V8 IN DE 740 /760 Het wordt een 5 cilinder

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2019 12:49 #1456873 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoe kom je erbij dat een 1UZ
Hoe kom je erbij dat een 1UZ kleiner is dan een PRV-blok? Een IUZ is zelfs breder dan een 6,6 liter chevrolet motor.
Je hebt het over een 2.7 liter V6 tov. een 4 liter V8 voor de duidelijkheid.. Dit zijn de afmetingen van beide blokken:

PRV: 466,5 x 623 x 632mm
IUZ: 635 x 700 x 660mm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2019 13:02 #1456874 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B5234T3 lijkt mij trouwens
B5234T3 lijkt mij trouwens ook een heel gaaf project!
In Zweden vrij veel gedaan.
Er zijn ook kant en klare motorsteunen voor: www.retroturbo.com/?product=volvo-740-94...r-56-cyl-whiteblocks

't is wel wat meer werk dan een smallblock, met name omdat je een van oorsprong dwartsgeplaatste motor in lengteligging gaat lepelen en dat brengt wat extra uitdagingen met zich nee...

Groot voordeel is wel dat die whiteblocks ontzettend sterk zijn en je met wat aanpassingen een heel behoorlijk vermogen uit kunt trekken..

Ik zou dan wel ook voor een sper gaan, anders krijg je net als ik van die "one wheel peels".. Ik ben ook al jaren op zoek naar een aangepaste Dana 30..

Succes!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2019 14:21 #1456962 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zal nog eens meten maar
Ik zal nog eens meten maar heb de 1UZ en PRV indertijd naast elkaar op een pallet gehad...
De PRV is gigantisch groot voor een 2,8 liter blok: heb je weleens een rover 3500 gezien in een 240 motorruimte? Dat geeft gevoelens van pleinvrees...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-10-2019 21:50 #1456971 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De blokhoek van 90 graden
De blokhoek van 90 graden maakt het blok natuurlijk erg breed. Omdat het een V is, is het blok ook relatief hoog. Dus Willem heeft, lijkt me, wel een punt.

Maar waarom niet het V8-blok van een Jaguar erin lepelen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-10-2019 18:22 #1457027 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is geen Volvo ;-)
Who ha ha ha,....
Motorsteunen komen van een 960 af .
Bak wordt een M90
Airco komt er niet meer op .(zat er ook niet op met de V6)
===================================================
Grootste uitdaging........de ontsteking.!
Deze motor heeft nog een verdelerkap en waar komt die ? juist, tegen het schutboard :-(
Maar,,....alles komt goed .
Eerst de donor V70 R "wegwerken"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2019 00:08 #1457031 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Maar...
In welke 760 komt nu deze motor ?
Slurpje ? Zoeperd ?
of een heel andere ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2019 18:53 #1457043 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zoeperd
Die is van Djulian.
Voor mij hoeft het niet hard te gaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD