welke 740 als ik een 740 2.5 20v zou willen?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2015 19:00 #1423475 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi geluid?
het geluid van een 140 pk tienklepper is veel mooier hoor!
Betrouwbaarste vijfcilinder van volvo......


Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred Areiter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2015 19:11 #1423476 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic carterpan
Je hebt een 6-cilinder whiteblock carterpan nodig die ook nog eens vermaakt moet worden. Anders krijg je ruzie met het subframe.....

Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred Areiter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2015 19:25 #1423478 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik had dat gelezen over die
ik had dat gelezen over die carterpan maar dat was bij de inbouw in een 200 serie.
bij de 740 dus net zo begrijp ik.
wat ik ook nog tegenkom is dat bij de t5 motor de schutbord aangepast moet worden ivm de ontsteking.
is dat bij de turboloze versie ook nodig?
kan de originele cardan en achteras behouden blijven?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Henk Huisman (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2015 20:37 #1423480 door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic schutbord aan passen is niet nodig
Bij gebruik van een Dis ontsteking is dat niet nodig.

Groeten Henk

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
24-11-2015 22:02 #1423486 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic type goedkeuring
Hoe denk je dit met de type goedkeuring te doen.
Bij APK heb je anders toch een cilinder te veel.


Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-11-2015 22:08 #1423487 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat mag geen probleem zijn
Er rijdt ook een 240 met een 5 cilinder ( turbo) rond
Dus dat is te doen blijkbaar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2015 01:53 #1423491 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic voor de typegoedkeuring zou
voor de typegoedkeuring zou het mooi zijn als er nog eentje rond rijdt en anders
wordt het een ritje lelystad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2015 13:19 #1423509 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Dat wordt sowieso keuren in
Dat wordt sowieso keuren in Lelystad. Als er al een andere op kenteken staat, is die ook met een individuele goedkeuring gedaan: het wordt daar niet ineens een typegoedkeuring van.
Om zo'n ombouw legaal te doen mag je rekenen op een viercijferige kostenpost.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2015 13:29 #1423511 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bij mijn weten klopt dat niet
bij mijn weten klopt dat niet, maar ik heb navraag gedaan bij de rdw.
even wachten op antwoord.
ik dacht dat als er al 1 rondrijd dat je dan volstaat met een keuring bij een keuringstation.
indien het om dezelfde motor gaat.
en de kosten zouden rond de 700 euro zijn als alles in 1 keer goed gaat in lelystad.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2015 13:39 #1423512 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Het zou kunnen dat er dan
Het zou kunnen dat er dan geen noodzaak gezien wordt voor een geluidstest of wegliggingstest, en dat je alleen de ombouw zelf hoeft te laten keuren.
Daarmee hoef je inderdaad niet naar Lelystad.

Maar ik verwacht, dat ze dat alleen zo zien als het exact dezelfde basisuitvoering betreft: dus bijvoorbeeld niet alleen 740, maar ook 740 GL 2.3 injectie (B230E) modeljaar 1988.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD