Einddemper vervanger 3,5" (nu met beeld en geluid)
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
27-11-2020 11:45 #1464171
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic geluid of herrie?
Wat mij betreft is geluid buiten de auto altijd te veel. Is dit niet veel leuker?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-11-2020 12:18 #1464172
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic persoonlijk
Geluid, en wat je mooi vindt, is natuurlijk persoonlijk. Waar de één zweert bij de ingetogen sonore lage brom van de standaard 940 uitlaat, heeft de ander liever wat meer geluid. Op YouTube ook wel filmpjes gezien van 'straight pipe' uitgevoerde uitlaatsystemen, maar dat klinkt in mijn ogen vaak erg slecht. Alsof de motor voor geen meter loopt.
Bij mijn 850 T-5 had ik de originele katalysator vervangen door een sportkatalysator (metaal) en dat klonk in combinatie met de verder originele uitlaat geweldig. Ook wel eens met een leeggehaalde originele katalysator rondgereden maar dan wordt het een naar, snerpend geluid. Het maakt ook nogal uit hoe de motor klinkt, geluid van de 5-cilinders is wat dat betreft ongeëvenaard.
Een dikke 4 cilinder moet in mijn ogen gewoon lekker laag klinken. Niet te hard, maar een beetje grom bij accelereren en een beetje rommelen bij gas los vind ik wel wat hebben.
Bij mijn 850 T-5 had ik de originele katalysator vervangen door een sportkatalysator (metaal) en dat klonk in combinatie met de verder originele uitlaat geweldig. Ook wel eens met een leeggehaalde originele katalysator rondgereden maar dan wordt het een naar, snerpend geluid. Het maakt ook nogal uit hoe de motor klinkt, geluid van de 5-cilinders is wat dat betreft ongeëvenaard.
Een dikke 4 cilinder moet in mijn ogen gewoon lekker laag klinken. Niet te hard, maar een beetje grom bij accelereren en een beetje rommelen bij gas los vind ik wel wat hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-11-2020 11:51 #1464181
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wanneer je op Google of
Wanneer je op Google of YouTube zoekt op "240 glasspack" dan vindt je een aantal filmpjes waarin je het geluid met een glasspack demper kan horen. Is dan wel een 240 maar zal qua geluid niet veel verschil maken denk ik.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-11-2020 10:30 #1464205
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Klopt, heb ik al eens gedaan.
Klopt, heb ik al eens gedaan.
Alleen dan is vaak de complete uitlaat vervangen, al dan niet inclusief de catalysator, en zit er enkel en alleen nog zo'n glasspack in.
Ik was van plan enkel en alleen de laatste demper voor een glasspack te vervangen en rest origineel te houden, in de hoop niet méér geluid te produceren, maar enkel alleen een andere/lager geluid.
Alleen dan is vaak de complete uitlaat vervangen, al dan niet inclusief de catalysator, en zit er enkel en alleen nog zo'n glasspack in.
Ik was van plan enkel en alleen de laatste demper voor een glasspack te vervangen en rest origineel te houden, in de hoop niet méér geluid te produceren, maar enkel alleen een andere/lager geluid.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2020 20:51 #1464213
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als ik het bijschrift van
Als ik het bijschrift van <a href="">deze video mag geloven dan is alleen de einddemper vervangen door een glass pack en zijn de kat en de voordemper nog aanwezig.
Het vlameffect vind ik overigens net zo Volvo onwaardig als leuk.
Het vlameffect vind ik overigens net zo Volvo onwaardig als leuk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2021 10:45 #1465833
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gekocht via facebook?
Ik zie dit heel vaak op facebook voor bij komen.. Deze einddemper vervanger kost 100,- meende ik? Is het het ook echt waard? Naar mijn mening niet.
Bij LMSR in Zweden kun je ook fantastisch einddempers bestellen naar mijn mening.. ik ben ook meer het type van doe is lekker gek. Sidepipe eraan en gaan (Jammer dat ik geen D24tic heb)
Maar het is wel ontzettend gaaf zon lekkere sound. Het scheelt inderdaad heel veel met turbo of geen turbo. Ik reed eerder met een straight pipe dit klonk enorm luid met mijn 740 zonder turbo, ik had continu bangs bij het loslaten van het pedaal totdat ik terug was bij de 20 km/h. Dit hebben wij ook bij een kameraad gedaan met een 740 turbo daar was het geluid vele malen minder je hoorde wel lekker de turbo..
Bij LMSR in Zweden kun je ook fantastisch einddempers bestellen naar mijn mening.. ik ben ook meer het type van doe is lekker gek. Sidepipe eraan en gaan (Jammer dat ik geen D24tic heb)
Maar het is wel ontzettend gaaf zon lekkere sound. Het scheelt inderdaad heel veel met turbo of geen turbo. Ik reed eerder met een straight pipe dit klonk enorm luid met mijn 740 zonder turbo, ik had continu bangs bij het loslaten van het pedaal totdat ik terug was bij de 20 km/h. Dit hebben wij ook bij een kameraad gedaan met een 740 turbo daar was het geluid vele malen minder je hoorde wel lekker de turbo..
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2021 12:36 #1465838
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Als je op het einde naar een
Als je op het einde naar een grotere diameter gaat dan zal dit eea versterken.
Trompet werking.
Wanneer je een 2,5" uitlaatbuis hebt en je eindigt ook met inwendig 2,5" dan zal het ook zonder die laatste demper redelijk rustig blijven, zeker met kat en turbo.
Met 3" idem.
Van 2,5 buis die overgaat naar 3,5 zal lekker versterkend werken.
Zal iig niet het probleem van de elektrische auto hebben (die je niet hoort).
Trompet werking.
Wanneer je een 2,5" uitlaatbuis hebt en je eindigt ook met inwendig 2,5" dan zal het ook zonder die laatste demper redelijk rustig blijven, zeker met kat en turbo.
Met 3" idem.
Van 2,5 buis die overgaat naar 3,5 zal lekker versterkend werken.
Zal iig niet het probleem van de elektrische auto hebben (die je niet hoort).
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-03-2021 17:22 #1464137
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic s-bocht
De s-vormige buis wordt wel vaker vervangen door een rechte. dus geen probleem waar je van wakker ligt. Een van onze leden heeft dit ook gedaan en je kunt dit eindstuk zelfs bij 'm bestellen, zoiets staat mij althans bij.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
11-03-2021 22:22 #1465850
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic In heb een hekel aan lawaai uitlaten van auto’s en motoren.
Van mij mogen ze dat allemaal van de weg halen.
Er rijd hier een motor in de buurt die je van kilometers ver aan hoort komen. Gewoon de shredder in bij overtreding.
Dus hoe maak je een uitlaat die veel meer vermogen geeft door beter opspoelen turbo en toch het geluid van een standaard 940 heeft.
Gewoon met 3,5 inch beginnen, sportkat en dan via 3 inch demper naar standaard laatste demper?
Als je met de achterklep open rijdt hoor je trouwens bij stevig gas geven het geluid van een bijna perslucht geluid. Dan weet je dat hij er moeite heeft om de uitlaatlucht er uit te krijgen.
Er rijd hier een motor in de buurt die je van kilometers ver aan hoort komen. Gewoon de shredder in bij overtreding.
Dus hoe maak je een uitlaat die veel meer vermogen geeft door beter opspoelen turbo en toch het geluid van een standaard 940 heeft.
Gewoon met 3,5 inch beginnen, sportkat en dan via 3 inch demper naar standaard laatste demper?
Als je met de achterklep open rijdt hoor je trouwens bij stevig gas geven het geluid van een bijna perslucht geluid. Dan weet je dat hij er moeite heeft om de uitlaatlucht er uit te krijgen.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-03-2021 10:00 #1465856
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Als diameter gelijk blijft
Als diameter gelijk blijft dan wordt t niet versterkt.
Met 2 goede absorbtie demper en racekat toch veel power met niet teveel herrie.
Merk demper maakt veel uit.
Vriend van me heeft 2x zn eigen 3" uitlaat gemaakt met universele 3"dempers.
Eerste maakte echt veeel herrie, vond dit niet mooi.
Die hij nu heeft is ook 3" maar rustig, zelfs zo rustig dat ie tegen wat betaling tuv goedkeuring krijgt. Die van tuv in duitsland zijn zeikers dus dan weet je zeker dat t niet teveel lawaai maakt.
Bromt wel iets meer dan standaard maar dat is niet erg.
Overigens met 100cpi kat.
Ik rij zelf met 2,5" brs en 100cpi, geluidsterkte ongeveer gelijk met die 3".
Zoals gezegd, is dus wel met alle dempers.
Standaard laatste demper is de grootste restrictie van de 2 standaard dempers, als je daar al een absorbtiedemper plaatst dan al wat winst.
Met 2 goede absorbtie demper en racekat toch veel power met niet teveel herrie.
Merk demper maakt veel uit.
Vriend van me heeft 2x zn eigen 3" uitlaat gemaakt met universele 3"dempers.
Eerste maakte echt veeel herrie, vond dit niet mooi.
Die hij nu heeft is ook 3" maar rustig, zelfs zo rustig dat ie tegen wat betaling tuv goedkeuring krijgt. Die van tuv in duitsland zijn zeikers dus dan weet je zeker dat t niet teveel lawaai maakt.
Bromt wel iets meer dan standaard maar dat is niet erg.
Overigens met 100cpi kat.
Ik rij zelf met 2,5" brs en 100cpi, geluidsterkte ongeveer gelijk met die 3".
Zoals gezegd, is dus wel met alle dempers.
Standaard laatste demper is de grootste restrictie van de 2 standaard dempers, als je daar al een absorbtiedemper plaatst dan al wat winst.
Moderators: Jerry Stam