wat ik nu weer meemaak...auto te sterk UPDATE

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2010 22:43 #1083239 door V700 register
wat ik nu weer meemaak...auto te sterk UPDATE is gemaakt door V700 register
Hallo
Ff mijn verhaal kwijt..
Zoals ik wel eens op het forum vermeld ben ik me al een tijdje aan het bezig houden met het tunen van mijn b230fk.
Na een aantal upgrades heb ik in juli een zwaardere koppeling setup geplaats volgens Turbobricks recept namelijk dualmass vliegwiel eruit en afgedraaid single mass erin icm diesel koppelingset.
Dit recept kan meer dan 400 nm hebben volgens testen 430nm.....
Nu heb ik de super lpg chips van Martijn erin (blabla) icm Ferrita uitlaat met racecat en vx3 cam en een td04hl-15g turbo,en een plx device AFr wideband meter.
Na de turbodruk systematisch op te draaien en te kijken na mijn afr meter ben ik zover gekomen dat ik hem op 1 bar heb staan(dankzij de goeie chips)en een lambda van 0.86,
En wat denk je wat er gebeurt.......
Trek hem in z'n 5 bij 4000 toeren zo door de koppeling heen!!!!
Dus maar ff druk terug.
Auto trekt echt vreselijk hard zonder verdere geluiden in 1 streep naar 200 en verder.
Nu dan maar sparen voor een nog betere koppeling.
Iemand opties......?
 
Mvg chris

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2010 23:04 #1290380 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Poehhh...
Hoi Chris,dat zou toch "niet moeten mogen", hoe doen de andere jongens dat dan?Had je ook verse koppelingsplaten gemonteerd etc. en staat het goed af/ingesteld (denk het wel je bent monteur tenslotte).Is het een M90 bak? Misschien moet je er dan toch maar een automaatbak achter hangen ;b Ben je vanaf scratch nog sneller ook lol.Dat wordt dan weer even goed inlezen op TB wat zij er op gevonden hebben, maar vooralsnog vind ik het vreemd dat het gebeurd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 00:23 #1290395 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Met dualmass heb je dus een
Met dualmass heb je dus een M90.. vreemd ik heb hetzelfde op mijn 760 turbo geplaast ook met de dieselplaat en nergens last van gehad, ben nu ongeveer een jaar een heel wat groffe kilometer verder met die setup

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 09:06 #1290411 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jammer dat het nu weer tijd
Jammer dat het nu weer tijd is om te upgraden, zo gaat het snel met het geld! Maarja het is ook mooi dat de motor zo goed reageert op de afstelling.
Philip heeft een setup qua koppeling die dat wel moet houden, maar dat werkt icm een licht vliegwiel en dat kan weer wat geluidjes uit de bak geven.
Ik heb met deze koppelingscombinatie geen problemen, maar ik heb  nu gewoon niet genoeg koppel/pk om problemen te veroorzaken. Boris, 400Nm halen wij beide echt niet. Niet echt vreemd dat het het bij ons nog aankan dus
Afgelopen weekend een simpele boostcontroller inmekaargeschroefd, eens kijken wat daarmee mogelijk is...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 10:06 #1290419 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Per geval
Ik denk dat dit soort dingen per geval anders kunnen zijn. Dezelfde tuningsspullen hebben bij verschillende auto's ook niet altijd dezelfde effecten of resultaten.
Toen ik op de rollenbank ging had ik met 0.9 of 1 bar turbodruk, weet t niet precies meer, 355nm. Ik heb geen idee wat ik nu met 1.4 bar heb, 't zal wel wat meer koppel zijn, maar met mijn M90, dual mass vliegwiel en standaard gebruikte koppeling heb ik 0,0 slip. Hoe ik de boel ook mishandel.
Ik merk trouwens wel dat het Dual-mass wiel de boel níet echt fijn aan kan.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 10:55 #1290424 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dualmass vliegwiel
De koppeling van een dual mass vliegwiel is 240mm en kan waarschijnlijk net iets meer (ondanks de overbelasting van het vliegwiel zelf) aan dan de 228mm diesel koppeling op het standaard vliegwiel.
Maar het is indrukwekkend dat de auto van Chris nu zoveel koppel heeft dat de koppeling doorslipt. Dit bewijst dat een juiste combinatie van onderdelen en een goede afstelling je echt wat opleveren.
Nu toch maar een Sachs racing drukgroep.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 11:33 #1290427 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Ik zeg koop een AW71 en hang die erachter
 
Of.... een Sachs racekoppeling zoals hiervoor al gezegd. Al zou ik waken voor een zgn aan/uit koppeling, dat lijkt met verschrikkelijk rijden voor dagelijks gebruik.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 11:54 #1290429 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Was om aan te geven :)

JW schreef : Boris, 400Nm halen wij beide echt niet. Niet echt vreemd dat het het bij ons nog aankan dus

 
Zo bedoel ik het ook niet. Was alleen om aan te geven dat de opstelling qua bak gelijk was en dat ik er geen problemen mee heb gehad in een jaar best heavy gebruik op circruits + dagelijks verkeer. Dat het dus wel degelijk kan werken icm met een benzine bak en ja geen auto is gelijk natuurlijk dat de bovenstaande poster een snellere wagen heeft dan ons samen zou best kunnen

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 12:19 #1290431 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Verzwaarde drukgroep

gj schreef : Ik zeg koop een AW71 en hang die erachter


 
Of.... een Sachs racekoppeling zoals hiervoor al gezegd. Al zou ik waken voor een zgn aan/uit koppeling, dat lijkt met verschrikkelijk rijden voor dagelijks gebruik.

Bij een dergelijke hoeveelheid koppel is een AW71 ook niet zonder problemen. Ook niet na het doen van de accumulator modificatie.
Een verzwaarde drukgroep met een std plaat geeft een heel mooi aangrijpingsverloop. Ja een verzwaarde drukgroep met een 5 puck sinterplaat is natuurlijk een ander verhaal.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-10-2010 12:59 #1290437 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic power
De meeste power is erbij gekomen na get vervroegen van de ontsteking.(gemaakt voor lpi icm vx3)
Ga maar  eens op jacht naar een sachs high performance drukgroep....
Die 400 nm heeft ie dus al wel blijkt nu
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD