sportuitlaat. Herrie dus. Dat gaat als een wilde. Moet nog even kijken of er gewijzigde turbodruk regeling in zit. Denk het wel.
Zou jij eens willen vragen welke dempers hij heeft gebruikt?
Vandaag paar honderd km gereden met mijn eigen 945 met deur van 211 cm achterin en grote hoge aanhanger er achter. Achterklep 20 cm geopend dus.
Je hoort, als de turbodruk in komt, hij echt begint met het “perslucht geluid”. Kon er nu mee spelen en luisteren wanneer er wat gebeurde in de uitlaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-03-2021 12:22 #1465876
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Volgens mij simons univerveel
Volgens mij simons univerveel.
Hij had eerst b kwaliteit.
Was ook nog erger dan b.
Doen die herrie dempers eraf kwamen zat er zowat geen wol meer in.
Als je simons 2,5" kent dan weet je hoe rustig het kan.
Is kat nog normaal?
Open kat zorgt ook voor stuk meer lawaai.
En zorg er altijd voor dat de laatste pijp onder de auto uitkomt.
Zonder een laatste stuk een flinke brom onder de auto maar dat weet jij vast en zeker al lang
Hij had eerst b kwaliteit.
Was ook nog erger dan b.
Doen die herrie dempers eraf kwamen zat er zowat geen wol meer in.
Als je simons 2,5" kent dan weet je hoe rustig het kan.
Is kat nog normaal?
Open kat zorgt ook voor stuk meer lawaai.
En zorg er altijd voor dat de laatste pijp onder de auto uitkomt.
Zonder een laatste stuk een flinke brom onder de auto maar dat weet jij vast en zeker al lang

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-03-2021 08:30 #1465921
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vervangen uitlaat 740
Ik heb gisteravond mijn middendemper verwijderd van de 740 en de einddemper is er ook af, en wat heb ik nu al een spijt.. Het gaat zo ontiegelijk hard bij de K-Jettronic (B230E)
Ik was van plan om er een sidepipe (zonder demper dus) op te maken i.p.v. de de einddemper, nu kwam er door alleen de einddemper te verwijderen geen extra geluid dus ik dacht die middendemper kan er ook wel af maar nu is het gewoon te asociaal.. Dat wordt dus maar weer de einddemper monteren met misschien een andere tip
Ik was van plan om er een sidepipe (zonder demper dus) op te maken i.p.v. de de einddemper, nu kwam er door alleen de einddemper te verwijderen geen extra geluid dus ik dacht die middendemper kan er ook wel af maar nu is het gewoon te asociaal.. Dat wordt dus maar weer de einddemper monteren met misschien een andere tip
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-03-2021 12:02 #1465943
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Tygo,
Tygo,
Een k jetronic is met 2 dempers al een stuk luider, je hebt geen kat.
Standaard zitten er 3 dempers in.
Middendempers weghalen win je ook niet veel mee, standaard einddemper is grootste restrictie.
Wil je veel hoge toeren maken?
Vermogen? Of juist meer koppel?
Dan zal je ook spruitstuk moeten vervangen. Voor hoge toeren is die anders gebouwd dan wanneer je meer koppel wilt.
En met 2 fatsoenlijke absorbtie dempers heb je goede demping zonder extra tegendruk en een mooi geluid zonder dat de buren uit bed vallen.
Wytze, het zijn idd 3"universele simons dempers.
Als ik hem zie vraag ik specifieker.
Een k jetronic is met 2 dempers al een stuk luider, je hebt geen kat.
Standaard zitten er 3 dempers in.
Middendempers weghalen win je ook niet veel mee, standaard einddemper is grootste restrictie.
Wil je veel hoge toeren maken?
Vermogen? Of juist meer koppel?
Dan zal je ook spruitstuk moeten vervangen. Voor hoge toeren is die anders gebouwd dan wanneer je meer koppel wilt.
En met 2 fatsoenlijke absorbtie dempers heb je goede demping zonder extra tegendruk en een mooi geluid zonder dat de buren uit bed vallen.
Wytze, het zijn idd 3"universele simons dempers.
Als ik hem zie vraag ik specifieker.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2021 08:02 #1465988
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wessdan
Mij gaat het puur om het geluid, vond dat het standaard nogal beschaafd klonk voor zon grote auto, daarom ervoor gekozen om de einddemper te verwijderen (was ook al rot).. dit gaf wat mij betreft niet echt meer sound en wilde iets meer. Nu heb ik al vaker middendempers verwijderd (golf 5 gti, volvo 945, volvo 740) en daar merkte ik dat de middendemper meer tegenhoudt dan de einddemper.
Maar het gaat nu zo asociaal hard dat ik toch maar weer een einddemper onder ga zetten, gewoon met de originele S- bocht maar deze ga ik maken van 63,5mm RVS.
Maar het gaat nu zo asociaal hard dat ik toch maar weer een einddemper onder ga zetten, gewoon met de originele S- bocht maar deze ga ik maken van 63,5mm RVS.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2021 13:57 #1465995
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Juist 2 middendempers
Juist 2 middendempers monteren (dus 2e op plaats van einddemper).
Wordt wel vaker in buitenland gedaan om cheap maar effectiefte tunen met turbo motoren.
Ik heb zelf een 740 b23e gehad waar ik in 2001 een simons systeem met 2 dempers onder geplaatst heb destijds.
Die was niet heel luid maar had wel een hele diepe brom.
Mn huidige turbo is rustiger maar dat komt door turbo en kat.
Wordt wel vaker in buitenland gedaan om cheap maar effectiefte tunen met turbo motoren.
Ik heb zelf een 740 b23e gehad waar ik in 2001 een simons systeem met 2 dempers onder geplaatst heb destijds.
Die was niet heel luid maar had wel een hele diepe brom.
Mn huidige turbo is rustiger maar dat komt door turbo en kat.
Moderators: Jerry Stam