Stilzitten doen we niet aan !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 21:17 #1345458 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic alles kan
Redblock, diesel, volvo, geen volvo, het maakt mij niet uit voor een uitlaat op maat. ;)
Alleen de volgende audi met een V6 bi-turbo sla ik over, heb ik nu 1 keer mogen doen, man wat een hels karwei was dat zeg pfoe !
En ja, redblock kopjes hebben een verbrandingskamer in de kop, een diesel heeft dat in de zuiger.Verschil moet er wezen Tom ;)Mag ik degene bedanken die de foto's in orde heeft gemaakt ?! Mijn dank is groot !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 22:21 #1345478 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wat voor uitlaatkleppen zijn
wat voor uitlaatkleppen zijn dat (maat)? zitten ze op de standaard zetels of niet, ik zie vanaf hier geen zetel onder de klep uitkomen, is de zetel zelf dan nog uitgeboord als ie standaard is?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 22:28 #1345479 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RVS uitlaat op maat
De rvs uitlaat die Jelmar zo mooi gelast heeft hangt nu dus onder mijn 945. Wat ik vooral mooi vind is dat het precies voldoet aan mijn verwachtingen. Ik heb vantevoren redelijk uitgebreid overlegd en mijn wensen -voor zover dat mogelijk is- kenbaar gemaakt. Het getuigt van kennis van zaken als ik van tevoren aangeef dat ik een zo goed als standaard "sound" wil en dat hij dat dan ook fikst met  stukken pijp, bochtjes en twee absorptiedempers van simons.
Het is een forse klus want elke kronkel of bochtje wordt op maat gezaagd zodat de pijp de bodem van de auto mooi volgt. Vervolgens wordt het gepast en gelast. Zo ontstaat er nergens spanning doordat er bijv. uitlaatdelen naar elkaar toe kunnen worden getrokken bij de montage. Ook hangt de uitlaat mooi vrij op deze manier.
De configuratie is als volgt; Een 3 inch downpipe tussen turbo en kat, daarna 2,5 inch naar achteren. E.e.a. werd gekoppeld met flenzen en ook de ophangpunten zijn van rvs. Eindpijp ook van rvs zonder sierstukje.
Wat mij opvalt is dat de auto aardig wat vlotter is geworden, maar dat ligt ongetwijfeld aan de downpipe.
Ik ben benieuwd hoe zo'n uitlaat zich houdt naar verloop van tijd, maar ik ga er van uit dat dat geen probleem vormt. Tenslotte is dat de reden dat ik gekozen heb voor een rvs uitlaat.
Tot zover de reclame voor crossroad motorsport, ik vind dat Jelmar dat gezien zijn kennis van zaken en inzet wel verdiend heeft

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 22:30 #1345481 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Goed bezig!
Mooi hoor Jelmar!
Echt goed bezig!
Als dat nou ook nog es een 16V kop was geweest hihi
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 22:41 #1345488 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic :)
@JW; 46mm & 38,5mm, dat past nog net aan in de originele zittingen. Maar dan ook net aan.Uiteraard worden de originele zittingen dan geruimd.
Liever had ik overmaatse zittingen geplaatst (just to be safe), maar soms moet je ook aan het budget van de klant denken.En mocht het echt niet gaan, of heb ik er geen vertrouwen in, dan doe ik het niet, ik moet namelijk garantie geven ;)@ad; heb het met plezier gedaan, en niets geeft mij meer voldoening dan een tevreden klant !
@gerben; zet je auto maar neer. maak ik een 16V uitlaatje voor je. ;) Tom z'n diesel dr naast. kunnen jullie mooi samen onderweg met een nieuwe pijp ! hahahahah

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 22:43 #1345489 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Hahaha
Gelukkig heb ik er al een KatLoze Simmons onder hangen, dus alleen nog een aangepast Downpijpje met een Turbotje eraan
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 22:44 #1345490 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic een diesel
Zet je een van je diesels ernaast.2 dezelfde uitlaten tegelijk maken is prijstechnisch natuurlijk leuker ;)

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 22:47 #1345491 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Nog best wel een goed idee.....

Jelmar86 schreef : Zet je een van je diesels ernaast.2 dezelfde uitlaten tegelijk maken is prijstechnisch natuurlijk leuker ;)

Best goed idee nogwel Jelmar....en mijn Diesletje is wel aan een nieuw pijpje toe...
Op dit moment hangt er zelfs een verkeerd soort pijp onder..is nog geen eens 2.5 "....
Groeten,Gerben

• G.J.M. Molenaar (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 22:48 #1345492 door G.J.M. Molenaar (GAST)
Beantwoord door G.J.M. Molenaar (GAST) in topic de derde ook?
De 760 diesel heeft volgens mij ook een kadoeke uitlaat. Maar die zal wel weer anders zijn....?  Jij weet waar ik het over heb...

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-01-2012 22:50 #1345493 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic The same
Uitlaat tussen Diesel en Benzine verschilt bijna niet.
Pijp en dempers hangen op dezelfde plek..zelfde dikte pijp..zelfde dempers..zelfde bochtjes...alleen de downpijp verschilt...Al lijkt die best wel sprekend op de downpipe van een Benzine Turbo.. (Sommige Diesels hebben zelfs een Katalysator erbij!)
Dr zit dus bijna nihil verschil tussen...een Simmons setje past ook op een Diesel.
Groeten,Gerben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC