welke 740 als ik een 740 2.5 20v zou willen?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2015 21:16 #1423527 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zijn er nog meer websites als
zijn er nog meer websites als deze:
www.l-m-r.se/p/volvo/740760/motordelar-4...vitmotor-i-7900.html
die kant en klare producten aanbieden voor de ombouw?
helaas is mijn zweeds niet goed en hun engelse vertaling gaat niet verder als de koptekst.
klopt dit lijstje of ontbreekt er nog iets aan:

- 2.5 20v motor
- bak van een 960 (bij automaat ook de computer)
- radiateur met electrische fans
- kabelboom voor de motor
- aangepaste carterpan (van welke motor?)

hoe zit het dan met de cardanas en achteras?
ben ik verder nog iets vergeten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2015 00:56 #1423533 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Carterpan 960
Aangepaste carter pan van een 960 2.5 of 3.0 dat is om het even.
Deze laat je inkorten voor het 850 blok.
Ook de olie pomp van de 960 neem je mee, daar de 850 pomp een andere vorm heeft voor de aanzuiging van de olie.
En je hoeft niet naar Lelystad.
Gewoon een afspraak maken bij de RDW.
En heb gegevens van de auto waar het blok uit vandaan komt zodat de RDW weet wat er in is gekomen.

Groeten Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2015 08:33 #1423535 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Vertaling link
De perfecte oplossing voor diegenen die een 5 of 6 cilinder in een 7/900 willen bouwen.
Je kunt het met 960 steunen doen maar dan komen niet alle boutgaten uit, lastig te monteren en die grote sponzige rubbers voelen niet lekker aan.

Deze steunen hebben meer voorgeboorde gaten die nodig zijn maar dat is om alle mogelijke uitvoeringen van blokken te kunnen gebruiken.
Want er zijn nogal wat verschillende blokken, iets waar de meesten geen rekening mee houden. De meeste blokken die wij tegen zijn gekomen passen ze op.
Hier en daar moet je bij gebruik van een bepaald blok een hoekje wegslijpen.

Met deze steunen krijg je precies de juiste kanteling van de motor. Hetzelfde als bij de 960 steunen.

Degelijke rubber bussen houden de motor op zijn plaats.

5 mm staalplaat zink-ijzer verchroomd en zwart gespoten, een behandeling gelijk aan de auto industrie.

Met deze steunen kun je zelfs de airco pomp monteren, iets dat met 960 steunen niet gaat lukken.

Een set steunen komt compleet met bussen, bouten, ringen en moeren.

Dus als je een oplossing zoekt die goed past en simpel te monteren is moet je deze set kopen.

Ontwikkeld door Andersson Steel&Speed

Alsjeblieft, graag gedaan.

Groeten,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2015 10:50 #1423543 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijk eens aan, met deze
kijk eens aan, met deze steunen wordt het blok dus ook rechtop gezet.
dank je

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-11-2015 11:38 #1423546 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zo?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2015 19:27 #1423670 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ..
De keuring is wel het minste waar je je zorgen om moet maken. Dit kun je bij elk rdw station laten doen. Kost iets van 60,- en een halfuurtje. Wel is het belangrijk dat je aan kunt tonen waar het blok vandaan komt (bijvoorbeeld de vrijwaring van een sloopauto). Of de kassabon van een sloop waar je het blok hebt gekocht. Je hebt helemaal niet van doen met typegoedkeuringen en lelystad ed. Je kan bij auto's tot 1998 het zo gek maken als je wilt, als je maar niet over de aslasten heengaat (die blijven met een 5 cilinder whiteblok hetzelfde). Maar met alle eerlijkheid, zou ik als ik jou was de moeite die het kost deze ombouw te doen niet nemen. Zeker niet als je er geen t5 in gaat leggen, dan kun je imo echt beter een 850 kopen (rijdt nog fijner ook). Want dan is het gewoon echt zonde van het geld en de tijd..

Maar als je er echt mee door wil gaan, veel info staat op internet, de ombouw is hetzelfde als een t5 erin leggen, en dat is vaak genoeg gedaan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
14-12-2015 21:04 #1424007 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic ervaring
Spreek je hier uit ervaring, of uit vermoeden?
Indien ervaring zou graag verdere informatie (bewijslast) zien hier op het forum.
Zodat een ieder hier duidelijk alles voor ogen heeft hoe het bij een ander is gegaan, en hoe hij zij het ook kan doen.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
14-12-2015 21:19 #1424008 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic http://wetten.overheid.nl

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-12-2015 19:33 #1424079 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ervaring
Ik spreek uit ervaring aangezien ik het afgelopen zomer zelf gedaan heb. Ik probeer alleen te zeggen dat het keuren niks voorstelt mits de conversie een beetje fatsoenlijk is. Ik weet niet wat je als bewijs wil, maar je kunt het kenteken van mijn auto intypen bij de rdw en dan zie je het vanzelf. TP-62-ZT

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-01-2016 21:10 #1424771 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Waarom pak je geen eerste
Waarom pak je geen eerste model 960, daar ligt al een 6-cilinder whiteblock in. Lijkt mij makkelijker aan te passen.
Overigens zou ik dan voor de T6 uit de S80 gaan, 6-cilinder twin-turbo.
En als het een 5-cilinder moet zijn, dan uiteraard 1 met turbo. Als je dan toch bezig bent, zie ik niet in waarom je dat niet zo doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD