RVS uitlaat

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 20:55 #1090689 door V700 register
RVS uitlaat is gemaakt door V700 register
Mijn uitlaat begint behoorlijk te brommen en ik verdenk hem ervan niet echt gasdicht meer te zijn. To say the least. Nou kan ik er een bosalletje op laten schroeven maar dan ben ik over twee of drie jaar weer aan de beurt.  Ik heb veel gelezen over rvs uitlaten op het forum, maar het is me niet duidelijk wat ik zou moeten aanschaffen. De meningen/ervaringen zijn erg gekleurd. Wat ik graag wil is een rvs pijp vanaf de kat die weinig meer herrie maakt dan standaard. Een wat dieper geluid is ok, graag zelfs. Ik begrijp dat rvs anders klinkt dan ijzer, maar zolang er maar geen irritante brom/resonantie is bij bepaalde snelheid. Verder zetten rvs ophangpunten ook wel zoden aan de dijk, want die roesten ook hard. Wie heeft de oplossing paraat? Wie heeft zo'n rvs pijp of kan deze leveren/monteren? Graag niet te ver van Haarlem. Ik zou niet weten waar te beginnen met zoeken.
Groet,  Ad

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 21:27 #1342036 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De originele (ja die zijn
De originele (ja die zijn toch van iets dikker staal) gaan bij mij toch wel 10 tot 15 jaar mee. Waar die 2~3 jaar vandaan komen geen idee.
En RVS moet je custom made laten doen. Weleens geinformeerd inclusief dempers. Nou dat is prijzig. Vooral om de dempers te laten maken. Dat is toch een vak apart. Is niet zomaar een vierkante doos van metaal. Allerlei wanden die ervoor zorgen dat trillingen en lawaai verdwijnen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 21:36 #1342038 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ?

danielk schreef : De originele (ja die zijn toch van iets dikker staal) gaan bij mij toch wel 10 tot 15 jaar mee. Waar die 2~3 jaar vandaan komen geen idee.

Mijn originele (van de dealert!) was na 3 jaar op meerdere plaatsen doorgerot. Er schijnen overigens 2 uitvoeringen te zijn, welke ik had durf ik niet te zeggen.RVS hoef je niet per se op maat te laten maken, er zijn verschillende fabrikanten die ze kant en klaar (min of meer dan) aanbieden. Inderdaad oa Ferrita, Simons, JT etc. Jelmar hier op het forum is eens begonnen met de inventarisatie voor een serie RVS uitlaten. Wegens tijdgebrek is hij er toen niet mee verder gegaan (voor zover ik weet).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 21:52 #1342037 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zelf goede ervaring met
zelf goede ervaring met ferrita, kost ~300 euro in zweden voor de standaard maten en gaat echt lang mee. enige nadeel is dat er klemmen bij zitten van gewoon staal, die moet je dan nog vervangen voor rvs versie.
de standaard formaat ferrita uitlaten zien een fractie sportiever dan standaard heb ik het gevoel, diameter is gelijk maar de laatste demper is wat minder restrictief is mn gevoel (heb zon uitlaat op een 745 zitten).
edit: misschien Jelmar eens vragen, weet dat hij er mee bezig is (met custom fit uitlaten, rvs).

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 21:53 #1342040 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Ik heb de mijne op maat laten maken. Resultaat is prachtig en helemaal naar mijn wens. Kost weliswaar iets meer dan bv Ferrita of Simons maar niet schokkend veel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 22:17 #1342042 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jt
Henk, JT is geen rvs heur.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 23:44 #1342064 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Rochel
Hallo Volvisti
Onder mijn 945 met 16 klepper (géén turbo) hangt al een tijdje een Ferrita (catalysator is origineel, alles daarna van Ferrita).  Het laswerk ziet er, zeker voor die prijs, niet geweldig uit.  Verder heb ik er een dB-killer in laten zetten door de importeur.  Anders is het net een raceuitlaat.  Het klinkt niet alleen behoorlijk hard, je gaat ook als een sjonnie rijden.
Helaas zit er een rochel in.  Die moet er nog uit.  Geen idee hoe en wanneer dat gaat gebeuren, maar die rochel moet weg.
groetjes
Mathy

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2011 23:50 #1342066 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Mijn gekleurde mening:
Simons is officieel ook Geen RVS maar een Goeie Aluminium Legering.
Heb de Simons er nu iets van 2 jaar onder zitten onder mijn 16V, zonder KAT.
Vanaf downpijp is het allemaal Simons pijp.
Zie op mijn Simons setje na deze 2 jaar nog Geen tekenen van corrossie.
Geluid is wel Luider dan de originele Volvo set, maar wel rustiger dan een Ferrita.
Vooral op normale rijsnelheden hoor je de Simons bijna niet. (50, 80, snelweg..helemaal stil) (wel een heel lichte brom op de achtergrond, maar niet noemenswaardig)
Stationair heeft ie een leuke 'roffel' die Niet associaal is, heel gedempte rustige roffel.
Alleen bij optrekken, lage snelheden rijden en rijden in lage toeren levert een zwaar vervelende brom op, waar ik me wel aan stoor, maar hij is niet verschrikkelijk en stukken minder dan de Ferrita.
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2011 02:33 #1342077 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Uitlaatje op maat
Rvs uitlaat op maat is geen enkel probleem.
Kan hem zo maken zoals jij wil.

Beste even een pbtje sturen, dan komen we er wel uit!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2011 11:24 #1342104 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ga
jij nou Ferrita met Simons vergelijken, Gerben? Doe niet zo raar.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC