Aluminium/stalen motor beschermings plaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 10:02 #1380575
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Jaap,
Ik dacht juist dat
Hoi Jaap,
Ik dacht juist dat dat niet zo ingewikkeld was, kwestie van goed uitzagen.
Punt is dat ik geen las apparatuur heb, en op mijn 19e wel wat gebakken (mag geen lassen heten vond men op mijn stage toen) dus tja.
Ik heb wel een popnagel tang
Volgende week wel schoolvakantie dus, de zetbank kan ik dan best even gebruiken op school.
En ja laten lassen dan moet ik dat laten doen en dit leek mij nu juist een leuk klusje om voor weinig eens te doen.
Eens kijken of ik van het weekend er aan toekom om te kijken of ik van karton het na kan maken en dan evt met popnagels iets kan.
Ik dacht juist dat dat niet zo ingewikkeld was, kwestie van goed uitzagen.
Punt is dat ik geen las apparatuur heb, en op mijn 19e wel wat gebakken (mag geen lassen heten vond men op mijn stage toen) dus tja.
Ik heb wel een popnagel tang

Volgende week wel schoolvakantie dus, de zetbank kan ik dan best even gebruiken op school.
En ja laten lassen dan moet ik dat laten doen en dit leek mij nu juist een leuk klusje om voor weinig eens te doen.
Eens kijken of ik van het weekend er aan toekom om te kijken of ik van karton het na kan maken en dan evt met popnagels iets kan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 12:48 #1380586
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Traanplaat
Hoe groot is zo'n plaat.
Ik heb zelf een plaat en constructie bedrijf, heb veel afvalstukken liggen van alu traanplaat. Kan hier wel wat voordeligs mee doen voor de liefhebbers.
Ik heb zelf een plaat en constructie bedrijf, heb veel afvalstukken liggen van alu traanplaat. Kan hier wel wat voordeligs mee doen voor de liefhebbers.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 13:02 #1380587
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ongeveer de maat
Snel even onder de auto gedoken.
Als ik liggende op de grond zo meet, is de breedte als je hem plat zou vouwen ongeveer 90 cm en de lengte ongeveer 70 cm.
Die 90 cm is dan de breedte+hoogte+schroefrand.
Lengte, boog met rand.
Misschien iets om een kleine serie van te maken?
Ik kan niet lassen, wel boren, aftekenen en koffie zetten
Als iemand kan en wil lassen lijkt mij leuk om dat samen met iemand te doen. Stuk of 10 moet wel markt voor zijn denk ik.
Als ik liggende op de grond zo meet, is de breedte als je hem plat zou vouwen ongeveer 90 cm en de lengte ongeveer 70 cm.
Die 90 cm is dan de breedte+hoogte+schroefrand.
Lengte, boog met rand.
Misschien iets om een kleine serie van te maken?
Ik kan niet lassen, wel boren, aftekenen en koffie zetten

Als iemand kan en wil lassen lijkt mij leuk om dat samen met iemand te doen. Stuk of 10 moet wel markt voor zijn denk ik.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 16:07 #1380598
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Niet doen!
Hallo Arjan
Als je niet kunt lassen, moet je aan TIG-lassen (aluminium moet je TIG lassen) niet beginnen. En zo moeilijk is het niet om de hoekjes te maken, dus ga niet met popnagels beginnen. Nu heb je de plaat met vier boutjes los. Ga je die popnagelen aan de voorkant, dan mag je die iedere keer uitboren als de plaat er af moet.
groetjes
Mathy
Als je niet kunt lassen, moet je aan TIG-lassen (aluminium moet je TIG lassen) niet beginnen. En zo moeilijk is het niet om de hoekjes te maken, dus ga niet met popnagels beginnen. Nu heb je de plaat met vier boutjes los. Ga je die popnagelen aan de voorkant, dan mag je die iedere keer uitboren als de plaat er af moet.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 17:45 #1380609
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lassen
Aluminium kan je met een goed lasapparaat ook heel goed mig/mag lassen maar daar gaat het nu niet om.
Als er belangstelling voor is wil ik wel wat materiaal bij elkaar zoeken voor de liefhebber. Als iemand een tekening maakt kan ik de gaten er ook wel in ponsen, kanten zetten en de hoeken lassen..
Hoeft niet duur te worden, voor de liefhebber!!
Als er belangstelling voor is wil ik wel wat materiaal bij elkaar zoeken voor de liefhebber. Als iemand een tekening maakt kan ik de gaten er ook wel in ponsen, kanten zetten en de hoeken lassen..
Hoeft niet duur te worden, voor de liefhebber!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 18:01 #1380610
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Mathy , ik ga die bak niet
@ Mathy , ik ga die bak niet vast poppen aan het chassis!
Maar als ik een bak gevouwen zou krijgen dan had ik bedacht om de hoeken enzo vast te poppen.
@ Freddy , gaaf! Wil ik je best mee helpen als dat wat toevoegt.
Ik meen dat tijdje terug dit ook speelde en iemand in Zweden zou kijken wat het zou kosten.
Die oplossing die Jerry vond van SAM is als basis erg recht toe recht aan.
Ik kan mijn eigenste bak wel overtrekken op karton, maar lijkt mij niet het slimste. Dat ding is rond/gebogen/gegleufd en gewelfd.
In basis heb je die bodemplaat in de vorm (fantasie en ruimtelijk inzicht aan) landingsvaartuig. Schuine voorkant, platte bodem, en rechte achterkant.
Zij kanten zijn als een Z, randje vast op bodemplaat en dan een randje voor de bouten. Misschien dat dit gebogen kan worden van de basis plaat.
Iemand hier die een eventueel ontwerp kan checken?
Maar als ik een bak gevouwen zou krijgen dan had ik bedacht om de hoeken enzo vast te poppen.
@ Freddy , gaaf! Wil ik je best mee helpen als dat wat toevoegt.
Ik meen dat tijdje terug dit ook speelde en iemand in Zweden zou kijken wat het zou kosten.
Die oplossing die Jerry vond van SAM is als basis erg recht toe recht aan.
Ik kan mijn eigenste bak wel overtrekken op karton, maar lijkt mij niet het slimste. Dat ding is rond/gebogen/gegleufd en gewelfd.
In basis heb je die bodemplaat in de vorm (fantasie en ruimtelijk inzicht aan) landingsvaartuig. Schuine voorkant, platte bodem, en rechte achterkant.
Zij kanten zijn als een Z, randje vast op bodemplaat en dan een randje voor de bouten. Misschien dat dit gebogen kan worden van de basis plaat.
Iemand hier die een eventueel ontwerp kan checken?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 19:41 #1380621
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Demping
Hallo Arjan
Toen ik nog Amerikaanse tijdschriften over terreinwagens las (een decenium of twee geleden) kwam daar net "Rhinolining" uit. Is een soort spul (ik meen PUR) dat in de laadbakken van pickup's werd gespoten. Kon je bestellen in een aantal kleuren. Bestand tegen "buiten", olie, geschuif, etc. Als je met een dergelijk product de motorzijde van je beschermplaat inspuit, dempt dat een hoop geluid. Hoeft natuurlijk geen originele Rhinolining te zijn.
groetjes
Mathy
Toen ik nog Amerikaanse tijdschriften over terreinwagens las (een decenium of twee geleden) kwam daar net "Rhinolining" uit. Is een soort spul (ik meen PUR) dat in de laadbakken van pickup's werd gespoten. Kon je bestellen in een aantal kleuren. Bestand tegen "buiten", olie, geschuif, etc. Als je met een dergelijk product de motorzijde van je beschermplaat inspuit, dempt dat een hoop geluid. Hoeft natuurlijk geen originele Rhinolining te zijn.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam