GROUPSBUY - Short Throw Shifter voor M90

• Ziko de Kubber
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
09-11-2010 13:18 #1293659 door Ziko de Kubber
Beantwoord door Ziko de Kubber in topic douane

960 B204FT schreef : Sowieso moet er bij invoer btw en invoerrechten worden betaald.
Adriaan

Dat klopt niet hoor! Slechts als een pakket door de douane er uit wordt gepikt moet je betalen en dat is lang niet altijd het geval. Grotere zendingen en zendingen met een hogere waarde hebben uiteraard meer kans om er uit gepikt te worden.

Met vriendelijke groet, Ziko

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2010 13:32 #1293661 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens mij
De waarde moet toch op het pakket staan (aan de buitenkant) en wat er in zit ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2010 14:11 #1293667 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Soms

henk 940LPT schreef : De waarde moet toch op het pakket staan (aan de buitenkant) en wat er in zit ?

Dat kan, maar hoeft niet. Als het er niet op staat, kent de douane er zelf een waarde aan toe. Ook als de waarde onlogisch is (5 euro voor een set gloednieuwe wielen bijvoorbeeld) zullen ze de boel herwaarderen. Er kan wel  "sample" opgezet worden. Iets wat bij een kleine zending onderdelen best mogelijk is.
John heeft me een keer een set bougiekabels opgestuurd waar ik geen btw heb moeten betalen. Weet niet meer wat er toen op stond. Op een turbinehuis uit de VS heb ik wel een keer 20 euro btw moeten betalen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2010 14:31 #1293669 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ophalen?
Ophalen kan natuurlijk ook nog, dan mag je voor 430 euro meenemen, zonder enige kosten, vermits aangegeven.
Zie <a href=" www.douane.nl/particulier/reizigersbagag...age-05.html#P75_4960 " target="_blank">deze pagina.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
09-11-2010 23:21 #1293724 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Drie exemplaren tot nu toe
 <div style="color: #000000; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: small; background-image: initial; background-attachment: initial; background-origin: initial; background-clip: initial; background-color: #ffffff; margin: 8px;">Tot nu toe kunnen er drie exemplaren worden besteld. Gezamenlijk bestellen drukt de verzendkosten, laat John weten. Voor het eerste exemplaar wordt 30 Canadese dollar berekend (€21,61). Voor elk volgende exemplaar 10 CAD (€7,20). Dat komt dus neer op €12 de man aan verzendkosten en dat valt me erg mee.
Ik stel voor dat iedereen die een STS bestelt, deze ook zelf via PayPal met John afrekent. Dat scheelt veel geregel. Moeten we het alleen nog eens worden over een verzendadres. En uiteraard een plek en datum om ze gezamenlijk in te bouwen.
Voor de goede orde: alleen deze week kunnen er nog short throw shifters voor de M90 worden besteld. Daarna, heb ik begrepen, gaat John zich storten op het ontwerpen en fabriceren van blow-off valves.
Adriaan
 </div> 

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2010 23:25 #1293725 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic low budget vliegmaatschappij
Hallo Volvisti
Van hier naar Canada vliegen en terug kost waarschijnlijk niet zo heel veel.  Maar binnenlandse vluchten hakken er dan wel weer behoorlijk in.  Dus of ophalen in Canada een optie is?  Je zou natuurlijk het hele pakket op kunnen laten sturen naar een plek die vanaf een internationaal vliegveld redelijk goed(koop) te bereiken is.  Maar dan moet je er weer wel heel zeker van zijn, dat je pakket er al cq nog is als jij aankomt.
groetjes
Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2010 23:53 #1293730 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wie
Wie zijn de personen die mee doen? Ik mail John nu. Ik woon zelf in Amsterdam btw, en heb een plek waar ik het kan inbouwen, maar niet waar we met drie auto's in kunnen. Niet heel handig.

• ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
10-11-2010 08:50 #1293745 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Ieder voor zich?

Michael Oud schreef : Wie zijn de personen die mee doen? Ik mail John nu. Ik woon zelf in Amsterdam btw, en heb een plek waar ik het kan inbouwen, maar niet waar we met drie auto's in kunnen. Niet heel handig.

Dat zijn:
1. Aaldert-Jan
2. Michael Oud
3. 960 B204FT (Adriaan)
Eerlijk gezegd had ik gerekend op meer belangstelling. Misschien is het handiger wanneer iedereen voor zich bestelt en het naar zijn eigen adres laat opsturen. Dat scheelt veel geregel en kost p.p. €9 extra aan verzendkosten. Het inbouwen zelf is een eitje. Het idee om dat gezamenlijk te doen leek me aardig, maar lastig te organiseren.
De uiteindelijke winst is dat ik John heb weten over te halen om voor één keer nog een aantal M90-shifters te maken. En natuurlijk straks een fijner schakelende M90.
Adriaan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2010 12:12 #1293760 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Count me in...
... als er aan de buitenkant niet veel zichtbaar verandert, dus de originele pookknop/-hoes gebruikt blijven. Tekeningetje van PietjePrecies was lekker duidelijk, en als ik met mijn 960-2 uit 1996 nu ook nog een M90 blijk te hebben (sorry, echt nog nooooit in verdiept, dus ken de verschillende smaken niet), doe ik mee.
Of ieder voor zich, maar je kunt er dan één op de te-maken-lijst bijschrijven voor John.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-11-2010 12:16 #1293761 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 960-2
960-2 handbak is sowieso een M90.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC