Nieuws user ''Blabla'', Interessepeiling Groupbuy Wasted Spark kits

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2014 15:34 #1102129 door V700 register
Beste volvo-fanaten,Velen hebben gemerkt dat user Blabla zelden reageert. Hij heeft weinig tijd voor hobby en ik ga zorg dragen voor de levering van zijn ontwikkelde producten zoals EZK-daughterboards, Wasted-Spark conversie boards en LPI / VSI LH 2.4/EZK chips. Met de door mij ontwikkelde kennis/vaardigheden gedurende de laatste jaren bied ik ook de mogelijkheid om chips aan te passen op individuele applicaties, ook realtime mapping. Dienstverlening op het vlak van tuning reikt ook verder, maar ik mag gezien het forum reglement geen reclame voor mijn bedrijf maken. Stuur gerust een PB indien u vragen heeft en vraag naar mijn e-mail adres. Hierbij wil ik meteen peilen naar de interesse van complete Wasted Spark kits voor 700-900 8v’s, met LH 2.4 / EZK. En ik wil hiervoor een groupbuy organiseren.Wat is Wasted Spark: Het Wasted Spark ontstekingsprincipe word veel gebruikt in automotive toepassingen. Bij een Wasted Spark ontstekingssyteem worden de bougie's in paren gevuurt, waarbij de ene cilinder in compressie-slag zit en de ander in uitlaatslag. De vonk in de cilinder met uitlaatslag heeft geen effect en daarom verspilt, vandaar de naam Wasted-Spark. Het ontwerp van een Wasted Spark systeem neemt mechanische componenten als een verdeler weg. De slijtage door een dubbele ontstekingswerking is verwaarloosbaar en is niets vergeleken met de terugkomende kosten van een verdelerkap + rotor en de afnemende prestatie/soepelheid van de motor hierdoor! Het verlies van ontstekingsenergie door de verspilde vonk in de niet functioneerde cilinder is gering. Denk hierbij aan een 2.5-3.0KV verlies tegenover de benodigde 10KV+ voor de cilinder in compressie slag voor de daadwerkelijke arbeid. Voordelen van Wasted spark:-Sterkere vonk, door het wegnemen van de verdeler. Gezien deze vonk overslag niet meer gemaakt hoeft te worden. De geleverde bobine is krachtiger qua output dan origineel.-Meer ontstekings bereik, door de wegnemen van de hoek begrenzende verdeler. Denk hierbij in voordelen bij verstelbare nokkenastandwielen.-Vermindering van onderhoud, door het wegnemen van de verdelerkap en rotor.-Meer tijd om te herladen na een ontstekingsmoment (Dwell), omdat nu de 4 ontstekingsmomenten verdeelt worden over 2 kernen. Dit maakt het mogelijk om stabiele ontsteking te houden op hoge(re) toeren.Specifiek Volvo 700-900 series:-Bied de mogelijkheid om nokkenassen te plaatsen zonder verdeler uitsparing! Inhoud van de kit:-Omgebouwde EZK met Wasted Spark print. EZK behuizing word voorzien van een extra aansluiting. Opsturen van een EZK is wel noodzakelijk. Mocht dit niet mogelijk zijn, EZK kan geregeld worden via mij, ik heb deze niet op voorraad op dit moment, ik moet deze zoeken en kan geen vaste prijs hiervoor aangegeven!-Nieuwe Bosch 2x2 Coilpack-Nieuwe Dual Channel eindtrap-Polyester mantel omvlochten extention kabelboom, plug & play aan te sluiten zonder knipwerk in de originele kabelboom.-RVS 304 bobine +eindtrap bracket, bevestigd op de klepdeksel-studs met draadbussen.-Elring klepdeksel pakking-Rubberen afdichting voor achterzijde cilinderkop, na verval van originele verdeler.-Borgplaat voor rubberen afdichting, als extra zekerheid.-Opmaat gemaakte ‘’8MM Double Silicone Carbon’’ bougiekabels, keuze uit de kleuren:  Zwart, Wit, Geel, Rood, Blauw.-Bougieset, keuze uit: NGK BP6ES, NGK BP7ES-Handleiding, met foto’s. Inschrijving gestart vanaf vandaag (14-10-2014), inschrijving sluit op Maandag 27-10-2014 om 18:00u. Levering 7 dagen na sluiting inschrijving, streefdatum: Maandag 3 November.Normale enkele prijs:         €365,00 Groupbuyprijs:                  €350,00 vanaf 5 inschrijvingen. €335,00 vanaf 10 inschrijvingen! (Nieuw toegevoegd, 14-10-2014)  Mensen die een EZK chipbaar willen laten maken, krijgen hierbij korting als ze ook meedoen aan de groupbuy!Normaal: €75,63 , met toezending van eigen EZ116K.Groupbuy special: €65,00 , met toezending van eigen EZ116K Voor Tuning-chips wil ik hierbij ook een aanbieding doen:Normaal: €96,80, voor een set bestaande uit, Tuningchip voor de LH 2.4 ECU, Tuningchip voor de EZ116K ECU.Groupbuy special: €85,00.*Voor Tuningchips, vermelding van de exacte setup is vereist, onderhoud van de motor/ aanhangende onderdelen moet men niet onderschatten! *Wasted Spark sets voor 16V zijn in ontwikkeling, streefdatum verkoop: Midden November. Opmaat gemaakt in individuele situaties kan ook, prijs zal iets minder gunstig echter zijn.*Enkel een omgebouwde EZK met Wasted-Spark board is ook mogelijk:Prijs: €75,00, met toezending van uw eigen EZ116K Foto's (Meer volgen):Huidige wasted spark bracket: Gebruikte bobine:Positie waarop het Wasted-Spark board in de EZ116K behuizing word gemonteerd:  Op dit moment (14-10-2014) geassembleerde Wasted Spark boards en eromheen de aanwezige voorraad PCB's.Inschrijvingslijst Wasted Spark 8V Kit, Volvo 700-900 serie met EZ116K.1- Zwerverroodbaard - Volvo 940 2- Gerard013- Wessdan4- 5-6-7-8-9-10-enz Edit: *14-10-2014 - aanpassing specificaties inhoud kit, toevoeging foto's. Extra korting vanaf 10 kits, toegevoegde combideals.  Met vriendelijke groet,Wessem340 - Fabian Bijlsma Groupbuy mede mogelijk gemaakt door, Bijlsma Technical Innovations.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2014 16:35 #1410633 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Goed bezig!
Dat klinkt als een goede vordering Fabian!
Ben zeker geïnteresseerd voor een setje voor op de 940 :)

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2014 17:01 #1410634 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Super dat het blabla weer
Super dat het blabla weer verkrijgbaar Is en weer verder gaat!
Zonde maar begrijpelijk dat je geen reclame over je bedrijfje (je bent op goolge niet moeilijk te vinden onder je naam Bijlsma met volvo). Blabla of Bijlsmatechnicalinnovations vind ik een echte toegevoegde waarde in volvoland.
Grtz, Daniel

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2014 17:04 #1410635 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Heten de chips vanaf nu BTI
Heten de chips vanaf nu BTI chips ipv blabla?
Ik heb het wasted spark al anders was ik zeker geïnteresseerd..

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2014 17:18 #1410636 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Website en zo
Is helemaal niet zo moeilijk hoor. En ook al niet zo duur :)
Maar heeft het ook effect op een ouwelullentank met (nog!) 0.2 bar, LPG en een lichtvoetige bestuurder? (Alhoewel lichtvoetig toch weer iets anders suggereert.)er zijn ook "dingen" die de heleboel omzeilen, b.v. voor classic cars. Een kennis van me maakte die dingen, je had dan geen rotor en zo meer nodig. Ik meen dat zijn jaguar geen CPU en zo had (Zo'n mooie, ik denk een 420...)
Succes met je bedrijf!

• FD Bijlsma
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2014 18:57 #1410639 door FD Bijlsma
Beantwoord door FD Bijlsma in topic Reply

wessdan schreef : Heten de chips vanaf nu BTI chips ipv blabla?
Ik heb het wasted spark al anders was ik zeker geïnteresseerd..

De chips worden inderdaad uit naam van Bijlsma Technical Innovations geleverd, met credits aan degene die ze geschreven hebben. (Ik, of Martijn (blabla) )
Maar simpelweg, in de volksmond. BTI chips ;)

Met vriendelijke groet,
Wessem340 - Fabian

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2014 19:13 #1410640 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klinkt interessant ! Hoe zit
Klinkt interessant !
Hoe zit dit op LPG ? Op mijn bobine zitten aansluitingen voor LPG?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2014 19:20 #1410641 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic klinkt interessant
Maar op mijn 740 (helaas) geen computer zitten maar wel een verdeler, dus gaat niet lukken

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2014 20:24 #1410645 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ook

JMB schreef : Maar op mijn 740 (helaas) geen computer zitten maar wel een verdeler, dus gaat niet lukken

Ook al heb je een carburateur of mechanische injectie, er zit Altijd een EZK (onstekingscomputer) in de auto. Boven het gaspedaal verstopt.

Jij kan dus ook Wasted Spark als je wilt.

Je hebt alleen niet veel aan een chip voor een LH2.4.
Die heb je namelijk niet..

Groeten,
Gerben

• Leon Doensen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-09-2014 20:32 #1410647 door Leon Doensen
Beantwoord door Leon Doensen in topic Re....WS
Leuk Fabian dat je dit (weer) oppakt! Ik kan uit ervaring zeggen dat de motor veel makkelijker aanslaat(sterkere vonk) en dat het toerental ook super stabiel op 850 rpm blijft staan en niks geen fluctuatie meer in het toerental.Vwb zuinigheid met WS, dat heb ik niet echt kunnen testen omdat redelijk kort nadat de WS in de auto zat de auto geschorst is. Dat is natuurlijk mooi meegenomen maar vlot aanslaan en stabiel lopen is al een hele grote verbetering.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC