V8 IN DE 740 /760 Het wordt een 5 cilinder
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2018 20:06 #1108342
door V700 register
V8 IN DE 740 /760 Het wordt een 5 cilinder is gemaakt door V700 register
Hallo
Ik weet dat er zo wie zo 2 740ers zijn waarin een v8 is ingezet
Wie weet wie ze heeft ? Misschien willen ze van het motorblok af en ik weet wel iemand die graag een V8 in zijn 760 wil.
Ben zeer benieuwd .........
Ik weet dat er zo wie zo 2 740ers zijn waarin een v8 is ingezet
Wie weet wie ze heeft ? Misschien willen ze van het motorblok af en ik weet wel iemand die graag een V8 in zijn 760 wil.
Ben zeer benieuwd .........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-10-2018 20:58 #1449884
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Je kan
Beter de carrosserie kopen waar de V8 in gezeten heeft. Want als deze een RDW goedkeuring heeft is het makkelijker om er dan een V8 in te zetten als wat jij wil dus andersom. RDW kan behoorlijk moeilijk doen hoor als een auto geen type goedkeuring heeft voor V8. Hij gaat dan door de mangel en word binnenste buiten gekeerd.
Maar als je toch mogelijk wil doen waarom wil je dan specifiek die blokken hebben. Er zijn zat usa cars voor een prikkie te koop met een V8, heb je meer kans dan die 2 die in de 7 serie zitten.
Maar als je toch mogelijk wil doen waarom wil je dan specifiek die blokken hebben. Er zijn zat usa cars voor een prikkie te koop met een V8, heb je meer kans dan die 2 die in de 7 serie zitten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2018 21:06 #1449885
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LS3
ik kan er een LS3 in zetten maar dan zijn we 10000 euro verder inc 6 bak en achteras en remmerij . dus eerst eens zo proberen .
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
16-10-2018 21:12 #1449887
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic van Amerongen in Driebergen
Had er zelf een ingebouwd, wet niet of hij hem nog heeft. Ding kantelde zo bij optrekken dat er ieder keer op dezelfde plek een deukie in de motorkap kwam. En hij moest een deel van de versteviging van de motorkap wegzagen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2018 21:22 #1449888
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ai,jai,jai
moet er niet in gaan zagen natuurlijk
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
16-10-2018 21:58 #1449889
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Hard dichtgooien
Dan hoef je niet te zagen, en als er toch deukies in komen.............
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
16-10-2018 23:21 #1449890
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Nou
Schiet mij maar lek maar ik snap er niks van wat je nu gaat doen hoor. Wat ik lees is dat je een V8 in een 760 gaat lepelen. Verder lees ik niks over kenteken en aanpassingen. Ik hoop dat je weet waar jullie aan gaan beginnen. Je bent zo strafbaar als wat als je ermee op de openbare weg komt en er gebeurt wat.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-10-2018 23:59 #1449892
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Een small block (General
Een small block (General Motors of Ford) past vrij gemakkelijk: Converse in Amerika heeft daar ombouwsets voor. Die van Van Amerongen had geen small block maar een Volvo penta die op een big block gebaseerd is. Ik heb ook eens een 240 met een Rover V8 gezien: dan vraag je je af waar de rest van de motor is, zo klein en vooral laag is die ineens...
Voor zover ik weet bestaat de 760 van Van Amerongen overigens niet meer: ik dacht dat die is omgekomen bij de brand in hun bedrijf.
Voor zover ik weet bestaat de 760 van Van Amerongen overigens niet meer: ik dacht dat die is omgekomen bij de brand in hun bedrijf.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2018 00:13 #1449894
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Overigens ga ik er wel vanuit
Overigens ga ik er wel vanuit dat je een ombouw laat keuren. Dan is het het makkelijkste als je een kenteken bij het donorblok hebt: de RDW neemt dan alle gegevens over van het kenteken van die auto.
Als je een motor met rond de 200 pk neemt, is die keuring niet zo moeilijk: je kunt dan gemakkelijk aantonen dat remmen, onderstel ed er tegen opgewassen zijn, want dat ligt amper hoger dan Volvo zelf leverde. Neem je een LS3 (430 pk) dan wordt dat een ander verhaal en de keuring een stuk duurder. Net als het blok zelf overigens.
Zelf zou ik een Lexus LS400 overwegen: modern, relatief licht, veel koppel en niet zoveel vermogen dat de keuring lastig wordt. En hij past, dat is al bewezen. Je kunt zelfs een M90 of automaat uit de 960 gebruiken.
Als je een motor met rond de 200 pk neemt, is die keuring niet zo moeilijk: je kunt dan gemakkelijk aantonen dat remmen, onderstel ed er tegen opgewassen zijn, want dat ligt amper hoger dan Volvo zelf leverde. Neem je een LS3 (430 pk) dan wordt dat een ander verhaal en de keuring een stuk duurder. Net als het blok zelf overigens.
Zelf zou ik een Lexus LS400 overwegen: modern, relatief licht, veel koppel en niet zoveel vermogen dat de keuring lastig wordt. En hij past, dat is al bewezen. Je kunt zelfs een M90 of automaat uit de 960 gebruiken.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-10-2018 03:15 #1449901
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Motor omleuren
Motor omkeuren bij de RDW stelt niks voor. Als de wagen is gebouwd voor '98 doen ze helemaal niet moeilijk. Als je kan aantonen dat je het blok legaal hebt gekocht kan je erin leggen wat je wilt en het kenteken wordt aangepast.
Pas bij wagens met bouwjaar na '98 doen ze moeilijk en moet je de hele mangel door.
Groeten,
Gerben
Pas bij wagens met bouwjaar na '98 doen ze moeilijk en moet je de hele mangel door.
Groeten,
Gerben
Moderators: Jerry Stam