hoeveel vermogen of koppel kan een achteras aan van de 700/900- serie

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 15:14 #1316879 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rover V8
Het rover V8 blok (3.5) is vrij licht voor een V8, in tegenstelling tot de US-V8 blokken. En meer dan 250pk hoef ik niet, gaat om het koppel en ook 'omdat het gewoon leuk is'
Daarnaast heeft het geluid van een V8 wel iets leuks, zeker als het onder een 740 vandaan komt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 15:19 #1316881 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic buick
Is het Rover V8 blok niet eigenlijk een Buick blok?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 17:09 #1316891 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja
ontwikkeld door GM en al best wel oud; ik geloof dat de eerste in de jaren '60 gemaakt werden.
Rover heeft het blok in de loop der tijd verbeterd en doorontwikkeld.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 18:55 #1316903 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Opkopen
Dat ding in onderdelen weer van de hand doen, blok zelf ook verkopen en koop er dan een small block voor terug, andere nokken as ervoor zoeken, timing heel secuur afstellen dubbele carb's er op en je hebt bijna het zelfde vermogen, en als je hem normaal behandelt gaat hij ook lang mee.

Wil je het helemaal bont maken zoek een motor op van een 960 en schroef daar een turbo op, ik zal je vertellen dat de gemeente regelmatig de straat opnieuw moet neer leggen en voor het geluid kun je er ook een cherry bomb uitlaat onder fixen heb je het zelfde alleen niet dat vermogen.

Tom.

• G. Los
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-05-2011 23:13 #1316972 door G. Los
Beantwoord door G. Los in topic nog niet gekocht..

TGTF schreef : Dat ding in onderdelen weer van de hand doen, blok zelf ook verkopen en koop er dan een small block voor terug, andere nokken as ervoor zoeken, timing heel secuur afstellen dubbele carb's er op en je hebt bijna het zelfde vermogen, en als je hem normaal behandelt gaat hij ook lang mee.

Ik hoef em niet van de hand doen want ik heb em nog niet gekocht...  Ik kan de XR7 overnemen voor een redelijke prijs en dan een aantal onderdelen verkopen. Maar dit zal niet makkelijk gaan  want er is geen vraag naar Mercury RX7 onderdelen. De markt hier in NL is erg klein dus ik verwacht niet veel geld terug te vangen door onderdelenverkoop.
Het lijkt mij enorm leuk zo'n dikke v8 in een 760, maar het heeft  nog al wat nadelen en het project moet ook een beetje betaalbaar blijven.
Tom: je bedoeld de 3.0 24V met aut.bak?  enig idee of dat redelijk past icm een turbo en hoe gaat de bak dan om met meer pk/nm?
Zaterdag eerst de ET-motor eruit en dan komende weken schutbord ombouwen. Genoeg werk eerst denk ik.  Wordt vervolgd.
In ieder geval bedankt iedereen voor de nuttige bijdragen.
gr.  Gideon       

volvo 760 Turbo Estate, Juni 1986, B230ET, M46, RHD, Leer,  zilver met.Volvo 740 2.3GL Estate, Jan 1987, B230K, automaat, leer, Zilver met.

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2011 23:17 #1316973 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Oldsmobile
Ik heb ooit een compleet (smallblock) Oldsmobile 350 5.7 Liter V8 blok gekocht (gedeeltelijk gereviseerd en gedeeltelijk in onderdelen).
Ook met de bedoeling deze in te bouwen in een 7 serie.
Het is er helaas nooit van gekomen.
Was wel een mooi "klein" blokkie en past makkelijk onder de kap van een 7 serie..
En meer dan zat vermogen.
Hij slingert nog ergens rond in deze vereniging (verkocht aan een lid)
Groeten,Gerben

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2011 02:14 #1332409 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De rover v8 is een ex-buick
De rover v8 is een ex-buick blok (Buick 215). Het is een compacte, lichtgewicht v8-motor, die makkelijk in te bouwen is (in auto's, boten, vliegtuigen, et cetera).
Rover heeft de V8 geleverd met BW35 en BW65 automaatbakken, dus er zijn bellhousings beschikbaar voor Aisin Warner en Borg Warner automaatbakken.
Rover V8 + BW35/65 bellhousing, AW71L + Accumulator mod......
Wil je veel koppel onderin, neem dan een 4.6L V8 uit een range rover. Of als het echt hard moet gaan een 5.0L TVR motor.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC