Iemand ervaring met Lesjofors veren?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2011 22:23 #1088291 door V700 register
Iemand ervaring met Lesjofors veren? is gemaakt door V700 register
In mijn zoektocht naar verlagingsveren die slechts 3 cm ipv 4 cm verlagen, kwam ik lesjofors tegen.Hiervan zijn er 2 soorten:<a href=" www.performance-parts.nl/index.php?optio..._id=245&Itemid=2 "> www.performance-parts.nl/index.php?optio..._id=245&Itemid=2
1982 - 1984 en nieuwer dan 84, met starre achteras.Nu is mijn vraag, wat is er anders aan auto's van 82 t/m 84?Want de veren voor de auto's van 82-84 verlagen slechts 30mm, en de veren voor de latere wagens 40mm.
Ik heb zelf overigens een 760 uit 86.Daarnaast vraag ik me af, zouden de estate veren een optie zijn, ivm de extra benzine tank?
Ervaring met andere verlagingsveren zijn ook welkom, want op de foto's spreekt <a href="/node/24859">de verlaging van white rice</a> me ook erg aan, zeker niet te laag!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2011 22:47 #1325144 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Op mn 240 heb ik Lesjoförs
Op mn 240 heb ik Lesjoförs veren, doen het erg goed. 40 mm verlaagd, stug maar nog goed dagelijks te rijden hoor. Een 240 is af fabriek erg hoog dus daar kan 40-50 mm zonder problemen.
de auto's t/m 5/1984 hebben andere bovenste en onderste veerschotels, die zijn qua ontwerp gelijk aan die van een 240.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 00:18 #1325154 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 4!
Doe nou gewoon 4 cm Mark... 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 17:44 #1325216 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -
Nee, ik lees namelijk in andere topics dat mensen met (bijv) intrax aan de grond komen met de uitlaat bij drempels, daar heb ik geen zin in...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 19:35 #1325229 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hmm
Ik ben meer dan 4cm omlaag gegaan (althans, voor) en had met mijn standaard uitlaat eigenlijk zelden last van schrapen. En dan hing mijn kat wel héél erg laag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 20:04 #1325234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic intrax
Heb met mijn intrax geen problemen!
Heeft ook met schokbrekers te maken.......mijn bilsteins tillen een auto ongeveer 1 cm op...dus met intrax nu 3.5 cm lager.
Denkl met standaard schokbrekers dat ie nog verder zakt.......zou ik alleen nooit doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 23:28 #1325262 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

scaniar164 schreef : mijn bilsteins tillen een auto ongeveer 1 cm op.

Dat lijkt mij wat veel, ik kan ze met mijn eigen gewicht makkelijk induwen dus dan vraag ik me af hoe 2 dempers een voortrein van een auto à 700 kg omhoog kunnen houden. Maar het helpt wel ja

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 23:36 #1325264 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -
Natuurlijk vervang ik de dempers ook meteen. Ben ook wel verplicht, want voren lekken beide dempers, dus daar moeten voor de APK al nieuwe in. Twijffel nog tussen koni, en bilstein. En daar twijffel ik nog tussen de B4 en B6...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-08-2011 23:42 #1325267 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B6 heeft een zeer stabiele
B6 heeft een zeer stabiele constructie, handig bij zware belasting (sturen en remmen). Koni kun je mooi afstellen, dat heeft mijn broer.
Nu heb ik wel achter koni geel genomen en dat bevalt erg goed, het mag achter best wat stugger gedempt zijn, daar merk je bij een 700 niet zoveel van mbt comfort(verlies).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-08-2011 09:08 #1325284 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bilstein

flip_21 schreef : B6 heeft een zeer stabiele constructie, handig bij zware belasting (sturen en remmen). Koni kun je mooi afstellen, dat heeft mijn broer.
Nu heb ik wel achter koni geel genomen en dat bevalt erg goed, het mag achter best wat stugger gedempt zijn, daar merk je bij een 700 niet zoveel van mbt comfort(verlies).

www.volvo700vereniging.nl/node/37688
 

 
www.youtube.com/user/MrBlablaishere#p/a/u/1/M2vUQYMCnKI
 
 
 
Volvo 940 estate B230fk  PRINS VSI en een bu

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD