Stilzitten doen we niet aan !
- V700 register
- Nieuw lid
-

Alleen de volgende audi met een V6 bi-turbo sla ik over, heb ik nu 1 keer mogen doen, man wat een hels karwei was dat zeg pfoe !
En ja, redblock kopjes hebben een verbrandingskamer in de kop, een diesel heeft dat in de zuiger.Verschil moet er wezen Tom ;)Mag ik degene bedanken die de foto's in orde heeft gemaakt ?! Mijn dank is groot !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het is een forse klus want elke kronkel of bochtje wordt op maat gezaagd zodat de pijp de bodem van de auto mooi volgt. Vervolgens wordt het gepast en gelast. Zo ontstaat er nergens spanning doordat er bijv. uitlaatdelen naar elkaar toe kunnen worden getrokken bij de montage. Ook hangt de uitlaat mooi vrij op deze manier.
De configuratie is als volgt; Een 3 inch downpipe tussen turbo en kat, daarna 2,5 inch naar achteren. E.e.a. werd gekoppeld met flenzen en ook de ophangpunten zijn van rvs. Eindpijp ook van rvs zonder sierstukje.
Wat mij opvalt is dat de auto aardig wat vlotter is geworden, maar dat ligt ongetwijfeld aan de downpipe.
Ik ben benieuwd hoe zo'n uitlaat zich houdt naar verloop van tijd, maar ik ga er van uit dat dat geen probleem vormt. Tenslotte is dat de reden dat ik gekozen heb voor een rvs uitlaat.
Tot zover de reclame voor crossroad motorsport, ik vind dat Jelmar dat gezien zijn kennis van zaken en inzet wel verdiend heeft
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Liever had ik overmaatse zittingen geplaatst (just to be safe), maar soms moet je ook aan het budget van de klant denken.En mocht het echt niet gaan, of heb ik er geen vertrouwen in, dan doe ik het niet, ik moet namelijk garantie geven

@gerben; zet je auto maar neer. maak ik een 16V uitlaatje voor je.

- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Best goed idee nogwel Jelmar....en mijn Diesletje is wel aan een nieuw pijpje toe...Jelmar86 schreef : Zet je een van je diesels ernaast.2 dezelfde uitlaten tegelijk maken is prijstechnisch natuurlijk leuker
Op dit moment hangt er zelfs een verkeerd soort pijp onder..is nog geen eens 2.5 "....
Groeten,Gerben
- G.J.M. Molenaar (GAST)
- Nieuw lid
-
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Pijp en dempers hangen op dezelfde plek..zelfde dikte pijp..zelfde dempers..zelfde bochtjes...alleen de downpijp verschilt...Al lijkt die best wel sprekend op de downpipe van een Benzine Turbo.. (Sommige Diesels hebben zelfs een Katalysator erbij!)
Dr zit dus bijna nihil verschil tussen...een Simmons setje past ook op een Diesel.
Groeten,Gerben