welke turbo?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-02-2014 17:04 #1401801 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic motor en kop liggen nu bij
motor en kop liggen nu bij het revisiebedrijf voor vlakken, boren en honen en nieuwe zuigers.
Dat wordt op een houtje bijten komende maand...
Iemand belang bij een frisse 16T?(3 jaar oud en ca 3000km)

Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2014 17:57 #1403441 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de turbo is verkocht
Zo de 16T is naar zijn nieuwe vriendje (b230fk) en ik heb weer wat extra centen in de pocket.
Ik denk erover om toch maar een een 19T aan te schaffen.
iemand nog ideeën hierover?
Verder ligt het blok nog steeds bij het revisiebedrijf; ik had geloof ik gezegd dat ik niet heel veel haast had. Hmmm had ik beter niet kunnen zeggen.

een lichter vliegwiel staat ook op mijn lijstje en die kan je kopen bij Tinustechniek voor circa 200 euries. goede deal?
Weet iemand het voordeel van "studs" tov conventionele kopbouten?

Alvast bedankt voor de input,
Wilfred

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-03-2014 18:28 #1403442 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

areiter schreef : Zo de 16T is naar zijn nieuwe vriendje (b230fk) en ik heb weer wat extra centen in de pocket. Ik denk erover om toch maar een een 19T aan te schaffen. iemand nog ideeën hierover? Verder ligt het blok nog steeds bij het revisiebedrijf; ik had geloof ik gezegd dat ik niet heel veel haast had. Hmmm had ik beter niet kunnen zeggen. een lichter vliegwiel staat ook op mijn lijstje en die kan je kopen bij Tinustechniek voor circa 200 euries. goede deal? Weet iemand het voordeel van "studs" tov conventionele kopbouten? Alvast bedankt voor de input, Wilfred

200 euro voor een verlicht vliegwiel is te veel imho. Als het een nieuw vliegwiel van staal is wel een normale prijs. Het is met niet duidelijk waar Tinustechniek ze vandaan haalt. Aan gezien je vast een M90 gebruikt zou ik voor een TTV vliegwiel gaan met 240mm 850R koppelingsset. Zit nu al 2 jaar in mijn auto en werkt perfect.
Studs zijn mooi om te hebben, zeker als je de kop wel eens eraf haalt. Ik denk dat je iig minder kans hebt op een gebroken stud dan een gebroken kopbout bij demontage (de kopbout krijgt veel draaimoment te verduren bij loshalen, de stud niet aangezien je daar een moer vanaf draait. Daarnaast zijn studs meestal sterker, of je dat nodig heb? Prijsverschil is niet zo groot, dus ik zou het wel doen denk ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-03-2014 09:16 #1403445 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic TTV
Is dat vliegwiel van staal ? En weet je nog wat deze gekost heeft?
Voor die 850R koppeling moet ik ook die pivotkogel wisselen (m47)?

Groeten uit Sint jansklooster,
Wilfred

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2014 22:29 #1405904 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic de motor en kop zijn weer terug op de basis
Na wat omzwervingen in revisieland, (zal ik jullie niet mee vermoeien) ben ik terechtgekomen bij Eggens Motorenrevisie in Assen.
Daar is het onderblok geboord en gevlakt en de cilinderkop is ook gevlakt.
Verder heb ik toch maar Wiseco zuigers gekocht en K1 drijfstangen ondanks dat ik in een eerdere post gezegd had dat juist niet te doen.

Nou ja het zal de vrouwelijke kant in mij zijn: "zoals de wind waait,waait mijn rokje". :o))
Hoewel ik nog niet alles heb wat nodig is zoals een turbo ,koppelingset,afr-meter,intercooler en extra tandwielen met een sterke dis.riem , kan ik het blok wel opbouwen.
Aan de cilinderkop wil ik eerst niet zoveel aan doen behalve nieuwe klepveren, seals en hydraulische stoters. kleppen zijn al ingeslepen.
Voorlopig ben ik financieel gezien even rustig en is het wachten op het
vakantiegeld....

Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC