welke turbo?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-01-2014 22:59 #1100086 door V700 register
welke turbo? is gemaakt door V700 register
Besloten om dit jaar maar eens de 940 te voorzien van een andere motor . Het wordt dan een b230fk onderblok gecombineerd met een b234f kop en spruitstukken van een b204ft , lichter vliegwiel met een koppeling van een 850 o.i.d.
Onderblok wordt opgebouwd met nieuwe zuigers en lagers maar verder niets bijzonders. Dus geen versterkte drijfstangen en gesmede zuigers
hoe graag ik dat ook zou willen. (beperkt budget)

Nou heb ik een paar jaar geleden een nieuwe td04hl-16T gemonteerd op de huidige motor en daarmee maar heel weinig km's mee gereden.
Wat denken jullie kan ik met deze turbo een tijdje mee uit de voeten? rekening houdend met het gebruik van standaard spruitstukken (bottleneck) en een onderblok dat wel sterk maar niet hufterproof is,is er nog een betere keuze? een beetje turbolag is niet heel erg...
Een garrett gt van 1200 euro gaat hem sowieso niet worden.

Ter vergelijking: wat voor type turbo zit trouwens op een b204ft/gt gemonteerd?

Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2014 08:17 #1400102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic weinig kilometer
een turbo rij je niet stuk op een betrekkelijk lage kilometerstand
ik zou hem gewoon gebruiken
als het niet is wat je wil kan je hem nog steeds veranderen nadien, zijn maar een paar bouten tenslotte

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2014 08:37 #1400103 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Poorten
Poorten/flowen van de spruitstukken kan wellicht ook nog wat verbetering brengen en is wellicht zonder grote aanslag op je budget zelf te doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2014 12:51 #1400109 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tis en blijft een klein
Tis en blijft een klein turbotje natuurlijk ...
Heb ergens gelezen dat je hem ook kunt upgraden met
18T of 19T delen maar kan dat natuurlijk niet meer terugvinden.
Verder ben ik benieuwd wat er standaard op een b204ft zit.
13c?

Groeten uit sint jansklooster,
Wilfred

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2014 12:56 #1400110 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staat
Staat dat niet in de Volvo data pocket booklet hier bij de documentatie op de site? Ik kan het niet voor je nakijken als inmiddels-geen-lid-meer.Op de vroege turbo's zaten Garett turbo's ipv de Mitsubishi 13C turbo's zoals op de latere jaren. Misschien zat er ook een Garrett op de B204F/GT? Kan me voorsetllen dat een 13C te klein is voor 200 pk van de B204F/GT.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2014 17:25 #1400119 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Garett
Op een b204gt/ft zit sowieso geen mitsubishi turbo. Een 16t ofzo kun je dan ook niet vanzelfsprekend op zo'n b204ft spruitstuk zetten, omdat die daar volgens mij niet geschikt voor is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2014 19:41 #1400124 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oeps
daar heb je een punt ...
zal vanavond is een oude 13c erbij halen om te zien wat de verschillen zijn
t.a.v. flens e.d.

Stel dat ik die 16T netjes kan verkopen en ga kijken voor een gebruikte Garrett hoe groot of klein moet deze zijn?
Op MP staan een paar GT28-ers of zijn die al te groot? Bijv. gt2876r
En dan moet hij natuurlijk passen op het spruitstuk.

Verder nog gedachten en/of corrigerende tikjes ?

Groeten uit sint jansklooster
Wilfred

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2014 22:28 #1400130 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .
Doe jezelf een plezier en zet er een goed geflowde 13C (origineel) of een 15G (vroege 850 turbo) op. Je zal zowiezo moeten chippen dan (ECU en EZK) als je met de verhoogde turbodruk lekker weg wilt komen zonder fuel cut. Ook passen deze turbo's 1 op 1 qua flens etc., je hoeft dus niets aan te pasen.Verder zoals gezegd je uitlaatspruitstuk netjes porten, een volledige 3 inch uitlaat er onder en eventueel nog een andere nokkenas, dan kun je heel wat "petjes" aan ;D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2014 22:40 #1400131 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rob
Maar Rob, ik denk niet dat een 13c of 15g zonder aanpassingen op het spruitstuk past. Hoe doet ie zichzelf een lol daarmee dan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2014 22:48 #1400133 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

Michael Oud schreef : Maar Rob, ik denk niet dat een 13c of 15g zonder aanpassingen op het spruitstuk past. Hoe doet ie zichzelf een lol daarmee dan?

Je hebt gelijk Mike, zie nu dat hij een b204ft spruitstuk heeft, gevalletje heel slecht lezen dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD