Nieuws user ''Blabla'', Interessepeiling Groupbuy Wasted Spark kits
- V700 register
- Nieuw lid
-
gerryberrie schreef :
Ook al heb je een carburateur of mechanische injectie, er zit Altijd een EZK (onstekingscomputer) in de auto. Boven het gaspedaal verstopt. Jij kan dus ook Wasted Spark als je wilt. Je hebt alleen niet veel aan een chip voor een LH2.4. Die heb je namelijk niet.. Groeten, GerbenJMB schreef : Maar op mijn 740 (helaas) geen computer zitten maar wel een verdeler, dus gaat niet lukken
Heb gezocht kan hem echt niet vinden en de documentatie geeft ook aan dat die er niet is, ik heb een TZ-28h. Dus wel enige electronica maar geen computer. De vervroeging gaat zowel mechanisch als op vacuum. Wel een vonkversterker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik rij al ruim 2 jaar met blabla chips en Wasted spark. Totaal onderhoud en storingsvrij en zeker een verbetering in lopen en verbruik. Ik moet alleen nog een andere bevestigingsbeugel hebben hiervoor.
Misschien toch auto van mijn vrouw ook maar eens voorzien van de Wasted spark. Deze eigenlijk gekocht als sloper maar blijkt een van de best lopende en zuinige 940 te zijn die ik ken.
Hopelijk wordt het tunen weer iets actiever hier. Tunen hoeft niet altijd mega pk verhoging te zijn. De Wasted spark is echt een fine tuning. Dit zullen denk ik alle Wasted spark gebruikers beamen. Daarbij nooit meer eer verdelerkap van 50 euro nodig.
Grtz, Daniel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ik ben heel benieuwd wat een 16V-set mij gaat kosten (heb zelf EZK goldbox en een van een 16V non turbo)
Groeten uit Sint Janklooster,
wilfred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- FD Bijlsma
- Nieuw lid
-
Het enige slijtagedeel zijn de bougie's en deze zijn niets in vergelijking tot en met een verdelerkap en rotor qua kosten. Daar is de vergelijking op gebasseerd. De kit is voor de rest een eenmale aanschaf, met voordelen die de kit meer dan waard maken.
Misschien kunnen er inderdaad wel een 5 tal keren de verdelerkap en rotor vervangen worden, maar een net zo goede vonk, de prestatieverbetering en de daling in verbruik door betere verbranding, evenals een ontstekingsysteem waarmee men zeker in de winter zal merken dat de auto een stuk beter start maken het misschien wel de overweging waard.
Niet te vergeten dat er in de kit al gedacht is aan:
-Een klepdekselpakking, meteen de mogelijkheid om de klepspeling te controleren/ af te stellen.
-Nieuwe 8MM bougiekabels, vergelijkbaar met de sets van MSD.
Met vriendelijke groet,
Wessem340 - Fabian
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Als ik de <a href=" volvo700vereniging.nl/node/48960 ">gegevens van wessdan mag geloven, dan scheelt het blijkbaar een beste slok op een borrel.Dat is feitelijk een verbetering van 20% op het brandstofverbruik en ik ben dan ook erg benieuwd naar meer gebruikerservaringen.Wanneer ik het puur voor mij zelf uitreken dan scheelt me dat €0,015 per kilometer...jazekers :P, maar dat is toch €460,80 per jaar.henk 940LPT schreef : Hoeveel doet het eigenlijk verbruik?
Alleen daarom ben ik al benieuwd wat de resulaten zijn van een wasted spark op een redblock.Zoals ik al zei het is maar gebaseerd op één situatie, dus totaal niet representatief. Het zou dan mooi zijn als er meer ervaringen kwamen om inderdaad jouw vraag te kunnen beantwoorden.
EDIT: ..en inderdaad er zit meer in de kit dan alleen de wasted spark. Ik zie het dan ook meer als een 'onderhoudsvrije' upgrade van de ontsteking met een paar leuke extra's.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
het hebben van een sterke vonk onder zware omstandigheden, de hoofdreden om voor WS te kiezen. Verder gaat de 16V-motor in een 940 maar als er nog eens een leuke 240 sedan op mijn pad komt kan ik hem zo
overbouwen zonder de ontsteking hoeven te veranderen.
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Da's goed nieuws, maar na een korte conversatie met je broer via FB een tijdje geleden, ook verrassend nieuws.
Zitten de COPs in de set die je aan gaat bieden voor de B234F? Is de installatie van die COPS plug and play? Zie je naderhand dat de COPs erop zitten?Wessem340 schreef : *Wasted Spark sets voor 16V kunnen ook geregeld worden, dit zou dan opmaat gemaakt worden voor uw auto met coil on plugs. Prijs hiervan op aanvraag!
Ik heb destijds twee goldbox EZK's van Ruben overgenomen (en een 928 ECU). Een van de twee was "fase 1", de andere "fase 2". Eentje was "8v" de andere "16v zonder turbo". Heeft het voordelen om deze te gebruiken i.c.m. wasted spark of kan ik net zo goed "gewone" 16v EZK's gebruiken?
Ik lees op turbobricks dat er in de EZK ongebruikte pins zijn. Waarom zou je dan een extra aansluiting op de EZK maken?
Op de site (en/of de facebooksite) van Karl Buchka hebben ze het over apparaatjes die aangeven hoe de nokkenas staat, waardoor het verspillen van een vonk niet meer nodig is. Helaas gaat het dan niet over onze auto's. Is het niet mogelijk om de rotor te vervangen door een schijfje met gaatjes, die door een sensor loopt. Die dan ziet hoe de nokkenas staat?
Kun je al iets zeggen over wat het met je verbruik en je koppel (bij welk toerental) doet?
En wat kost zoiets? (Voor de B234F dus)
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Ik denk dat het niet meer hoeven te knijpen van de bougies ook mee speelt. Vonk is zo sterk dat de standaard 0,8 mm gehandhaafd kan blijven (dus niet meer knijpen naar 0,6 op lpg). Zelfs 1 mm is totaal geen probleem bij mij (met denso bougies ervaren).
Als je vaker in Duitsland rijdt of hier wat pittig rijdt is het echt een hele vooruitgang. Wanneer ik de auto van mijn vrouw mee heb in duitsland wordt ik daar altijd weer aan herinnerd. Dit gaat lang niet zo soepel op boven de 3000 toeren terwijl die een vele mate betere staat turbo heeft dan ik. De nokkenas speelt hier ook een grote rol in natuurlijk maar ik heb eerst 6 maanden met IPD as zonder de wasted spark gereden. Vanddar dat ik het verschil ken. Loopt ook rustiger zoals Leon al vermelde.
Met Wasted spark is het me nog niet gelukt de gastank in 230km leeg te rijden, wel met standaart setup. 285km is het hoogste verbruik met wasted spark (A3 en A9 in duitsland zijn slurpers midden in de nacht ).
Ik heb nog altijd mijn orginele verdeler en bobine op zn plaats (ongebruikt). Igv problemen is het zo weer terug te pluggen was de gedachte maar das nergens voor nodig. Het is zeer betrouwbaar. Moet het oude zootje toch eens demonteren...
Grtz, Daniel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Grtz, Daniel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.