GROUPSBUY - Short Throw Shifter voor M90
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Spijtig genoeg bleek, ondanks de enthousiaste reacties van zijn klanten, de eigenaar gestopt met de productie van de set. In eerste instantie kreeg ik op mijn vraag of hij wilde overwegen de set opnieuw in productie te nemen, dan ook te horen dat hij dat niet van plan was. Maar na een week mailde hij me (zie onderop) dat hij onder de indruk was van mijn project en mijn verzoek toch in overweging wil nemen. Tenminste, wanneer hij - om begrijpelijke redenen - tegelijk meerdere sets kan maken en verkopen. De prijzen van de sets (voor M46, M47 en M90) staan vermeld op zijn site. Ikzelf wil een set voor mijn M90 aanschaffen (€131, exclusief transport en de btw die bij aflevering moet worden betaald). Of John bereid is ook voor M46 en M47 opnieuw een (wat duurdere vanwege de schakelknop en ontgrendelmechanisme) set te maken, hangt af van de belangstelling.
Als er liefhebbers zijn, stuur dan alsjeblieft even een privébericht naar mij.
Adriaan
Hi Adriaan, that engine build looks amazing! I am thinking about doing a small run of M90 shifters in the next few weeks, would you be interested in ordering more than one? You could buy a few of them and sell them to your local friends. I have had a surprising amount of customers from The Netherlands. Please let me know, John
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik heb er toen een aantal gekocht, oa. Voor mijn eigen auto's zal eens peilen of ik nog meer geïnteresseerden heb in mijn klanten kring.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Hoeveel mensen heb je nodig?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gelijk een eerste vraag: Is het monteren een beetje zelf te doen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar echt veel wijzer (engels in combinatie met veel technische begrippen) wordt ik er niet van. Ik hoop eigenlijk op een korte, oud hollandsche, Jip en Janneke uitleg alhier.Michael Oud schreef : Er staat niet voor niets een linkje in de openingspost.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Een kortere hefboom (schakelpook) zorgt er niet alleen voor, dat de armbeweging korter wordt, maar ook dat de kracht die je op de pook moet uitoefenen groter wordt.
groetjes
Mathy
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Hallo Mathy,Mathy schreef : Hallo Volvisti
Een kortere hefboom (schakelpook) zorgt er niet alleen voor, dat de armbeweging korter wordt, maar ook dat de kracht die je op de pook moet uitoefenen groter wordt.
groetjes
Mathy
Het kracht-maal-arm-principe is hier slechts deels aan de orde. Je hebt wel gelijk wanneer het alleen een ingekorte pook zou betreffen.Maar dat is hier absoluut niet het geval. Neem even de moeite om eerst te lezen hoe de set is opgebouwd. Alle rubbers en plastic bussen die de standaard schakeling, zeker na jaren gebruik het bekende slordige, rubberen, uitgesleten gevoel geven, zijn bijvoorbeeld vervangen door onder andere teflon- en naaldlagers. Daardoor schakelt de (kortere) pook veel lichter en preciezer dan de vaak stroeve, oude overbrenging. Je redenatie gaat in dit geval dus mank.
Adriaan
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Hallo Michael,Michael Oud schreef : Count me in! Heb eerder zaken gedaan met John, wilde laatst inderdaad een STS kopen, en kwam toen tot de ontdekking dat hij alleen nog in dumpvalves doet. Zonde, dacht ik toen. Dus, ja, ik ben er wel voor in!
Hoeveel mensen heb je nodig?
Ik denk dat een bestelling voor minimaal drie exemplaren voldoende is voor John om aan de slag te gaan.
Wat betreft de montage van de shifter: er staat een beschrijving met foto's op de site.
www.cravingboost.com/products-short-thro...ers-instructions.htm
En als je onder 'What our customers saying' de reacties van klanten leest, krijg je een goede indruk van de omvang van de klus. Een brug is er niet voor nodig, lijkt me. Met een goede garagekrik, kom je al een heel eind.
Bij voldoende belangstelling lijkt het me trouwens een aardig idee om de shifters op een bepaalde dag met elkaar in te bouwen. Dus naast een groups buy ook een groups build.
Adriaan