welke 740 als ik een 740 2.5 20v zou willen?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2015 13:03 #1104657 door V700 register
welke 740 als ik een 740 2.5 20v zou willen? is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal

Ik ben al een poosje aan het zoeken naar een leuke 740.
echter zou ik hier een 2.5 20v zonder turbo in willen hebben.
de 170 pk versie wel te verstaan.
bij voorkeur automaat maar ik weet niet of dat een beetje te doen is, en of dat past.
ik kom in mijn zoektocht wel wat tegen zoals de motorsteunen maar mijn zweeds is dermate slecht
dat ik dat niet kan volgen.
nu is de 740 door de jaren heen veel geproduceerd in verschillende motoruitvoeringen ed.
welke versie kan ik als basis het beste nemen?
zijn de latere jaren met de facelift bijvoorbeeld ook structureel iets gewijzigd?
de meeste die ik zie zijn de 2.3 gl versies.
graag tips, en mocht iemand dit al eens gedaan hebben dan hoor ik dat ook graag natuurlijk.

mvg klaas

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2015 13:46 #1423424 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic T
T maakt niet zoveel uit allemaal, of je nu de oude neus, de tussenneus (met die liggende L-vormige profieltjes tussen grille en koplampen) of de 940 neus hebt. Motorruimte etc is allemaal gelijk.

Je hebt een versnellingsbak voor de whiteblocks (6 cilinder motoren uit de 960), die passen op de 5 cilinder blokken en kun je gebruiken voor achterwielaandrijving. De automaatbakken uit de 850 passen niet omdat die voor voorwielaandrijving zijn. Zorg dat je ook de computers van de automaat bij de bak krijgt, anders heb je er nog niet veel aan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2015 14:25 #1423425 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dus automaatbak van de 960,
dus automaatbak van de 960, samen met de 2.5 5pitter en de computers van de motor en bak
en dan zou het al moeten lukken?
hoe is het met de corrosie bescherming gesteld, is daar nog iets in verbeterd door de jaren heen?
of is de turbo versie nog verstevigd oid?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2015 14:31 #1423426 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Vertalen?
Zeg maar wat je vertaald wil hebben Klaas.
Of stuur maar een link van een artikel of een website.

Groeten,

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2015 15:40 #1423429 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic o dan moet ik even weer
o dan moet ik even weer zoeken, waren wat zweedse fora denk ik
ook over deze inbouw
als er al iemand in nederland rondrijdt met deze combinatie dan is dat voor de rdw ook makkelijker denk ik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2015 16:11 #1423431 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pls
Plus nog een hoop andere dingen. Kabelboom vervangen, andere uitlaat, mogelijk plaats accu + luchtinlaat/filter omwisselen, aanpassing koelsysteem.

Vanaf modeljaar '88 is er meer verzinkt. Kijk ook even bij de aankooptips hier waar je op moet letten en wat de verschillen zijn. volvo700vereniging.nl/node/10789

Als je 170pk wilt en een 740 geen vereiste is kun je ook voor een 940 met B230FK + MBC of B230FT gaan. Is een stuk makkelijker.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2015 16:29 #1423434 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bedankt voor de link.
bedankt voor de link.
het gaat me niet zozeer om het vermogen, maar meer om het geluid van de 5 pitter.
het moet wel een beetje vlot zijn maar dat lukt met 150 pk ook al wel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2015 16:43 #1423435 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Qua roestbescherming zijn de
Qua roestbescherming zijn de bouwjaren 1988-1992 het beste. Daarvoor was een minder groot gedeelte van de auto verzinkt, daarna is er bespaard op de coatings, met als gevolg sneller roest in felsnaden op de bodem. Maar deze auto's zijn inmiddels allemaal zo oud, dat dat meer een richtlijn is: je moet dat gewoon van exemplaar tot exemplaar bekijken. Een perfect verzorgde 1982 kan ook geheel roestvrij zijn, en mogelijk een betere koop dan een 1988 exemplaar.
Qua comfort zijn er die jaren ook wel stapjes gezet: een tussenneus of 940 is beter geisoleerd, vanaf 1993 zitten er weer betere stoelen is, etc.
Als je puur wilt ombouwen, zou ik voor een exemplaar gaan waar weinig bijzonders in zit, dus bijvoorbeeld een B230K. Daarbij is de draadboom een stuk dunner dan bij pakweg een B230F. Ik zou wel een exemplaar met grote remmen zoeken, dus geen auto op 14 inch wielen.
Turbo's hebben dezelfde koets als gewone modellen, maar wel extra dikke stabilisatoren (standaard op 940 vanaf 1993) en een onderste veerpootbrug (turbostay) die heel veel doet voor de stijfheid. Kwa motorbalk is er geen verschil tussen diesel, V6 of viercilinder, de motorsteunen zelf zal je toch moeten aanpassen. En een motorbalk is ook gewoon uitwisselbaar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2015 17:12 #1423438 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic http://link.marktplaats.nl
link.marktplaats.nl/m987681588

deze heb ik bijvoorbeeld gezien.
lijkt me een leuke basis, de remmen zijn al goed, dempers en veren al vervangen, bussen etc al.
en onderkant is aangepakt en in de tectiel gezet.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-11-2015 18:17 #1423444 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic SIPS?
Hallo Volvisti

Heeft de 740 van modeljaar niet net als de 940 vanaf dat modeljaar SIPS?

Motorsteunen om een 5 cilinder benzinemotor uit de 850 in een 740 in te bouwen zijn kant en klaar te koop.

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD