Tuning in Rotterdam ;-) (745t)
- V700 register
- Nieuw lid
-
de pinnen van een lh2.4 zijn:LH2.4-Pinout: 1: Engine speed signal input, pulsed, 0.75V - ignition, 5.5-6.0V @cranking, =>7.5V @idle or higher rpm 2: TPS signal input 0.2 - Idle speed, 4 - Full load 3: TPS signal secondary input 1.0 - Idling, 10 - Full load 4: Power supply +30 input 12 5: Signal Ground 0.0 - Separate from power ground 6: Mass air flow 0.0 - Separate from power ground 7: Mass air flow input 2.0V @Idling, 5.0V @Full Load 8: Mass air flow, burn-off Output 4.0 - At burn-off, 0 -otherwise 9: Power supply from main input 12 10: Low-speed pressure sensor, engine cooling fan 11: A/C Time-delay Relay, High-speed pressure sensor, engine cooling fan 12: Diagnostics lead I/O 13: Temp Sensor input 4V @-20C, 2.3V @+20C, 1.1V @+40C, 0.7V @+60C, 0.4V @+87C 14: A/C, ACC load Signal input 12-Auto, 0-ECON 15: Climate Unit, some others Jumper for cold start 0-no cold start, 12 cold start 16: Diagnostics Lead I/O 17: Chassis Ground 18: Injectors control signal Output 7.1Hz, 2.4-4.5ms 19: EGR Valve Output 12 - inactivated, <12 active 20: Fuel Pump relay signal 1-activ, 12-Ign on 21: Main relay operating circuit Output 1 - Ignition on, 12 - Ignition off 22: Check Engine Light Output 12-off, 1-on 23: EGR Temp Sensor input 4.5 -EGR closed, <4.5 -Open 24: Oxygen Sensor input 0.6 - 1.0 - Rich, 0.0 - 0.4 - Lean 25: Load Signal Tq EZK/DI Output Freq incr with throttle opening 26: Shift-Up light Output 12 - Not activated,0 - Activated 27: EVAP Canister purge valve Output 12 - Open, 1 - Closed 28: Knock enrichment (not B204FT), ~0.7V - ignition, ~7.5V @idle (stable), ground @knock * Turbo+ Knock enrichment, trigger * (B204FT/GT TCU) EGT sensor, trigger 29: Codification input 12 - Automatic transmission 30: Raising engine idle speed input 12-R,D,1,2,3, 0 - P,N, and manual 31: Consumption signal to EDU Output Freq incr with throttle opening 32: Cold start valve Output Battery voltage - Not activated 33: IAC valve Output 5-11 - Idling, no load 34: Speed Sensor input 6 -Rotating, 0 or 12 - Stationary
35: Power Supply +15 input 12-Ign on
hij zit op pin 33 en pin 9 uit mijn hoofd van de ecu (lh2.4).
Foto van de draden warboel:
en een teaser van de extra klokken:
heb deze week en volgend weekend geen tijd om te klussen maarja, er is wel flink wat vordering gemaakt om eens een keer fatsoenlijk vooruit te kunnen gaan met die baksteen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Je hebt kennelijk ook geen sensor over?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik heb even IAC Valve opgezocht. Idle Air Control Valve. Oftewel onze CIS-klep. Ik heb het vermoeden, dat die los hoort te hangen en dat je daarmee je CIS-klep tijdelijk uit kunt schakelen. Ron van Schmidt Gemert deed zoiets op de laatste sleuteldag.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als je gewoon de stekker van de CIS-klep los trekt schakel je hem toch ook uit (als in: blijft hij dicht)?Mathy schreef : Ik heb het vermoeden, dat die los hoort te hangen en dat je daarmee je CIS-klep tijdelijk uit kunt schakelen.
Ik zal eens kijken of er bij mij ook zo'n loos stekkertje ergens hangt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
zou dat hem wezen?
Groeten uit Sint Jansklooster,
Wilfred
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Wat studeer je? Als medestudent heb je in ieder geval een hoop meer te besteden dan ik!