Aluminium/stalen motor beschermings plaat
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2013 16:09 #1380527
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Aluminium
Aluminium moet je niet koud gaan zetten, dan krijg je een hele grote kans op scheuren.
Ik zou het van staal maken, makkelijk te bewerken/lassen thuis. Plaatstaal 2 a 3mm dik, dan wat strippen in de lengterichting dwars in de hoogte op lassen om stijfheid te kregen (1/12*b*h^3
)
Ik zou het van staal maken, makkelijk te bewerken/lassen thuis. Plaatstaal 2 a 3mm dik, dan wat strippen in de lengterichting dwars in de hoogte op lassen om stijfheid te kregen (1/12*b*h^3

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2013 19:19 #1380534
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic SAM
SAM heeft hier (ook) een oplossing voor
www.samsteffansson.se/products/images/Vo...00_SV90/95088613.jpg
www.samsteffansson.se/products/images/Vo...00_SV90/95088613.jpg
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2013 19:26 #1380535
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic SAM
Is dat voor onder de motor?
Of voor onder de tank?
Ziet er stuk eenvoudiger uit
Of voor onder de tank?
Ziet er stuk eenvoudiger uit
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2013 19:37 #1380540
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic SAM 2
95088613
Protective Engine Volvo 960th Protects against impact from below, suitable for street cars as well as for racing. Made of 5mm sturdy aluminum. Mounting kit not included. Certain drilling and welding required
SEK 500: -
Aangezien de platen van 960 en 940 niet verschillen zou het moeten passen. Maar het gaat jou toch over de vorm?
Protective Engine Volvo 960th Protects against impact from below, suitable for street cars as well as for racing. Made of 5mm sturdy aluminum. Mounting kit not included. Certain drilling and welding required
SEK 500: -
Aangezien de platen van 960 en 940 niet verschillen zou het moeten passen. Maar het gaat jou toch over de vorm?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2013 19:58 #1380541
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze is prima zelf te
Deze is prima zelf te maken!
Vraag mij alleen af wat er dan nog gelast moet worden.
Vraag mij alleen af wat er dan nog gelast moet worden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
08-02-2013 23:42 #1380563
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Alu
Hallo Arjan
Om aluminium te lassen, moet je TIG lassen. Pak jezelf daarbij goed in, want er komt veel UV licht vrij. Ieder stukje huid dat niet afgeschermd is, verbrandt en vervelt heel gauw.
Traanplaat zou ik vergeten. Extra relief zorgt voor extra plekken waar vuil zich vast kan zetten.
En denk eraan, dat metaal geluid weerkaatst. Motorgeluid kan dus iets harder klinken.
groetjes
Mathy
Om aluminium te lassen, moet je TIG lassen. Pak jezelf daarbij goed in, want er komt veel UV licht vrij. Ieder stukje huid dat niet afgeschermd is, verbrandt en vervelt heel gauw.
Traanplaat zou ik vergeten. Extra relief zorgt voor extra plekken waar vuil zich vast kan zetten.
En denk eraan, dat metaal geluid weerkaatst. Motorgeluid kan dus iets harder klinken.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2013 23:46 #1380564
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @Mathy,
knappe traan plaat
@Mathy,
knappe traan plaat die de motor over de radio uit laat komen
Maar inderdaad zal zeker iets schelen, dan een 2 e motorkap binnenkant monteren.
knappe traan plaat die de motor over de radio uit laat komen

Maar inderdaad zal zeker iets schelen, dan een 2 e motorkap binnenkant monteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 00:46 #1380565
door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Als ik het zou moeten doen....
-Kunststof plaat eraf.
-stalen strippen op de plaats waar de kunststof plaat vast zat. (BV 6 mm dik)
-aan de linker en rechter zijde een stalen strip buigen en deze onder de auto vast hechten.
- in het midden nog zo'n strip (40 X 10)
- alles demonteren, aflassen.
- knip een stuk plaat van alu., staal , RVS, tranen, gerstekorrel of perfo naar keuze op maat.
- vast bouten, poppen, lassen of monobolt.
-stalen strippen op de plaats waar de kunststof plaat vast zat. (BV 6 mm dik)
-aan de linker en rechter zijde een stalen strip buigen en deze onder de auto vast hechten.
- in het midden nog zo'n strip (40 X 10)
- alles demonteren, aflassen.
- knip een stuk plaat van alu., staal , RVS, tranen, gerstekorrel of perfo naar keuze op maat.
- vast bouten, poppen, lassen of monobolt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 07:34 #1380568
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic Geluid
Is allemaal goed te doen uit plaat maar ik denk dat het e.e.a. wel meer geluid oplevert. De kunststof plaat heeft ook een geluiddempende werking heb ik ooit gelezen. Ook zullen er meer deuken onstaan omdat die plaat veel minder meegeeft dan de kunststof variant. Maar ik lees wel wat er uitkomt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-02-2013 09:49 #1380574
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lippen
Hoi Arjan,
blijft een prachtig plan om aan te denken!
Dus denk er wel om dat de originele kuntstofplaat aan de voorkant door 4? lippen wordt vastgehouden, die zorgen er bovendien voor dat de plaat als hij een opstakel raakt wordt ´getrokken´. De bevestiging daar is nog het minst eenvoudig, want de lippen van de plaat haken in de sleuven die in de carosserie ziijn bevestigd.
Jaap
blijft een prachtig plan om aan te denken!
Dus denk er wel om dat de originele kuntstofplaat aan de voorkant door 4? lippen wordt vastgehouden, die zorgen er bovendien voor dat de plaat als hij een opstakel raakt wordt ´getrokken´. De bevestiging daar is nog het minst eenvoudig, want de lippen van de plaat haken in de sleuven die in de carosserie ziijn bevestigd.
Jaap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam