zuiniger zonder vermogensverlies
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
even op onderzoek uit om te kijken wat er binnen het budget ligt.
hoe goedkoper hoe leuker

ik wil het eens zo goedkoop mogelijk proberen, met een hoop geld kom je overal dat heb ik al gemerkt met mijn kadett. dus "goedkoop" is ook wel een keer leuk

grtz jens
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar goed ik zie dat je goedkoop wil, dus dan ben je eigenlijk beperkt tot je inlaattraject mischien wat rechter maken.
Eigenlijk denk ik als je je motor echt flink zuiniger wil maken, je zoveel geld en tijd kwijt bent dat je dat nooit meer terug verdient, het moet echt hobby zijn. Als jij daar lol aan hebt is het echt elke cent waard.
Als het makkelijk en goedkoop kon, hadden ze dat in zweden wel gedaan.
Blijft natuurlijk de vraag wat je goedkoop vind.
- V700 register
- Nieuw lid
-
grotere wielen, gecombineerd met een redelijke verlaging (lager toerental door grote wielen, kleiner frontaal oppervlak door verlaging).
Vervolgens meer aerodynamica aanpakken. Naden langs deuren, motorkap, etcetera aanpakken. Deurgrepen liefst van een 960.
Als dat allemaal een beetje op orde is kan je met de motor aan de gang. Zorg om te beginnen voor een goed ontsteking-systeem. Daarna eerder aangedragen aanpassingen zoals een andere nokkenas. Rij je meer lage toeren dan is de platte koppakking niet eens persé een voordeel.
Inlaattraject is verder redelijk bij een 740, niet te veel restrictie. De filterbak iets aanpassen en het snorkel verwijderen kan handig zijn.
Uitlaat traject is m.i. vrij hopeloos en schreeuwt het hardst om verbetering. Vooral een goed spruitstuk kan helpen bij een beter verbruik. Kies echter niet voor een te grote diameter want juist tegendruk in het spruitstuk houdt de brandstof als het ware beter in je cilinder.
Als bovenstaand allemaal op orde is heeft een nieuw motormanagement, (vooral een met sequentiele injectie) zin. Kosten zullen dan wel gaan oplopen.Ook leuk: probeer het eens met verschillende oliën. De duurdere 5W40 of misschien zelfs 5W30 als je de auto toch niet veel belast met hoge temperaturen. Natuurlijk volsynthetisch kiezen.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Een constante snelheid, zo min mogelijk remmen, dus ook anticiperen in het verkeer.
Hoe meer paardenkrachten, als ze hun bek open doen, lusten ze een slokje (sorry, een Paard heeft handen..)
Zolang je niet boven de 80 - 90 Km/uur komt hebben maatregels ter verlaging van de luchtweerstand weinig zin.
Dus lekker in het windje van de vrachtwagens blijven hangen, wordt je vanzelf mee gezogen.
Slim rijden, goed gebruik van een juist ingeregelde Cruise Control, goede uitlijning-banden, daar zit de winst!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Dat heeft m'n collega geprobeerd. Met als gevolg dat ie een rekening van het CJIB kreeg. Rood verkeerslicht niet gezien, omdat ie er te dicht op zat. Ik weet niet meer wat hem dat gekost heeft, maar daar weegt de bezuiniging niet tegen op. En de chauffeur van de vrachtwagen zal het je ook niet als dank afnemen, als je te dicht achter hem rijdt.struis schreef : Dus lekker in het windje van de vrachtwagens blijven hangen, wordt je vanzelf mee gezogen.
groetjes
Mathy
- Ziko de Kubber
-
- Senior lid
-
Met vriendelijke groet, Ziko
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Bedankt voor de aanvulling.
Daar komt overigens nog € 6,00 administratiekosten van het CJIB bovenop. En sommige leasemaatschappijen rekenen daar bovenop ook nog eens € 7,50 administratiekosten.
groetjes
Mathy
- André Struis
- Nieuw lid
-
Als je dicht genoeg, recht achter de vrachtwagen gaat rijden, ziet de chauffeur je niet,
kan hij er ook geen last van hebben!
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
En als de chauffeur om de een of andere reden (iemand doet dom of hij/zij let zelf even niet op) op de rem moet gaan staan....?
groetjes
Mathy