zuiniger zonder vermogensverlies

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2012 14:24 #1344162 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic verdeelkap?
Als je overstapt op een aftermarketmotormanagement, dan gebruik je - als je 't goed doet - sowieso geen verdeelkap meer, maar gebruik je per cilinder een bobine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-01-2012 15:08 #1344167 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kijk daar kan ik wat
kijk daar kan ik wat mee!!
even op onderzoek uit om te kijken wat er binnen het budget ligt.
hoe goedkoper hoe leuker :P
 
ik wil het eens zo goedkoop mogelijk proberen, met een hoop geld kom je overal dat heb ik al gemerkt met mijn kadett. dus "goedkoop" is ook wel een keer leuk ;)
 
grtz jens

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2012 12:08 #1344231 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Maar voor een ander
Maar voor een ander motormanagement is het wel belangrijk te weten wat voor injectie syteem je hebt, heb je k-jet dan kan je ook nog eens een fuel rail en kabelboom en injectors kopen, maar dan kan je denk ik ook een flinke inhaalslag maken.(dan ga ik er wel vanuit dat deze k-jet ook een mechanische luchtweger heeft)
Maar goed ik zie dat je goedkoop wil, dus dan ben je eigenlijk beperkt tot je inlaattraject mischien wat rechter maken.
Eigenlijk denk ik als je je motor echt flink zuiniger wil maken, je zoveel geld en tijd kwijt bent dat je dat nooit meer terug verdient, het moet echt hobby zijn. Als jij daar lol aan hebt is het echt elke cent waard.
Als het makkelijk en goedkoop kon, hadden ze dat in zweden wel gedaan.
Blijft natuurlijk de vraag wat je goedkoop vind.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2012 12:37 #1347089 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij eerst de auto aanpakken
Volgens mij kom je al een eind met:
 
grotere wielen, gecombineerd met een redelijke verlaging (lager toerental door grote wielen, kleiner frontaal oppervlak door verlaging).
Vervolgens meer aerodynamica aanpakken. Naden langs deuren, motorkap, etcetera aanpakken. Deurgrepen liefst van een 960.
 
Als dat allemaal een beetje op orde is kan je met de motor aan de gang. Zorg om te beginnen voor een goed ontsteking-systeem. Daarna eerder aangedragen aanpassingen zoals een andere nokkenas. Rij je meer lage toeren dan is de platte koppakking niet eens persé een voordeel.
Inlaattraject is verder redelijk bij een 740, niet te veel restrictie. De filterbak iets aanpassen en het snorkel verwijderen kan handig zijn.
Uitlaat traject is m.i. vrij hopeloos en schreeuwt het hardst om verbetering. Vooral een goed spruitstuk kan helpen bij een beter verbruik. Kies echter niet voor een te grote diameter want juist tegendruk in het spruitstuk houdt de brandstof als het ware beter in je cilinder.
 
Als bovenstaand allemaal op orde is heeft een nieuw motormanagement, (vooral een met sequentiele injectie) zin. Kosten zullen dan wel gaan oplopen.Ook leuk: probeer het eens met verschillende oliën. De duurdere 5W40 of misschien zelfs 5W30 als je de auto toch niet veel belast met hoge temperaturen. Natuurlijk volsynthetisch kiezen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2012 01:43 #1347156 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Zuinig
"Zuinig" zit onder je rechter voet.
Een constante snelheid, zo min mogelijk remmen, dus ook anticiperen in het verkeer.
Hoe meer paardenkrachten, als ze hun bek open doen, lusten ze een slokje (sorry, een Paard heeft handen..)
Zolang je niet boven de 80 - 90 Km/uur komt hebben maatregels ter verlaging van de luchtweerstand weinig zin.
Dus lekker in het windje van de vrachtwagens blijven hangen, wordt je vanzelf mee gezogen.
Slim rijden, goed gebruik van een juist ingeregelde Cruise Control, goede uitlijning-banden, daar zit de winst!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2012 20:55 #1347242 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Foto!
Hallo Andre

struis schreef : Dus lekker in het windje van de vrachtwagens blijven hangen, wordt je vanzelf mee gezogen.

Dat heeft m'n collega geprobeerd.  Met als gevolg dat ie een rekening van het CJIB kreeg.  Rood verkeerslicht niet gezien, omdat ie er te dicht op zat.  Ik weet niet meer wat hem dat gekost heeft, maar daar weegt de bezuiniging niet tegen op.  En de chauffeur van de vrachtwagen zal het je ook niet als dank afnemen, als je te dicht achter hem rijdt.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
07-02-2012 21:46 #1347248 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic 220 euro in 2012, in 2011
220 euro in 2012, in 2011 was dit nog 180 euro.

Met vriendelijke groet, Ziko

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2012 22:42 #1347252 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Plus administratiekosten
Hallo Ziko
Bedankt voor de aanvulling.
Daar komt overigens nog € 6,00 administratiekosten van het CJIB bovenop.  En sommige leasemaatschappijen rekenen daar bovenop ook nog eens € 7,50 administratiekosten.
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2012 23:23 #1347261 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Snelweg
Mathy, dat werkt natuurlijk alleen op de snelweg. Daar staan geen stoplichten.
Als je dicht genoeg, recht achter de vrachtwagen gaat rijden, ziet de chauffeur je niet,
kan hij er ook geen last van hebben!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2012 23:44 #1347265 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Reactietijd
Hallo Andre
En als de chauffeur om de een of andere reden (iemand doet dom of hij/zij let zelf even niet op) op de rem moet gaan staan....?
groetjes
Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD