hoeveel vermogen of koppel kan een achteras aan van de 700/900- serie
- G. Los
-
- Premium lid
-
volvogroet, Gideon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Wij zijn zelf aan het kijken of een Rover P6 blok een optie is; simpel blok zonder elektronica en lichtgewicht. Gereviseerd blok is van prima kwaliteit.
Een 7,5liter is erg groot voor in de volvo; kom je in de knel met je schutbord of je kan de koeling niet kwijt. Google even op volvo 740 V8 en je vind aardig wat info. www.jagsthatrun.com/Pages/Volvo_700_V-8.html is een aardige.
Succes
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Hoeveel van die kilometers gebruik je dan echt het stevige koppel?
Of wordt er alleen mee geraced?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Alleen in een TVR kwam hij tot iets van 325 pk, maar dan was hij opgeboord naar 5 liter!(3,5 liter standaard met 160 pk).
@ ALex: wat voor Rover V8 wil je dan gebruiken, en in welke staat van tuning? Ik begrijp dat er hier al een aantal mensen met de Volvo 2,3 met turbo rondrijden met meer dan 200 pk?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Met een setje slicks en veel grip kan het heel snel over zijn..
- G. Los
-
- Premium lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je geeft zelf al aan dat het een emmer benzine kost om naar de brievenbus te rijden, daarnaast verpest je de hele wegligging en is een modernere V8 (of een T5/T6) waarschijnlijk sneller etc.
En die achteras kan het wel hebben als je een beetje normale banden gebruikt. Dat je een automaat wilt gebruiken is ook voordelig.
- André Struis
- Nieuw lid
-
Jaren geleden eens een machine "opgevoerd" waarna de hieraan gemonteerde tandwielkast, met Kroon- en Pignon- Hypoïd vertanding steeds stuk liep.
Behalve dat dit behoorlijk geld koste was het ook nog eens een "Kl*te werk" om die tandwielen weer netjes op elkaar af te stellen.
Alles met vulringen, speling meten met een klokje, tand-beeld bekijken door de tandwielen te blauwen enz enz alles droog en vetvrij in elkaar zetten, op "nul" afstellen.
Wanneer alles goed was, alles weer uit elkaar, pakkingen ertussen, die bepaalde de speling........
De standaard olie was normale 80/90W olie, zoals gebruikt in achterassen.
Toen er olie van Lubricaton Engineers in gedaan werd, waren de problemen over......
- G. Los
-
- Premium lid
-
Nou, de V8 (incl. auto) werd mij aangeboden voor een redelijke prijs en als ik de resterende onderdelen verkoop dan komt het financieel beter voor mij uit. Voordeel is ook dat er niks meer getuned hoeft te worden; pk's en nm's genoeg denk ik.flip_21 schreef : Waarom een dergelijke V8 inbouwen?
Je geeft zelf al aan dat het een emmer benzine kost om naar de brievenbus te rijden, daarnaast verpest je de hele wegligging en is een modernere V8 (of een T5/T6) waarschijnlijk sneller etc.
En die achteras kan het wel hebben als je een beetje normale banden gebruikt. Dat je een automaat wilt gebruiken is ook voordelig.
Brandstof verbruik en meergewicht van de V8 is natuurlijk een nadeel. Denk je dat de "balans"van de auto verstoort zal worden met zo'n dikke V8? Te verhelpen met diesel veren etc?
anyway, het brute vermogen en koppel trok mij aan en de prijs was okee, dus wie weet.
A.s. zaterdag gaat mijn B230ET uit de auto en naar een nieuwe eigenaar. Dus daarna het schutbord maar eens omzetten en eens goed brainstormen over wat voor motor er nu in kan tegen redelijke kosten. Tijd zat dus want van rhd naar lhd is ook niet zomaar even gepiept. Iemand misschien een link voor mij van postings over T6 ombouw? Heb al op turbobricks gekeken maar de search functie is steeds uitgeschakeld.
Wytze: Ik ben niet van plan er mee te gaan racen. Het is puur voor de heb zo'n zware motor in de 700-serie.
gr. Gideon
Volvo 760 Turbo Estate, Juni 1986, B230ET, M46, RHD, Leer, zilver met.Volvo 740 2.3GL Estate, Jan 1987, B230K, automaat, leer, Zilver met.